تبیان، دستیار زندگی

نوبت دهی اینترنتی پزشکان در کرونا

بهمن سال گذشته بود که اخبار ویروس کرونا روز به روز جدی تر میشد و هر روز خبر جدیدی مبنی بر نزدیک شدن خطر این بیماری شنیده میشد، تا جایی که کم کم خبر فوت شدن آشناها به گوش می رسید و متاسفانه به مرور زمان این فوتی ها برایمان عادی شد. حال با گذشت یک سال و با توجه به اینکه هنوز درمان موثری برای آن پیدا نشده است و گویی قصد رفتن ندارد، شرایط پس از کرونا سبک جدیدی از زندگی برای ما بوجود آورده که به طبع آن مسائل روزمره مردم نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نوبت دهی اینترنتی پزشکان در کرونا

این تغییرات که بعضی از آنها بسیار بزرگ و مشخص هستند مانند غیر حضوری شدن دانشگاه ها و تبدیل خرید های روزمره که قبلا از فروشگاه های سطح شهر انجام می گرفت به خرید های اینترنتی کاملا قابل مشاهده است.

نوبت دهی و مشاوره با پزشکان متخصص نیز از این قضیه مستثنی نبوده و روز به روز بیشتر به سمت مدل های غیر حضوری گرایش پیدا کرده اند. یکی از بهترین و پیشرفته ترین سامانه های نوبت دهی آنلاین که به صورت ویژه در دوران کرونا در حال ارائه خدمات میباشد سامانه آنلاین نوبت دهی داکتاپ است.


مشکلات نوبت دهی به صورت حضوری


مطمئنا تغییرات ایجاد شده در حوزه خدمات پزشکی در بازه های قبل و بعد از کرونا بسیار بیشتر از مابقی حوزه ها بوده که می توان این اتفاق را  در مقابله با شرایط فعلی سودمند تلقی کرد زیرا فرقی ندارد که برای چه موضوعی و چه سوالی قرار است به پزشک مراجعه کنیم. مهم این است که ما با پای خودمان قرار است به خطرناک ترین مکانی که بیشترین احتمال ابتلا به کرونا در آن وجود دارد برویم. در این میان ویزیت و نوبت گرفتن از برخی پزشکان متخصص ممکن است نیاز به دوبار مراجعه به این مراکز آلوده داشته باشد یک بار برای دریافت نوبت و یک بار دیگر برای ویزیت شدن توسط پزشک. با اخذ نوبت به صورت اینترنتی می توان مدت زمان حضور در مراکز درمانی را به حداقل رسانده و این خطر را تا حد زیادی کاهش داد.
نوبت دهی اینترنتی پزشکان در کرونا

مزایای نوبت دهی اینترنتی در داکتاپ

●  عدم معطلی در مطب
●  کاهش ریسک ابتلا به کرونا یه واسطه کم شدن زمان حضور در صف انتظار
● امکان گرفتن نوبت از بهترین دکتر با خواندن نظرات و امتیاز هر پزشک
● امکان انتخاب تاریخ و زمان دلخواه از میان  نوبت های موجود برای هر پزشک
●  پرداخت آنلاین هزینه مطب در صورت پشتیبانی آن دکتر از این ویژگی
●  امکان گرفتن نوبت برای اعضا خانواده یا آشنایان که خود این توانایی را ندارند

 

مشکلات رایج نوبت دهی اینترنتی در کرونا و پاسخ به آنها


وقتی که اسم نوبت دهی اینترنتی به زبان می آید سوالات و مشکلاتی در ذهن مخاطب تداعی می شود که ما در اینجا به برخی از آنها می پردازیم:

1. چطور نوبت بگیرم؟
با توجه به پیشرفت های فراوان در حوزه تکنولوژی پلتفرم های زیادی وجود دارند که یکی از به روز ترین سایت ها در این حوزه سامانه اینترنتی داکتاپ است که  به راحتی می توانید مراحل نوبت دهی اینترنتی را در آن به راحتی انجام دهید.

2. زمان و مکان نوبتم را چه کسی مشخص میکند؟

شما در مراحل انتخاب نوبت می توانید به انتخاب خود نزدیکترین نوبت برای مراجعه به دکتر و یا تاریخ مشخصی که مد نظر دارید انتخاب کنید ، همینطور با انتخاب هر دکتر یا مرکز درمانی موقعیت مکانی و آدرس آن مرکز به شما نمایش داده می شود.

3. هزینه ویزیت و نوبت پزشک را چطور پرداخت کنم؟

در داکتاپ شما می توانید نوبت خود را به صورت کاملا رایگان رزرو کنید و هزینه ویزیت را پس از مراجعه به مطب پزشک در محل پرداخت کنید.

4. من دفترچه بیمه تامین اجتماعی و یا… را دارم از کجا بفهمم که طرف قرارداد هست؟

در سایت نوبت دهی هنگام انتخاب نام دکتر و یا انتخاب تخصصی که می خواهید نوبت بگیرید می توانید شرایط قرارداد آن مرکز با بیمه های مختلف را چک کنید.

5. من دکتر خاصی را نمی شناسم؟
شما می توانید در هنگام گرفتن نوبت پس از مشخص کردن تخصص مورد نظرتان مشخصات دکتر ها را ببینید و پس از خواندن نظرات مراجعه کنندگان قبلی آنها تصمیم به گرفتن نوبت از آن دکتر کنید.

6. آیا امکان گرفتن نوبت برای پدر یا مادرم که خود توانایی گرفتن نوبت را ندارند وجود دارد؟

بله در مراحل ثبت نوبت به طور معمول مشخصات بیمار گرفته می شود و شما میتوانید مشخصات بیمار( نام و کد ملی) را درج کنید.

 

 سامانه نوبت دهی آنلاین داکتاپ


داکتاپ یک استارتاپ به روز در حوزه پزشکی است که با بیش از 2000 پزشک فعال در خدمت رسانی به شما در حوزه نوبت دهی پزشکان به صورت اینترنتی و همینطور مشاوره پزشکی فعال است شما میتوانید با مراجعه به نشانی اینترنتی ما پس از انتخاب شهر و متخصص مورد نظر به کمک امتیاز و نظراتی که مراجعه کنندگان قبلی آن دکتر در سایت ثبت کرده اند به صورت آنلاین نوبت خود را رزرو کرده و در مطب پزشک بدون معطلی ویزیت شوید.