تبیان، دستیار زندگی

گروه طراحی ویلا بام آرک

با بهره گیری از مهندسین حرفه‌ای و تحصیل کرده در زمینه ساخت و معماری ویلا ها و آشنایی با انواع سبک ها در ساخت ویلا علاوه بر طراحی یک ویلای حرفه ای در زمینه مشاوره و راهنمایی افرادی که قصد ساخت ویلا شخصی سازی شده را دارند، فعالیت می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گروه طراحی ویلا بام آرک

یکی از گروه های حرفه ای در زمینه ساخت و طراحی انواع ویلاها گروه طراحی ویلا بام آرک می باشند. این گروه با بهره گیری از مهندسین حرفه‌ای و تحصیل کرده در زمینه ساخت و معماری ویلا ها و آشنایی با انواع سبک ها در ساخت ویلا علاوه بر طراحی یک ویلای حرفه ای در زمینه مشاوره و راهنمایی افرادی که قصد ساخت ویلا شخصی سازی شده را دارند، فعالیت می کنند. یکی از مزایای سپردن کار طراحی ویلا به گروه‌هایی مانند گروه طراحی ویلا بام آرک، برخورداری از یک ویلای مناسب که مطابق با اصول ساخت و ساز طراحی و اجرا شده باشد می باشد.

1. اصول طراحی ویلا چیست؟
2. هزینه های طراحی ویلا به چه صورت محاسبه می شود؟
3. طراحی ویلا را به چه سبک هایی می توان انجام داد؟
گروه طراحی ویلا بام آرک

اصول طراحی ویلا چیست؟

انجام هر کاری دارای اصول به خصوصی است. در زمینه ساخت و طراحی ویلا ها نیز اصول مختلفی وجود دارند که به برخورداری از یک ویلا با کیفیت و مهندسی سازی شده کمک می کنند. آشنایی با اصول ساخت ویلا برای تمام افراد کار ساده ای نیست و تنها کسانی که در این زمینه تحصیلات کرده باشند با اصول جزئی و مهم طراحی و ساخت ویلا آشنایی دارند. با توجه به تخصصی بودن این کار و اهمیتی که یک طراحی اصولی در کیفیت و ساخت ویلا دارد بهتر است که طراحی آن را به افرادی مانند گروه طراحی ویلا بام آرک بپردازید.
گروه طراحی ویلا بام آرک

بررسی موقعیت


به منظور یک طراحی اصولی در ابتدا باید موقعیتی که ویلا در آن ساخته می شود بررسی شود. از نظر موقعیت اقلیمی و آب و هوا و همچنین از نظر موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری ویلا هر سازه شرایط بخش خصوصی دارد. به عنوان مثال طراحی ویلا هایی که در مناطق کوهستانی قرار دارند با طراحی ویلا هایی که در نزدیکی دریا واقع شده‌اند کاملاً متفاوت می‌باشد.

نقشه کشی مناسب


اولین اصل در طراحی ویلا آماده سازی یک نقشه مناسب برای شروع به ساخت و ساز است. در نقشه ویلا تمام اقداماتی که از ابتدا تا انتهای کار نیاز به انجام آنهاست مشخص می شود. در واقع اولین قدم برای ساخت ویلا طراحی یک نقشه که در آن سبک ویلا، موقعیت جزئیات بخش‌های مختلف ویلا و غیره مشخص شده باشد، می باشد.

آماده سازی متریال اولیه


بعد از طراحی نقشه نیاز است تا مطابق با جزئیات و نکاتی که در نقشه مشخص شده است متریال جهت ساخت و ساز آماده شوند. ترتیب متریال مورد نیاز معمولاً در نقشه مشخص می‌شود به عنوان مثال در ساخت یک ویلا ابتدا تیرآهن و سایر متریالی که برای آماده سازی پایه ویلا مورد نیاز است استفاده شده و سپس جزئیات نازک کاری و آماده سازی بخش های مختلف.

توجه به سبک های طراحی


بعضی از اصول مهم در طراحی ویلا توجه به سبک های مختلف طراحی و ساخت ویلا می باشد. سبک طراحی ویلا نیز تا حد زیادی به منطقه‌ای که ویلا در آن قرار دارد بستگی دارد به عنوان مثال از نظر رنگ پردازی و طراحی نمای بیرونی ساختمان ها و حتی متریالی که در داخل ویلا مورد استفاده قرار می گیرند تا حد زیادی منطقه قرارگیری تأثیرگذار است به عنوان مثال در ویلاهای مناطق شرجی بهتر است کمتر از متریال چوبی استفاده کرد.

یکی از بهترین گروه ها در زمینه ساخت و طراحی ویلا، گروه طراحی ویلا بام آرک می باشند.

هزینه های طراحی ویلا به چه صورت محاسبه می شود؟

یکی از مسائل مهم در ساخت و سازها بحث هزینه‌هایی است که کارفرما باید درطول پروژه ساخت ویلا متقبل شود. در زمینه ساخت و طراحی ویلا هزینه ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارند.

گروه معماری

گروه معماری که وظیفه طراحی ویلا را بر عهده داشته و همچنین ساخت ویلا به عهده آنهاست شامل یک تیم از مهندسین و متخصصین می باشند که برای مدت زمانی مشخص است که در زمینه طراحی و ساخت ویلا با کارفرما همکاری می کنند. هر کدام از اعضای که در زمینه ساخت ویلا فعالیت داشته باشند دستمزدی مطابق با قرارداد مشخص شده در ابتدا دریافت می کنند. نکته مهم دیگر هزینه‌هایی است که برای کارگران و افرادی که در ساخت ویلا فعالیت دارند مورد نیاز می باشد که به هزینه نهایی طراحی و ساخت ویلا اضافه می شود.

متریال و مصالح


تمام متریال که در ساخت ویلا به کار می‌برند نیاز به هزینه برای خرید دارند که هزینه هر کدام از آنها به هزینه نهایی ویلا می‌افزاید.

زمانبندی انجام کار


در صورتی که به دلیل بروز مشکلات و اتفاقات مختلف انجام کار ساخت به تعویق بیفتد احتمال افزایش هزینه‌ها وجود دارد. شرکتهای طراحی معمولاً تعرفه و برآوردی از هزینه‌ها به طور کلی را در اختیار دارند در زمان تنظیم قرارداد با کارفرما در اختیار وی می گذارند که احتمال کم یا زیاد شدن هزینه ها با شرایط مختلف وجود دارد.

برای اطلاع از هزینه های طراحی و ساخت ویلا و برخورداری از یک ویلا با کیفیت میتوانید با مشاورین گروه معماری بام آرک در تماس باشید.


طراحی ویلا را به چه سبک هایی می توان انجام داد؟

همانطور که گفته شد یکی از نکات اصولی در طراحی و ساخت ویلا انتخاب سبک مناسب برای طراحی می باشد که در زمینه انتخاب سبک نیاز است که نکات مختلفی در نظر گرفته شوند.

سلیقه کارفرما


اولین نکته در انتخاب و طراحی سبک مناسب برای ویلا در نظر گرفتن سلیقه کارفرما می باشد. یک کارفرما ممکن است بر اساس بودجه و سلیقه خود ویلای دوبلکس با سبک مدرن را در نظر داشته باشد و فرد دیگر به ویلاهای همکف علاقه‌مند باشد. در نظر گرفتن سلیقه کارفرما تا حد زیادی در انتخاب سبک مناسب تاثیر گذار می باشد.

با توجه به اقلیم منطقه


هر منطقه دارای شرایط آب و هوایی مختلف است که تاثیر بسیار زیادی در سبک ویلا دارد. به عنوان مثال ویلا های ساخته شده در مناطق جنگلی بیشتر با متریال طبیعی مانند چوب و سنگ طراحی می‌شوند که این متریال در سبک کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه به طراحی غالب در منطقه


در صورتی که ویلا در یک منطقه خواص مانند مناطق شهرکی طراحی و ساخته شود برای انتخاب سبک آن نیاز است که به سبک طراحی ویلا های اطراف توجه کرد. حتی در صورتی که نمای داخلی ویلا مطابق با سلیقه طراحی شود بهتر است برای هماهنگی نمای بیرونی با منطقه‌ای که ویلا در آن قرار دارد تناسب داشته باشد. یکی از بهترین گروه ها در زمینه طراحی ویلا با سبک های مدرن گروه معماری بام آرک  می باشد.