تبیان، دستیار زندگی

کنکوری‌ام و درس‌خواندن برایم پیچیده شده است

دانش آموخته رشته تجربی هستم و برای کنکور می‌خوانم. چند ماه است که احساس می‌کنم نمی‌دانم خواندن درس و فهمیدن آن چگونه است؟ یا فکر می‌کنم نمی‌توانم بخوانم و همه چیز برایم پیچیده می‌شود. این مشکل مانع درس خواندن من شده و روی دیگر کارهای روزمره من نیز تاثیر گذاشته است. این موضوع مرا خیلی تحت فشار قرار داده و ناامیدم کرده.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کنکوری، فعالیت‌های درسی، برنامه‌ریزی،

نویسنده : فرزانه عطاران | مشاور تحصیلی
مخاطب گرامی، باید گفت با توجه به این‌که خودتان تصمیم گرفته‌اید دوباره در کنکور شرکت کنید و در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوید، قطعا این توانایی را در خود دیده‌اید و با توجه به شناسایی نقاط ضعف و قوت سال گذشته و این‌که امسال می‌توانید تمام وقت خود را به مطالعه بپردازید، قطعا تحقق چنین موضوعی امکان‌پذیر است البته باید انرژی و انگیزه کافی داشته باشید. با این حال، نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، می‌‌تواند به عنوان راهکارهای کلی برای حفظ تمرکز حواس در دوران کنکور، مؤثر واقع شود.


برای فعالیت‌های درسی و غیردرسی برنامه‌ریزی کنید

یکی از راهکارهای افزایش تمرکز حواس در دوران کنکور این است که در ابتدا و قبل از هر چیز، برای تمام فعالیت‌‌های درسی و غیردرسی برنامه‏‌ریزی کنید. اوقات شبانه‌‌روز را در یک جدول زمان‏بندی شده، از هنگام بیداری تا موقع خواب، یادداشت و برای هر کاری، زمان خاص و مناسب آن را معین کنید. سعی کنید طبق همان برنامه تنظیم شده به انجام دادن همان فعالیت‌های مشخص(کلاس، مطالعه، استراحت، ورزش و...) بپردازید.


اصول مطالعه سودمند را بشناسید

هنگام مطالعه از افکار ناامیدکننده، کسل‌کننده و غیرمنطقی بپرهیزید و همواره امید، قدرت و توانایی را در ذهن خود حفظ کنید. همیشه برای مطالعه، کاغذ و قلمی داشته باشید و یادداشت‌برداری کنید. این ترفند سبب افزایش تمرکز شما برای مطالعه درس ها می‌شود.


از یک دوست درس‌خوان کمک بگیرید

در صورت امکان به اتفاق یکی از دوستان خود، مطالعه یا مباحثه کنید. این کار سبب می‌شود مطالب کنکوری بیشتر و سریعتر در ذهن‌تان بنشیند و ذهن‌تان منحرف نشود.

منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .