تبیان، دستیار زندگی

آشپزی، پخت مرغ بدون بوی زُهم

نکات طلایی پخت مرغ بدون بوی زُهم

یکی از رایج‌ترین مشکلات در طبخ مرغ از بین بردن بوی زُهم آن است که تاثیر زیادی روی طعم و مزه‌اش می‌گذارد. برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشپزی، پخت مرغ بدون بوی زُهم
مرغ به‌عنوان یک وعده‌ کامل یا رژیمی استفاده می‌شود و این قابلیت را دارد که با توجه به ذائقه افراد با چاشنی‌های مختلف سرو شود. این غذا همین‌طور می‌تواند در وعده‌های شام و ناهار، به تنهایی یا به اشکال مختلف کنار برنج، نان و ماکارونی یا سیب زمینی و به صورت‌‌ سرخ‌شده یا آب پز استفاده شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات در طبخ مرغ از بین بردن بوی زُهم آن است که تاثیر زیادی روی طعم و مزه‌اش می‌گذارد. برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می‌کنیم:
1- مرغ را در سس یا آب‌لیمو بخوابانید.
2- با گیاهانی مانند رزماری، سیر و پیاز مرغ را طعم‌دار کنید تا بوی آن از بین برود.
3- در زمان کباب کردن، علف لیمو داخل مرغ قرار دهید.
4- در زمان سرخ کردن، زنجبیل به آن اضافه کنید.
5- در زمان خواباندن مرغ در سس ، از سیر رنده شده زیادی استفاده کنید.
6- یک شب قبل، کمی نمک روی تکه‌های مرغ بپاشید و در صافی قرار دهید تا آب آن خارج شود. روز بعد خوب آن را بشویید. مرغ را ابتدا در کره تفت دهید و سپس روال پخت را ادامه دهید. تکه‌های مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در آب لیمو، سرکه یا زردچوبه بخوابانید.
7- در آب مرغ در حال پخت، یک عدد سیب، دو عدد چوب دارچین، چهار عدد میخک، کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه اضافه کنید تا بوی نامطبوع مرغ از بین برود.
8- اگر هنگام پخت مرغ برای گرفتن بوی زهم آن پیاز، برگ بو یا نظایر آن را ندارید، می‌توانید از هویج یا چند شاخه رزماری استفاده کنید.
منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .