تبیان، دستیار زندگی

چگونه در منزل پودینگ آووکادو و شکلات درست کنیم؟

پودینگ آووکادو به همراه شکلات ،از خوشمزه ترین دسرها هستند که می توانید به عنوان عصرانه یا دسر بعد از شام آن را میل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پودینگ آووکادو با شکلات
 پودینگ دسری فرانسوی با انواع مختلف و طعم های لذیذ می باشد و به آسانی تهیه می شود و همین دلیل برای مهمانی ها و مجالس مناسب می باشد.

 در این مطلب می خواهیم طرز تهیه پودینگ آووکادو با شکلات را برایتان بگوییم. عامل اصلی برای غلظت این پودینگ، آووکادو موجود در آن است ؛ اما دسرهای دیگر با زرده ی تخم مرغ و نشاسته ذرت غلیظ می شوند.

 همچنین آووکادو موجود در این پودینگ آن را به دسری پر خاصیت تبدیل کرده است.این میوه به شکل گلابی با پوست سبز تیره ای می باشد.

 
آووکادو میوه ای کرم دار، روغنی و پر ویتامین بوده و در آب و هوای گرم رشد می کند. در این میوه ی پر خاصیت 20 نوع از انواع ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل پتاسیم، که به کنترل فشارخون کمک می کند، وجود دارد.


آووکادو میوه ای کرم دار، روغنی و پر ویتامین بوده و در آب و هوای گرم رشد می کند. در این میوه ی پر خاصیت 20 نوع از انواع ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل پتاسیم، که به کنترل فشارخون کمک می کند، لوتئین که برای چشم ها خوب است و اسید فولیک که برای بازسازی سلولی و طی دوره بارداری لازم است، وجود دارد.

همچنین آواکادو مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می شود . آنتی اکسیدان «گلوتاتین» موجود در این میوه به کبد در تصفیه خون بسیار کمک می کند.

طیف مناسب و باکیفیت چربی های مفید ریزمغذی ها و فیبرهای آووکادو به بدن تان کمک می کند تا میزان هورمون هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند بالا ببرید.

 ناگفته نماند که خواص و فواید این میوه خیلی بیشتر از این هاست و ما تنها به این موارد اکتفا می کنیم و به دلیل خواص فراوان آن ، پیشنهاد می کنیم که این دسر خوشمزه را حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ آووکادو و شکلات:


آووکادوی رسیده4 عدد

شکلات خرد شده یک‌چهارم فنجان

پودر شکلات3 تا 5 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل2 قاشق چای‌خوری

شکلات تلخ صد گرم

نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

عسل یک‌چهارم فنجان

دارچین یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

پودر هل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

روغن نارگیل2 قاشق چای‌خوری

عصاره بادام یک‌دوم قاشق چای‌خوری

موز رسیده یک دوم

طرز تهیه:

 برای تهیه این دسر ابتدا آووکادو‌ها را از وسط به وسیله یک چاقو برش دهید و از هم جدا کنید. سپس هسته‌ها را جدا کنید و با یک قاشق گوشت آووکادو‌ها را از پوست آن خارج کنید و داخل یک مخلوط کن بریزید.

سپس پودر کاکائو، وانیل و نمک را به مخلوط‌کن اضافه کنید و به مدت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه چند پالس بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شود و مخلوطی یکدست به دست بیاید.

 با هر بار اضافه کردن ماده‌ای به مخلوط‌کن ۳۰ ثانیه باید آن را مخلوط کنید. کره نارگیل و موز قوام بیشتری به پودینگ خواهد داد. پس از اینکه تمام مواد اولیه را به ترتیب مرحله به مرحله اضافه کردید مخلوطی شکلاتی به دست خواهید آورد.


شکلات را تا می‌توانید خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید، کاسه را داخل ماکروویو قرار دهید تا با حرارت بالا شکلات کاملا ذوب شود سپس هر چیز شیرینی را که دوست دارید مانندعسل ؛ به شکلات اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در ادامه مخلوط شکلات را سریع به آووکادو‌ها اضافه کنید تا شکلات سفت نشود. در این مرحله اگر چیزهای دیگری را که دوست دارید به دسر خود اضافه کنید را آماده کرده اید، همراه شکلات به آووکادو‌ها اضافه کنید. مخلوط‌کن را روشن کنید و به مدت ۴۵ تا ۵۰ ثانیه مواد را با هم ترکیب کنید. اگر دوست داشتید که پودینگ شما شیرین‌تر باشد از مقدار بیشتری شیرین کننده اضافه کنید.

در ادامه اگر دوست داشتید کره نارگیل و موز را اضافه کنید. توجه کنید با هر بار اضافه کردن ماده‌ای به مخلوط‌کن ۳۰ ثانیه باید آن را مخلوط کنید. کره نارگیل و موز قوام بیشتری به پودینگ خواهد داد. پس از اینکه تمام مواد اولیه را به ترتیب مرحله به مرحله اضافه کردید مخلوطی شکلاتی به دست خواهید آورد.

پودینگ آووکادو و شکلات آماده است. دسر آماده را در ظرف مناسب بریزید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس روی آن را با خامه و شکلات خرد شده تزئین کرده و سرو کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .