تبیان، دستیار زندگی

چند ایده‌ برای تهیه کاردستی روز پدر

یکی از هدیه‌های مناسب برای قدردانی از پدران خوب و زحمتکش؛ تهیه کاردستی روز پدر از طرف کودکان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاردستی قاب موبایل برای هدیه روز پدر
اگر می خواهید برای روز پدر کاری منحصر به فرد انجام دهید و او را خوشحال نمایید بهترین کار تهیه کاردستی برای روز پدر است، مطمئن باشید که پدرتان این هنر شما را بیشتر از هر هدیه‌ی دیگری دوست خواهد داشت. 

کاردستی روز پدر

ساخت کاردستی با وسایل بدون استفاده


مواد لازم:
- عکسی از پدر
- لیوان کاغذی
- مقواهای رنگی
- رنگ اکرلیک
- ماژیک
- سیم یا تمیز کننده لوله
- خلال دندان یا سیخ چوبی
- چسب
- قیچی

روش تهیه کاردستی:
لیوان های کاغذی یا همان یکبار مصرف را با اکرلیک رنگ کنید، این قسمت کاردستی جایگزین شلوار پدر است پس رنگی مناسب شلوار انتخاب کنید.

صبر کنید رنگ روی لیوان یکبار مصرف خشک شود، سپس یک سیخ چوبی را در انتهای لیوان قرار دهید تا سوراخی ایجاد شود.یک تکه سیم را دور یک عدد خودکار یا مداد چند دور بپیچانید و ابتدا و انتهای آن را صاف کنید تا به شکل یک فنر درآید.

یک سر سیم پیچیده شده را از سوراخ ته لیوان عبور دهید و آن را خم کنید تا از سوراخ بیرون نیاید، سپس مقدار زیادی چسب مایع را از قسمت داخلی لیوان به اطراف سیم بزنید و صبر کنید تا خشک شود.

عکسی از پدرتان که گردنش نیز در عکس معلوم باشد آماده کنید، صورت و گردن و حتی قسمتی از سینه او را با قیچی جدا کنید.

یک تکه مقوا به رنگ دلخواه را زیر صورت او بگذارید. یک پیراهن را روی مقوا بکشید و سپس آن را برش دهید، با ماژیک بر روی پیراهن دکمه و یقه بکشید.

با مقوای کرم رنگ دو دست کوچک نیز برای آن ببرید و به پیراهن بچسبانید، فنر را به پشت پیراهن و صورت بچسبانید.
پایین پیراهن روی لیوان یک ۸ با قیچی ببرید.

با مقوای مشکی دو قطعه بیضی ببرید، یک سمت آن‌ها چسب بزنید و دو طرف ۸ به قسمت درونی لیوان بچسبانید.
سپس آن‌ها را تا کنید مثل کفش‌های پدر شود.

کاردستی قاب موبایل برای هدیه روز پدر

کاردستی قاب موبایل برای هدیه روز پدر


مواد لازم:

اگر به دنبال هدیه‌ای مناسب برای روز پدر هستید، چرا سعی نمی‌کنید کاردستی مناسبی بسازید و به پدرتان هدیه دهید؟


- یک کراوات کهنه
- قیچی
- کش نازک
- دکمه کوچک
- سوزن ته گرد
- نخ و سوزن

مراحل ساخت:
در ابتدا موبایل پدرتان را یک لحظه برداشته تا از اندازه‌اش مطمئن شوید، با دقت دو مستطیل را از سطح کراوات ببرید تا بتوانید قاب آیپاد درست کنید.

بهتر است که فقط از درازای کراوات بریده شود و به عرض آن دست نزنید (هر چند یک مستطیل احتمالاً باریک تر از دیگری خواهد شد).

شما در هر صورت می خواهید طرفین را با سوزن به هم وصل کنید، بنابراین بعداً در صورت لزوم تنظیمات مد نظر خود را انجام دهید.

از سوزن ها برای وصل کردن دو مستطیل به یکدیگر استفاده کنید، به طوریکه جلوی کراوات روی قسمت بیرونی طرفین آن باشد.

از قیچی خود برای ایجاد یک برش در بالای هر طرف از این مستطیل استفاده کنید. با استفاده از نخ و سوزن (یا چرخ خیاطی) سه طرف کراوات را به هم بدوزید و یک قسمت جیب مانند درست کنید و قسمت فوقانی برش را بدون دوخت باقی گذارید.دکمه را کمی پایین تر از برش در وسط آن قرار دهید و آنرا محکم بدوزید، با کمک دکمه طبق راهنما، یک حلقه کش به طرفی که برش نخورده است، اضافه کنید به طوریکه بتوان آن را به دکمه وصل کرد و تمام.

 

ساخت کارت هدیه روز پدر با کاغذ رنگی

آموزش ساخت کارت هدیه روز پدر با کاغذ رنگی

یک کاغذ رنگی A۴ بردارید و از وسط تا بزنید. سپس دست خود را روی آن گذاشته و با مداد دور تا دور دست را بکشید تا الگوی آن روی کاغذ بیافتد. دقت کنید که فاصله بین انگشت شصت و انگشت اشاره باید روی خط تای کاغذ قرار بگیرد.

با قیچی دو دست روی الگو را کامل برش دهید. قلب دست ساز شما آماده است و می توانید روی قسمت داخلی آن یک متن زیبا برای پدر خود بنویسید.

 

کاردستی روز پدر

کاردستی گلدان برای هدیه روز پدر

می توانید از انواع بطری های قدیمی مانند شیشه های نوشابه استفاده کنید و روی هر کدام از آنها حروف تشکیل دهنده ی نام پدر را روی یک کاغذ نوشته و آن را روی گلدان بچسبانید و در نهایت داخل تمام آنها گل های زیبایی بگذارید.

کاردستی روز پدر

کاردستی عکس هنری برای هدیه روز پدر

تکه تکه های کاغذ به رنگ های مختلفی را تهیه کرده و به کمک آنها تصویر یک آدم را درمی آوریم و برای این کار بهتر است که مثلا به جای مو از تکه کاغذهای قهوه ای رنگی استفاده می کنیم و یا اینکه برای رنگ چشم و پیراهن و لب ها و غیره از کاغذهای رنگی دیگری استفاده می کنیم. در نهایت این قاب زیبا را درست کرده و به پدرتان هدیه دهید.


جا کارتی مناسب روز پدر برای هدیه به پدران عزیزتان

این کاردستی روز پدر ایده جالبی برای هدیه است .این کاردستی جاکارتی با چوب با بقیه وسایل تحریری که دارید فرق دارد چون ساخت دست کودک‌تان بوده و از داشتن آن کلی لذت خواهید برد.و در منزل و یا محل کار بر روی میز تحریر خواهید گذاشت.

مواد لازم:
- چوب بستنی و یا چوب‌های کادستی
- پارچه نمدی
- چسب pva

مراحل ساخت:
به کودکتان کمک کنید جهت پایه جاکارتی ، 2 تا از چوب‌ها را کنار هم گذاشته و با چسب بچسباند. حالا برای دیواره پشت، چهارتای دیگر از چوبهای بستنی را هم کنار هم چیده و قسمت جلویی هم، سه تا از چوب ها را کنار هم بگذارد و بچسبانید، قسمت جلویی و پشتی جاکارتی را بر روی پایه بچسبانید.

برای طرفین هم 2 تا از چوب بستنی‌ها را برای هر طرف با قیچی کوتاه کرده و کنار هم چسبانده و بعد به پایه بچسبانید .
برای استحکام بیشتر در قسمت جلویی و پشتی یک چوب مورب بچسبانید.وقتی خشک شد بگذارید کودک‌تان با سلیقه خودش رنگ آمیزی و تزیین کند می‌توانید پارچه‌های نمدی را شکل ستاره بریده و از کودکتان بخواهید آنها را بر روی کار بچسباند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .