تبیان، دستیار زندگی

راهکارهایی جهت خرید ویلا در شهرهای شمالی

در ادامه این مقاله، برای اینکه بتوانید تصمیمی هوشمندانه و آگاهانه جهت خرید ویلا بگیرید، روش ها و راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم داد که بسیار با اهمیت می باشند. بنابراین، تا پایان این مطالب همراه ما باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
راهکارهایی جهت خرید ویلا در شهرهای شمالی



همانطور که می دانیم، در سال های اخیر، توجه زیادی به خرید ویلا شمال،به دلایلی از قبیل کم بودن فاصله تا تهران، طبیعت زیبا و آب و هوای خوب آن شده است. خرید ویلا در شهرهای شمالی با یک روند صعودی همراه بوده است. به طور کلی خریدارانی که بدون کسب اطلاعات در زمینه خرید ویلا، اقدام به این کار می کنند، با ضررهای مالی زیادی مواجه می شوند.
در ادامه این مقاله، برای اینکه بتوانید تصمیمی هوشمندانه و آگاهانه جهت خرید ویلا بگیرید، روش ها و راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم داد که بسیار با اهمیت می باشند. بنابراین، تا پایان این مطالب همراه ما باشید.

ابتدا شما باید به بررسی دلایل خود جهت انجام این کار بپردازید، بعضی از افراد، وقتی که به قصد تفریح یا برای انجام کاری به شمال سفر می کنند، به خرید مسکن می پردازند تا جایی برای اقامت داشته باشند. بعضی دیگر، به دلیل توصیه پزشکی و بازیابی سلامتی جسمی و روحی خود و همچنین عده ای نیز، به منظور زندگی دائمی در شمال، دست به این اقدام می زنند.

شما در ابتدا باید به بررسی عوامل و یک سری دلایلی که می خواهید اقدام به خرید مسکن کنید پرداخته و سپس بر طبق آن برنامه ریزی نمایید. فرض کنید اگر قصد خرید ویلا شمال را به دلیل مسائل و توصیه های پزشکی دارید، به احتمال خیلی زیاد، موضوع آب و هوای مطبوع و مناسب آن را مد نظر قرار داده اید، بنابراین مناسبترین گزینه برای شما، ویلاهایی است که در نزدیکی جنگل بنا شده است، اما اگر به هدف زندگی کردن دائمی به این شهر مهاجرت می کنید، با در نظر گرفتن محل کار خود و مدرسه فرزندانتان، مسلماً ویلاهایی که در مجاورت جنگل بنا شده اند، مناسب شما نیستند زیرا وجود فاصله زیاد بین این ویلاها و مدرسه و محل کارتان که در داخل شهر واقع هستند، رفت و آمد می تواند مسئله چالش برانگیزی باشد.

مورد دیگری که باید به بررسی آن بپردازید، این است که ویلایی که قصد خرید آن را دارید، از نظر موقعیت مکانی، کیفیت سازه و مدارک، ارزیابی کنید. مثلا برای سهولت در بررسی موقعیت مکانی ویلا شمال ، می توانید جهت آگاهی از کیفیت بنا، از مشاوره و تجربه مشاوران املاک بهره بگیرید، که البته در زمان کارشناسی ویلا، مشاور، توضیحات لازم را در این زمینه به مشتری می دهد و به دلیل حضور دائم وی در منطقه یا شهر و مرکز شهر، از کیفیت و نحوه ساخت ویلاها کاملاً با اطلاع است.
همچنین سعی کنید اولویت اول شما جهت خرید ویلا شمال، از سازنده آن باشد که دارای تجربه زیادی در احداث بنا بوده و از اشتباهات مهندسی کمتری برخوردار است و آسایش و آرامش شما با خرید از آنها به طور حتم تضمین می گردد و با توجه به اینکه آنها با مشتریان قبلی خود نیز در ارتباط هستند، از این رو از نظرات آنها جهت افزایش کیفیت ساخت و همچنین ویژگی های ظاهری ویلاها و موارد مهم دیگر استفاده می کنند و در ساخت و سازهای بعدی آنها را به کار می گیرند. لازم به ذکر است که این سازندگان، هرگز اعتبار خود را با به کار بردن متریال بی کیفیت در فرایند ساخت، فقط برای سود بیشتر، زیر سؤال نمی برند زیرا به ضرر خودشان است.
راهکارهایی جهت خرید ویلا در شهرهای شمالی

مدارک مهم برای خرید ویلا
 مدارکی از قبیل پروانه ساخت و سند و پایان کار بسیار مهم می باشند. اکثر ویلاها سند تک برگ ندارند ولی ممکن است پروانه ساخت و پایان کار داشته باشند. در ویلا شمال هم به همین شکل می باشد و سند آنها بیشتر بنچاقی می باشد که افراد باید با مراجعه به دهیاری هزینه ای را متحمل شوند تا سند بنچاقی آنها تبدیل به سند تک برگ شود و این امر هم فقط زمانی امکان پذیر است که ویلای آنها پروانه ساخت و پایان کار داشته باشد.

وقتی یک ویلا دارای پروانه ساخت باشد یعنی زمینی که ویلا در آن ساخته شده است کاربری آن مسکونی بوده و بنیاد مسکن به مالک اجازه ساخت یا پروانه ساخت داده است که بتواند در آن زمین ویلا بسازد و برعکس اگر یک ویلا پروانه ساخت نداشته باشد یعنی زمین مربوطه کاربری مسکونی ندارد و پروانه ساخت تعلق نگرفته است در نتیجه زمانی که ویلا پروانه ساخت نداشته باشد، انشعابات آب و برق و گاز را نمی تواند دریافت کند. در نتیجه افراد برای خرید ویلا باید یک مشاور خوب و با تجربه را انتخاب کنند که مشکلی پیش نیاید و بتوانند یک ویلای قانونی را خریداری نمایند که هم از آن لذت ببرند و هم از نظر مالی سود کنند.
موارد ضروری برای خرید ویلا
افراد باید برای خرید ویلا و انتخاب آن وقت زیادی بگذارند و از نزدیک همه موارد آن را بررسی کنند. برای راحتی و آسانی کار، شما می توانید در سایت های مختلف املاک، همه نمونه ویلاها را ببینید و طبق متراژ، طراحی و امکاناتی که مورد نظر خودتان است، ویلا را انتخاب کنید. اگر ویلای مورد نظر که می توانید بخرید را پیدا کردید، پیشنهاد می کنیم که حتما ویلا را به صورت حضوری از نزدیک ببینید زیرا از روی عکس نمی توان محله و همسایه ها و امکانات و مواردی از این قبیل را دید. در نتیجه فقط با عکس ویلا نمی توانید تصمیم به خرید ویلا بگیرید. پس نهایت دقت را در این زمینه به عمل آورید.

 

بعد از اینکه به صورت حضوری چند ویلا را مورد بررسی قرار دهید، هدف شما از خرید ویلا کاملا مشخص است. آنگاه شما می توانید از طریق اینترنت و دیدن عکس و متراژ و قیمت، همچنین موقعیت مکانی آن، ویلای مورد نظر را پیدا کنید. از آنجایی که همه آنهایی که خریدار هستند، ایده آل هایی را از خرید ویلا در ذهنشان دارند پس ضروری است که حتما به صورت حضوری، ویلا را مورد بررسی قرار دهند.

تصمیم گیری برای خرید ویلا بسیار سخت و مهم می باشد زیرا فقط یک یا دو بار ما اقدام به خرید ویلا می کنیم که اگر به صورت درست و قانونی و با توجه به معیارهایی که از هر نظر در ذهنمان است ویلا را انتخاب کنیم برای مدت طولانی آرامش و آسایش داریم.

املاک موسوی
املاک موسوی با تکیه بر کارشناسان مجرب خود در زمینه خرید و فروش ویلا در شمال کشور فعالیت می نماید. این گروه با در اختیار گذاشتن بهترین فایل های تایید شده در اختیار مشتریان عزیز سعی دارد تجربه خوبی از خرید ملک را برای مشتریان رقم بزند. مدیریت و کارشناسان این مجموعه همواره در تلاش هستند رضایت طرفین معامله ها را تامین کنند. املاک موسوی با 4 شعبه فعال در چمستان ، نور و 2 شعبه در رویان شما در خرید ویلا یاری می دهند. از جمله فایل های املاک موسوی می توان به فایل های خرید ویلا در چمستان ، خرید ویلا در رویان ، خرید ویلا در نور ، خرید ویلا در نوشهر و سایر مناطق شمالی کشور اشاره نمود
 
شعبه ۱ : مازندران چمستان خیابان شیخ فضل الله نوری جنب تامین اجتماعی املاک موسوی (دفتر مرکزی)
شعبه ۲ :  رویان وازیوار ۷۰۰ متر جلوتر از رستوران لوتکالوتوس گروه مهندسین موسوی
شعبه ۳ : نور -روبه روی فروشگاه ایران کتان- ساختمان نگین
شعبه ۴ : رویان – ۵۰۰ متر بعد از پلیس راه رویان – جنب شهرک هایکاشن