تبیان، دستیار زندگی

 بعد از فوت والدینم ترسو شدم

چند وقت پیش پدر و مادرم را از دست دادم. الان خیلی تنها شدم و احساس می‌کنم که هم افسرده شدم و هم اعتمادبه‌نفسم پایین آمده است. دختری 31 ساله‌ام و شاغل. احساس می‌کنم که به تازگی، ترسو هم شده‌ام. چه کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اعتمادبه‌نفس، تنهایی، توانمندی فردی، فوت پدر و مادر، ترسو شدن،

نویسنده : احترام اسماعیل‌زاده | روان‌شناس عمومی
 
مخاطب گرامی، فوت پدر و مادر عزیزتان را به شما تسلیت می‌گویم. احساس تنهایی، اذیت‌کننده است. اولین موضوعی که در پیامک‌تان مطرح کرده‌اید، از دست دادن پدر و مادرتان است و درک می‌کنم که از دست دادن پدر و مادر سخت است. احساس تنهایی و افسردگی شما بعد از فوت آنان ایجاد یا بیشتر شده که کاملا طبیعی است. توجه کنید احساسات شما مانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل است و در پی هم می‌آید. همان‌طور که گفتید احساس تنهایی، افسردگی و ترسی که در شما ایجاد شده، باعث شده اعتماد به نفس‌تان هم پایین بیاید. در ادامه توصیه‌هایی به شما دارم.


توانمندی‌های تان را قوی‌تر کنید

هم اکنون نیاز دارید روی توانمندی‌های خود کار و آن‌ها را قوی کنید. توانمندی‌های شما به افزایش اعتمادبه‌نفس تان کمک می‌کند. نیاز است برای کم شدن ترس‌های تان با آن‌ها مواجه شوید و آن‌ها را به تدریج برطرف کنید. انجام این کارها به مرور احساس شما را بهتر می‌کند. درباره خلق افسرده‌تان باید ارزیابی عمیق‌تری انجام شود. شاید نیاز باشد مدتی از دارو استفاده و در کنار آن مشاوره‌های روان‌شناختی دریافت کنید تا خلق‌تان بهتر شود. برای کم شدن احساس تنهایی به این فکر کنید که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. به طور مثال این که مشغول به کار هستید، خیلی کمک‌کننده است ولی به نظر کافی نمی‌رسد و نیاز است کارهای بیشتری انجام دهید که باید با توجه به علاقه‌مندی‌هایتان باشد. با توجه به مسائلی که مطرح کردید، بهتر است از یک مشاور به صورت حضوری کمک بگیرید. برای شما مخاطب گرامی آرزوی موفقیت دارم.
منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .