تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه پیراشکی پنیری خوشمزه

یکی از غذاهای نونی خوشمزه و پر طرفدار پیراشکی می باشد. این غذای خوشمزه را می توان به روش های مختلف تهیه کرد که یکی از آنها با استفاده از پنیر می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیراشکی پنیری

همانطور که گفتیم پیراشکی ، تنوع زیادی دارد و همین تنوع زیاد باعث شده که این غذا طرفدران زیادی داشته باشد.پیراشکی را می توان با مرغ، گوشت چرخ کرده، سویا، قارچ و سبزیجات درست کرد.

 یکی از انواع پیراشکی ها ، پیراشکی پنیری است که با آن بقچه ی پنیری هم می گویند. غذایی خوشمزه و خوش طعم با ظاهری زیبا که می توان به عنوان میان وعده آن را مورد استفاده قرار داد.

مواد اولیه برای تهیه پیراشکی پنیری:


سفیده تخم مرغ              ۲ عدد

سرشیر                         ۱۵۰ گرم

بکینگ پودر                     ۱ قاشق سوپخوری

آرد                               ۳ پیمانه

جعفری خرد شده            به مقدار لازم

شوید خرد شده             به مقدار لازم

ماست                         یک دوم پیمانه

پنیر فتا                        به مقدار لازم

دانه کنجد                    به مقدار لازم


طرز تهیه:

برای تهیه پیراشکی پنیری ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا کنید و آن را با ماست و سرشیر به خوبی با همزن مخلوط کنید سپس آرد، نمک و بکینگ پودر را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید، آنگاه خمیر خود را آماده کرده، خمیر را باید طوری ورز دهید که خوب سفت و یک دست باشد و آرد آن هم باید به اندازه ای باشد که به دست نچسبد بعد جعفری خرد شده و شوید را اضافه کنید و مواد را به خوبی ورز دهید.

 
یکی از انواع پیراشکی ها ، پیراشکی پنیری است که با آن بقچه ی پنیری هم می گویند. غذایی خوشمزه و خوش طعم با ظاهری زیبا که می توان به عنوان میان وعده آن را مورد استفاده قرار داد.


در مرحله بعد آن ها را به صورت گلوله های کوچک در آورید و با کف دست پهن کنید و مقداری پنیر فتا وسطشان قرار دهید آنگاه خمیر را برگردانید و با چنگال لبه های آن را محکم کنید سپس مرتب آن ها را درسینی فر بچینید از قبل سینی خود را با کاغذ روغنی بپوشانید بعد پیراشکی ها را بچینید.

 سپس مقداری زرده تخم مرغ روی پیراشکی بمالید و دانه های کنجد را روی آن ها بپاشید بعد سینی پیراشکی را در فری که از قبل داغ و آماده کرده اید بگذارید و آن را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد در درجه ۳۲۵ قرار دهید تا اینکه به رنگ طلایی در بیاید و برشته شوند، بعد از اینکه آماده شد می توانید آن را نوش جان کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .