تبیان، دستیار زندگی

کاغذ دیواری مرغوب را از کجا بشناسیم؟

برای خرید کاغذ دیواری مرغوب فقط به چشمانتان اعتماد نکنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاغذ دیواری مرغوب را از کجا بشناسیم؟

کاغذ دیواری یکی از فرآیندهای مهم طراحی دکوراسیون محسوب می‌گردد. غالبا رنگ زدن دیوارها برای برخی افراد امری بسیار سخت و پیچیده است؛ لذا نیازمند کمک افرادی می‌شوند که دارای شغل نقاشی ساختمان هستند و در نهایت هزینه‌های هنگفتی را متحمل می‌گردند. در دنیای امروز برای رفع این مشکل و آسان‌سازی در فرایند دکوراسیون‌های داخلی و جذاب نمودن محیط کار یا منزل از انواع کاغذ دیواری با تنوع طرح و رنگ و جنس بالا استفاده می‌شود. این دیوارپوش‌های رنگارنگ و زیبا علاوه بر مقاومت و طول عمر بالایی که دارند به زیبا سازی منزل و محیط کار شما کمک شایانی کرده و می‌توانید هم‌زمان از طرح‌های متفاوت کاغذ دیواری در قسمت‌های مختلف بهره بگیرید و برای هر اتاق مطابق سلیقه خود یا افراد خانواده و یا حتی محیط کار از رنگ‌ها و نقش‌های مجزا استفاده کنید.
علاوه بر آن برخی از کاغذ دیواری‌های موجود در بازار قابل شستشو بوده و به محض آلودگی و ایجاد لک می‌توانید به راحتی آن را تمیز کنید و هزینه کردن مجدد روکش دیوار را متحمل نشوید. همچنین این دیوار پوش‌ها گزینه مناسبی برای دیوارهای قدیمی که نیاز به ترمیم دارند می‌باشد؛ زیرا برای استفاده از آن نیازی به ترمیم دیوار نیست و به راحتی تمام سطح دیوار با کاغذ دیواری پوشانده می‌شود. بیشتر شرکت‌ها و فروشگاه‌های عرضه کننده کاغذ دیواری علاوه بر فروش آن، خدماتی همچون نصب و اجرا را نیز ارائه می‌دهند که باعث رضایت مشتریان و متقاضیان اجناس خود شده‌اند.

در ادامه توضیحات مختصری در مورد انواع کاغذ دیواری و پارامترها و نکات مهم در امر خرید آن اشاره خواهیم داشت اگر تمایل به خرید کاغذ دیواری دارید قبل از تهیه آن حتما نکاتی را مد نظر داشته باشید تا با بهترین انتخاب محیطی آرام و زیبا را برای خود و عزیزانتان فراهم کنید.

نکات مهم جهت خرید کاغذ دیواری‌های مناسب و با کیفیت


همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم برای انتخاب و خرید کاغذ دیواری با کیفیت نکاتی را باید مد نظر داشته باشید که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

۱_ در هنگام خرید کاغذ دیواری و تشخیص با کیفیت بودن آن حتما به روکش آن توجه کنید. روکش نوع وینل از جمله روکش‌هایی است که باعث می‌شود جنس آن از نوع مرغوب و با کیفیت محسوب شود. غالبا بهترین وزن این سطوح فوقانی در هر متر مربع بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ می‌باشد که وزنی مطلوب برای روکش‌ها محسوب می‌گردد.

2_سعی کنید کاغذ دیواری‌ای را انتخاب کنید که قابل شستشو باشد و با ایجاد لک و کثیفی بتوانید آن را به راحتی با مواد شوینده تمیز کنید تا دوباره قابل استفاده شود.

۳_ از دیگر موارد در انتخاب کاغذ دیواری این است که به درصد گسیختگی و میزان کشش آن توجه داشته باشید. زیرا این ویژگی باعث می‌گردد که این دیوار پوش‌ها مقاومت و در نتیجه طول عمر بالاتری داشته باشد.

۴_ سعی نمایید کاغذ دیواری از نوع ضد آلرژی باشد تا در هنگام تماس با سطوح دیوار دچار حساسیت نشوید. این کاغذ دیواری‌ها بوی مواد غذایی و نیز گرد و غبار را در خود نگه نمی‌دارد.

5_کاغذ دیواری خوب است که بعد از نصب آن هیچ‌گونه درزی در آن وجود نداشته باشد.

6_ در هنگام خرید کاغذ دیواری حتما به طرح و رنگ آن توجه کنید و مناسب محیط منزل یا کارتان از طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت استفاده کنید.

مثلا کاغذ دیواری اتاق کودک با بزرگسال فرق دارد یا جنس و طرح و رنگ کاغذ دیواری سالن‌های پذیرایی و نشیمن با آشپزخانه متفاوت است و محیط‌های کاری نیز مطابق نوع کار دکوراتیو می‌شود.

برای بزرگ جلوه دادن محیط‌های کوچک نیز باید در انتحاب رنگ مناسب توجه کنید .

انواع کاغذ دیواری


کاغذ دیواری مرغوب را از کجا بشناسیم؟

با پیشرفت تکنولوژی کاغذ دیواری نیز از پیشرفت بیشتر و مدرن‌تری برخوردار شد و مطابق با بودجه و سلیقه‌های مختلف طراحی و رنگ‌آمیزی شد.

از لحاظ کیفیت، این کاغذ دیواری‌ها به انواع زیر تقسیم شده‌اند:

_کاغذ دیواری ساخته شده از کاغذ؛ که دارای هیچ نوع پوشش محافظتی نیستند و تصاویر به صورت مستقیم بر روی کاغذ چاپ می‌شوند. همچنین قابل شستشو نیز می‌باشند و نسبت به دیگر کاغذ دیواری‌ها از قیمت پایینی برخوردارند.

_کاغذ دیواری که دارای سطوح جانبی از جنس وینیل است؛ وینیل نوعی پوشش سطحی کاغذ دیواریست که قابل شستشو بوده و ضد آلرژی‌ست و گرد و غبار و دود و بو را به خود جذب نمی‌کند و بسیار مناسب آشپزخانه و حمام می‌باشد.

_کاغذ دیواری‌های ساخته شده از جنس الیاف که از الیاف سلولوزی ساخته شده است، دارای لایه محافظ ونیل نمی‌باشند و با محیط زیست سازگاری داشته و مناسب اتاق‌های نشیمن و پذیرایی می‌باشد.

کاغذ دیواری از لحاظ طراحی و رنگ نیز پیشرفت زیادی داشته به طوری که در سال‌های اخیر از طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت برخوردار شده است.

برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

کاغذ دیواری سه بعدی
طرح هندسی
طرح گل و گیاه
طرح متالیک
طرح خالدار
طرح مرمر
مراکز فروش کاغذ دیواری‌های مرغوب

برای خرید کاغذ دیواری‌های مرغوب می‌توانید آن را هم به صورت حضوری و هم به شکل مجازی از فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم دکوراسیون و فروش کاغذ دیواری تهیه نمایید. البته هر کدام از این دو نوع فروشگاه‌ها، هم دارای مزایا هستند و هم معایبی را در بر دارند. مثلا در فروشگاه‌های حضوری خریدار علاوه بر وقت و زمانی که برای حضور در فروشگاه‌های مختلف صرف می‌کند تا بتواند بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کند؛ هزینه ایاب ذهاب را نیز باید تقبل کند. اما در فروشگاه‌های اینترنتی در کمترین زمان می‌توانید از تنوع و طرح‌های متفاوت کاغذ دیواری موجود در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی دیدن نمایید و در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنید؛ اما از طرفی در فروشگاه‌های اینترنتی نمی‌توانید بافت کاغذ دیواری را لمس کنید و در بسیاری موارد کیفیت، رنگ، طرح و نصاویر با واقعیت فرق دارد. همچنین خرید به صورت حضوری این امکان را به شما می‌دهد که نمونه‌ای از کاغذ دیواری را به منزل یا محل کار خود ببرید تا آن را با وسایل خانه مانند مبلمان یا پرده‌های خود تطبیق دهید و در صورت ست بودن آن را خریداری نمایید.
در این میان فروشگاه رونیا یکی از جمله فروشگاه‌های معتبر سطح کشور است که دارای تنوع بسیار زیاد از انواع کاغذ دیواری و سایر محصولات مربوط به طراحی و دکوراسیون می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد که هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات این فروشگاه از جمله انواع کاغذ دیواری می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه نمایید و با دریافت مشاوره از کادر مجرب این فروشگاه، بهترین انتخاب کاغذ دیواری‌های موجود در این فروشگاه را انجام داده و با نصب آن در منزل یا محل کار خود، محیطی زیبا و جذاب و آرامش‌بخش برای خود و خانواده یا همکارانتان فراهم نمایید.
کاغذ دیواری مرغوب را از کجا بشناسیم؟