تبیان، دستیار زندگی

 در خانه‌تکانی این اشتباهات را نکنید

همه ما فقط می‌خواهیم هرچه سریع‌تر کارهای خانه‌تکانی را انجام دهیم و انواع روش‌ها را برای سرعت بخشیدن به کار امتحان می‌کنیم که شاید همه این راه‌ها درست نباشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 خانه‌تکانی، تمیز کردن خانه،

نویسنده : مارال مرادی | روزنامه‌نگار
 در این مطلب می‌خواهیم شما را با اشتباهات‌تان در خانه‌تکانی آشنا کنیم تا خانه را تمیزتر از پارسال برای بهار آماده کنید.


استفاده زیاد از شوینده‌ها

استفاده زیاد از مواد شوینده نه تنها باعث تمیزی بیشتر نمی‌شود بلکه برای سلامتی و وقت شما هم ضرر دارد چون پاک کردن مقدار زیادی شوینده از سطح مدنظر، بسیار سخت است و هیچ وقت نمی‌توانید کامل این حجم از مواد شوینده را تمیز کنید. در نتیجه مواد باقی مانده، گرد و خاک و دوده را جذب می‌کند. با استفاده از مقدار زیاد شوینده وقت، پول و آب را هدر می‌دهید.


بررسی نکردن کیسه جاروبرقی

قبل از شروع خانه تکانی اطمینان پیدا کنید که تمام وسایل تمیز هستند. کیسه جاروبرقی را خالی یا تعویض کنید و پوشش بخار‌شوی را بشویید.

استفاده زیاد از مواد شوینده نه تنها باعث تمیزی بیشتر نمی‌شود بلکه برای سلامتی و وقت شما هم ضرر دارد چون پاک کردن مقدار زیادی شوینده از سطح مدنظر، بسیار سخت است



سر زدن مدام به شبکه‌های اجتماعی

زمانی که برای خود برنامه‌ریزی می کنید، تا انتهای کار مشخص شده به شبکه‌های اجتماعی‌تان سر نزنید. شبکه‌های اجتماعی شما را برای مدت زیادی سرگرم می‌کنند و کارهای‌تان روی هم تلنبار می‌شوند. اگر نمی‌توانید تا انتهای کار صبر کنید، حتما زمان معینی را برای خود تعیین کنید تا همه کارها طبق برنامه پیش برود.


نخواندن دستورالعمل شوینده‌ها

همه شوینده‌ها به صورت آنی عمل نمی‌کنند. با خواندن دستورالعمل، نتیجه بهتری خواهید گرفت. چند دقیقه صبر کردن، کار خانه تکانی را سریع‌تر پیش می برد. می توانید مواد شوینده را روی سطوح بریزید و به سراغ یک یا دو کار کوچک‌تر بروید و بازگردید.


عوض نکردن دستمال‌تان

اگر از دستمال‌های ضدعفونی کننده استفاده می‌کنید باید بدانید این دستمال‌ها تا ابد خاصیت ضدعفونی کننده ندارند. تنها یک سطح را ضدعفونی می‌کنند و در استفاده مجدد باکتری‌ها را به سطح انتقال می‌دهند. این نکته برای دستمال‌های نانو هم صدق می‌کند. لطفا دستمال‌های‌تان را مدام عوض و ضدعفونی کنید تا باکتری‌ها از سطحی به سطح دیگر منتقل نشوند. رعایت این نکته برای آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی ضروری است.


مرتب نکردن لوازم نظافت

امکان دارد قبل از نظافت نیمی از وقت‌تان را صرف پیدا کردن وسیله یا شوینده مدنظرتان بکنید. الان وقت سروسامان دادن به آن‌هاست. بعد از هر بار استفاده، آن‌ها را در جای مخصوص خودشان قرار دهید. برای این کار می‌توانید از اکسسوری‌های آشپزخانه هم استفاده کنید.
در تهیه این مطلب از «چیدانه» کمک گرفته شده است.
منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .