تبیان، دستیار زندگی

دو خطر مهم زیور آلات برای کودکان

کاملاً طبیعی است که مبتنی بر عادت و یا به این دلیل که می خواهید کودک شما مانند یک الماس، زیبا شده و بدرخشد فکر استفاده از جواهرات برای کودک به ذهن شما نیز خطور کرده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زیور آلات
اما آیا می دانید که این مساله با برخی خطرات همراه است؟ این مورد قطعاً چیزی است که باید جدی تر به آن فکر کنید. سخت است که وقتی کودک جواهرات به بدن دارد، مرتباً بر او نظارت داشته باشید. 

در این پست ما در مورد نگرانی های مختلف از نقایص ایمنی و خطرهای مربوط به زیور آلات کودکان، 2 نکته مهم را مطرح خواهیم کرد.

دلیل استفاده از زیور آلات برای کودکان؟

گردنبند، گوشواره، پابند و دستبند همگی از زیور آلاتی هستند که برای نوزادان هم ساخته می شوند و دلیل اصلی آن برای مسائل فرهنگی و جنبه ی زیبایی است.

خواص جادویی

نوزادان غالباً راهی برای غافلگیر کردن ما دارند و رها کردن آنها حتی برای چند دقیقه نیز می تواند خطرناک و جبران ناپذیر باشد.

برخی از مردم براین باورند که استفاده از این نوع زیور آلات می تواند موفقیت در پی داشته و این تزئینات دارای خواص ماورایی و جادویی می باشند.

خطر خفگی در اثر فشار

انواع گردنبندها می توانند به راحتی گلوی کودک را در خواب فشرده و او را خفه کنند. آنها همچنین می توانند باعث سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (sids) باشند که در آن نوزادانی که کمتر از یک سال سن دارند در خواب می میرند.

خطر خفگی از راه گلو

گردنبندها و دستبندها به راحتی می توانند از هم جدا شوند و مهره ها و سنگهای کوچک می توانند خطر خفگی در نوزادان به وجود آورند. کودکان همین گونه حتی می توانند گوشواره ها را نیز به راحتی از گوش خود در آورده و در دهانشان بگذارند.

بنابراین از مواجهه احتمالی کودک با چنین خطراتی اکیداً خودداری نمایید و با خیالی آسوده از فرزندتان لذت ببرید.
اگه از این پست خوشتون اومد، ما رو به دوستاتون معرفی کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .