تبیان، دستیار زندگی

4 توصیه برای رفع سرما خوردگی در کودکان

شستن دست‌ها بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگیه. به کودکتون بیاموزید بعد از دستشویی، قبل از صرف غذا و بعد از بازی در خانه یا مدرسه دست‌های خودش رو بشوره.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 رفع سرما خوردگی در کودکان
دست‌ها باید حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب گرم و صابون شسته بشه تا میکروب‌ها از بین برن. اگر کودکتون به سرماخوردگی مبتلا شد، مراقب باشید تا بقیه رو بیمار نکنه. 

ازش بخواید تو خانه استراحت کنه و از ارتباط با دوستانش جلوگیری کنید تا کامل خوب بشه. به کودکتون آموزش بدید تا هنگام عطسه جلوی دهانش رو بگیره. با دستمال بینیش رو تمیز کنه. اگه دستمال نداشت، در جلوی آستین لباسش عطسه کنه.

استراحت کردن کودکان

یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی شستن مداوم دست‌ها و رعایت نظافت آنها است، به همین دلیل سعی کنید به کودکان خود آموزش دهید که پس از دستشویی کردن و یا قبل از صرف غذا و بعد از وارد شدن به خانه حتما دستهایشان را بشویند.

برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی فرزندتون، مطمئن بشید که خواب شبانه راحت و کافی داره! خواب کافی میتونه به پیشگیری از سرما خوردگی کمک کنه. 

استفاده کردن از عسل

عسل بهترین دارو برای سرفه خفیف شبانه ناشی از سرما خوردگی در کودکان بالای 2 ساله! تهیه شربت عسل با آب گرم میتونه موثر باشه. استفاده از عسل در کودکان زیر یک سال ممنوعه!

پیشگیری از کم شدن آب بدن

تامین آب بدن کودکان هنگام سرما خوردگی از اهمیت زیادی برخورداره. سوپ مرغ به راحتی می تونه آب مورد نیاز بدن کودک رو تامین کنه.

غرغره کردن با آب نمک

غرغره کردن با آب نمک روشی قدیمی برای تسکین گلودرد برای کودک 4 ساله و بزرگ تر! این کار همچنین به پاک کردن مخاط گلو کمک می کنه.

برای درمان سرما خوردگی کودکتون چه کاری می کنید؟

به نظرتون دیگه چه کارهایی میشه کرد تا مانع سرماخوردگی بچه‌هامون بشیم؟ راه حل های جالبتون رو اینجا بنویسید تا بقیه مادرهای دلسوز هم یاد بگیرن.
 اطلاعات این پست صرفا جنبه اطلاع رسانی داشته و هرگز جایگزین مراجعه به پزشک نمیشه.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .