تبیان، دستیار زندگی

مخصوص گوشی‌های سامسونگ

چطوری تلفنمان رو به موبایل امنِ کودک تبدیل کنیم؟

Samsung kids یک سرویس کاربردی است که در اغلب گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌شود. این سرویس که به‌صورت پیش‌فرض درگوشی‌های سامسونگ وجود دارد به شما اجازه می‌دهد تا محیط امن و قابل‌اعتمادی را برای کودکان خود در تلفن همراه فراهم کنید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

با فعال‌سازی این قابلیت، گرافیک رابط کاربری دستگاه تغییر کرده و برنامه‌ها برای دسترسی کودکان شخصی‌سازی می‌شوند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید با خیال راحت تلفن همراهتان را در اختیار کودکان قرار دهید تا با آن کار کند.

چگونه Samsung kids را روی گوشی فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی این ویژگی درگوشی‌های سامسونگ کافی است نوار اعلانات را کامل به سمت پایین بکشید و با ورق زدن صفحه، گزینه Samsung kids را پیداکرده و انتخاب کنید. زمانی‌که برای اولین بار می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید باید فایل‌های موردنیاز را دانلود نمایید. بعد از دانلود فایل‌ها، حالت Samsung kids فعال‌شده و باید مراحل راه‌اندازی آن را طی کنید.

برای راه‌اندازی نهایی شما باید بعد از گذر از صفحه خوشامدگویی، یک پین چهاررقمی و یا اثرانگشت بگذارید. این پین یا اثرانگشت برای زمانی است که می‌خواهید از وضعیت Samsung kids خارج شوید. درواقع، با ورود به صفحه Samsung kids، این صفحه قفل می‌شود و کودک با فشردن دکمه home نمی‌تواند از صفحه خارج شود. خارج شدن از صفحه تنها با واردکردن پسورد یا اثرانگشت امکان‌پذیر است که مدیریت این قضیه بر عهده والدین است. بعد از طی این مرحله صفحه اصلی با تعدادی اپلیکیشن و بازی مخصوص کودک نمایان می‌شود.

این برنامه فضای گرافیکی کودکانه دارد. در قسمت تلفن تعیین می‌کنید که کودک به چه تعداد از مخاطبین می‌تواند دسترسی داشته باشد. از نکات مثبت این برنامه آن است که دوربین و گالری تعبیه‌شده در این برنامه به گالری اصلی گوشی دسترسی ندارد.

این برنامه از چند مرورگر اینترنتی هم برخوردار است و والدین می‌توانند از قبل دسترسی به این مرورگرها را محدود کنند و اجازه دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها را به آن بدهند. درواقع کودک با ورود به این مرورگرها تنها به وب‌سایت‌ها و آدرس‌های اینترنتی که شما به آن اجازه داده باشید، می‌تواند دسترسی پیدا کند؛ وگرنه اینترنت در غیر این موارد اصلاً کار نخواهد کرد.

تنظیمات کنترل والدین

با انتخاب گزینه parental control لیستی از شخصی‌سازی Samsung kids در دسترس والدین قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که برای دسترسی به این بخش وارد نمود‌ن رمز عبور ضروری است. بعد از واردکردن رمز عبور و یا اثرانگشت شما می‌توانید از امکانات زیر برای محدود کردن دسترسی کودک استفاده کنید:

- Set daily Playtime: از این گزینه می‌توانید برای محدودیت زمانی بازی کودک استفاده نمایید. با فعال‌سازی این بخش کودک تنها طی یک مدت‌زمان خاص قادر به بازی توسط گوشی خواهد بود.

- Daily Usage: این اختیار را به شما می‌دهد تا محدودیت زمانی موردنظر را به‌صورت روزانه اعمال کنید.

- Activity: در این بخش می‌توانید آخرین اپلیکیشن‌های اجراشده توسط کودک در Kids Home را مشاهده کنید.

- Frequently Contacted: در این بخش می‌توانید لیستی از آخرین تماس‌های دریافتی و گرفته‌شده را مشاهده کنید.

- Allowed Content: والدین در این بخش می‌توانند داده‌های مجاز برای دسترسی کودک را مشخص کنند. همچنین در این بخش گزینه‌ای با عنوان Galaxy store for kids وجود دارد که به شما میانبر می‌دهد تا وارد برنامه‌های داخل گوشی خودتان شده و ازآنجا هر برنامه‌ای که صلاح می‌دانید وارد فضای Samsung kids کنید.

نحوه خارج شدن از فضای Samsung kids

برای خارج شدن باید با لمس آیکون سه‌نقطه، گزینه Close Kids Home را انتخاب کنید. با این کار بعد از وارد نمودن رمز عبور، قادر به خارج کردن گوشی از این حالت خواهید بود.