تبیان، دستیار زندگی

تهیه یک وعده غذایی کامل و مقوی با خوراک کاری تایلندی

برای تهیه یک وعده غذایی کامل و مقوی پیشنهاد می کنیم به سراغ خوراک کاری تایلندی با بادام زمینی برویدکه بسیار خوشمزه و لذیذ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خوراک کاری تایلندی با بادام زمینی

خوراک کاری با بادام زمینی یکی از غذاهای خوشمزه ای است که برای تهیه آن از روغن زیتون، بادام زمینی، لوبیا سبز، فلفل دلمه‌ای و چند ماده‌ مغذی دیگر استفاده می کنند و همین مواد مغذی باعث شده این خوراک، به یک غذای کامل تبدیل شود.

ماده اصلی این غذا بادام زمینی می باشد.بادام زمینی از مواد بسیار مغذی است که مصرف آن برای درمان بیماری ها، زیبایی، سلامتی بسیار مفید است و عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.بادام زمینی دارای امگا ۳، امگا ۶ و فیبر و پروتئین و همچنین منبع خوبی از ویتامین ای ، اسید فولیک، فیبر و فسفر است.

 کاری یک غذای بین المللی و خوشمزه است که هم می‌توانید به صورت خورشت گیاهی تهیه اش کنید و هم می‌توانید باماست و مرغ ترکیبی بی‌نظیر از آن بسازید. تایلندی‌ها کاری را با بادام زمینی هم تهیه می‌کنند که طعم بی‌نظیری دارد و خواص آن فوق العاده است. معمولا این غذای خوشمزه را با برنج و سبزیجات میل می کنند. تهیه این غذای مقوی کمی زمان‌بر است و به مواد نسبتا زیادی نیاز دارد، اما پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم شده حتما آن را درست کنید.

 بادام زمینی از مواد بسیار مغذی است که مصرف آن برای درمان بیماری ها، زیبایی، سلامتی بسیار مفید است و عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد


 در ادامه طرز تهیه این غذای خوشمزه را بیان می کنیم:

مواد لازم:

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

سینه مرغ دو عدد

لوبیا سبز200 گرم

فلفل دلمه‌ای قرمزیک عدد

بادام زمینی بو داده نصف فنجان

پودر زیره یک قاشق چای‌خوری

پودر گشنیزیک قاشق چای‌خوری

پودر فلفل کاین یک چهارم قاشق چای‌خوری

زنجبیل تازه10 گرم

سیر دو حبه

شیر کم چرب دو پیمانه

آب مرغ یک پیمانه

سس سویا یک قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای یک قاشق غذاخوری

آب لیموترش تازه یک قاشق غذاخوری

ریحان و گشنیز تازه10 گرم

برنج دو پیمانه

طرز تهیه:

 برای تهیه خوراک کاری ابتدا پوست سینه مرغ را بگیرید و استخوان‌های آن را در بیاورید. سینه‌ها را در یک قابلمه بگذارید. قابلمه را آب کنید و روی حرارت بگذارید تا بپزند. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید سینه مرغ‌ها سرد شوند و بعد آن‌ها را خرد کنید. لوبیا سبز و فلفل دلمه‌ای را هم به قطعات ریز خرد کنید. زنجبیل را رنده کنید و سیر را ریز خرد کنید. برگ ریحان و گشنیز را هم خرد کنید.

 در مرحله بعد بادام زمینی ها را بو داده کنید. برای رست کردن یا بو دادن بادام زمینی در فر، از قبل فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود. سپس بادام‌ زمینی‌ها را داخل سینی فر بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا برشته شوند.

 بادام زمینی‌ها را روی اجاق هم می‌توانید بو داده و برشته کنید. به این صورت که آن‌ها را داخل ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط بگذارید. بادام زمینی‌ها را مدام هم بزنید تا به رنگ قهوه‌ای در بیایند. سپس زیر حرارت را خاموش کنید. چند عدد از بادام‌زمینی‌های رست شده را برای تزیین کنار بگذارید و بقیه را آسیاب کنید. پودر بادام زمینی‌ها را کنار بگذارید.

 می‌توانید به جای روغن زیتون از روغن بادام زمینی یا روغن معمولی استفاده کنید.


سپس برنج را که از قبل چند ساعت خیس کرده بودید،داخل آب جوش بریزید تا نرم شود و آن را آبکش کنید. یک ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و روغن زیتون را اضافه کنید. سینه‌های مرغ خرد شده را درون ماهیتابه بریزید. اجازه دهید سینه‌های مرغ به مدت ۵ دقیقه روی حرارت سرخ شوند. سپس آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید.

نکته: می‌توانید به جای روغن زیتون از روغن بادام زمینی یا روغن معمولی استفاده کنید.

در مرحله ی بعد لوبیا سبز و فلفل دلمه‌ای قرمز را اضافه کنید و آن‌ها را به مدت چند دقیقه و تا زمانی که تا حدودی قهوه‌ای رنگ شوند، سرخ کنید. لوبیا سبز و فلفل دلمه‌ای را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید. سپس در کاسه غذاساز یا همزن، پودر بادام زمینی، پودر زیره، پودر گشنیز، پودر فلفل کاین، زنجبیل و سیر را اضافه کنید و آن‌ها را چند پالس بزنید تا یک خمیر یکدست درست شود. خمیر کاری را نیز ‌کنار بگذارید.

یک قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و شیر کم چرب را به آن اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید ازشیر نارگیل هم استفاده کنید. شیر را مدام هم بزنید تا غلیظ شود. هم زدن را حدود پنج دقیقه ادامه دهید. سپس سس سویا را اضافه کنید و در ادامه خمیر کاری را به قابلمه اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. آرام آرام آب مرغ را اضافه کنید و مدام هم بزنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که چربی مخلوط جدا شود و بوی سس در بیاید. منظور از چربی همان روغن قرمز رنگی است که روی سطح سس شکل می‌گیرد. سپس شکر قهوه‌ای را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرغ و سبزیجات پخته شده را هم در این مرحله به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا با سس کاری خوب مخلوط شوند. زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید خوراک کاری به مدت 10 دقیقه و تا زمانی که مواد مزه سس را بگیرند، روی حرارت باشد.
نکته: اگر گیاه‌خوار هستید، می توانید به جای سینه مرغ از سیب ‌زمینی و آب به جای آب مرغ استفاده کنید.

بعد از اینکه خورش کاری کامل جا افتاد آن را از روی حرارت بردارید و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید. سپس خورش را در ظرف مخصوص بریزید و با برگ‌های تازه ریحان و گشنیز خرد شده تزیین کنید و بادام زمینی‌های رست شده که کنار گذاشته بودید را روی آن بریزید. خوراک کاری بادام زمینی آماده است و می‌توانید آن را برنج یا نان نوش جان کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .