تبیان، دستیار زندگی

اندر فواید بادام بدون پوست

بادام خیس خورده: فواید بیشتر، جذب بهتر

فواید بادام بر کسی پوشیده نیست. بدون شک بادام یکی از مغزهای سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. اما آیا می‌دانید که خیس کردن بادام و کندن پوست آن باعث می‌شود از مواد مغذی موجود در آن مانند ویتامین E بیشتر بهره‌مند شوید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بادام خیس خورده
خوردن یک مشت بادام خیس خورده یکی از سنت‌های قدیمی در بسیاری از کشورها مانند هند است. آنچه شاید برایتان جالب یا کمی عجیب باشد این است که بادام خیس خورده خواص ویژه‌ای دارد که می‌تواند به بهبود مشکلات بسیار رایج مانند مشکلات هضم غذا یا فشارخون بالا کمک کند. علاوه بر این اگر قصد لاغری دارید می‌توانید هر روز صبح در وعده صبحانه 5 عدد بادام خیس خورده و پوست‌کنده میل کنید. این کار یک مکمل فوق‌العاده مغذی برای تسریع کاهش وزن محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر به خواص بادام خیس خورده می‌پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

بادام خیس خورده: سرشار از مواد مغذی حتی بیشتر از بادام خشک

به طور کلی بادام جزو میوه‌های خشکی است که برای سلامتی مفید است. در واقع شهرت این ماده غذایی و فواید آن چنان شناخته شده است که اکثر مردم دوست دارند آن را به طور روزانه مصرف کنند و حتی شیر آن را بنوشند. بهتر است امروز با یک جنبه دیگر بادام آشنا شوید: برای اینکه بتوانید از تمام فواید و مواد مغذی بادام بهره‌مند شوید اجازه دهید یک شب خیس بخورد. با همین کار ساده پوست قهوه‌ای آن که محافظ بادام و در عین حال مهارکننده آنزیم‌های طبیعی آن است به راحتی کنده می‌شود.
علاوه بر این، عمل خیس کردن بادام باعث نرم‌تر شدن آن می‌شود و به همین دلیل به راحتی جویده شده و راحت‌تر هضم می‌شود. یادتان باشد که با مصرف روزانه 5 عدد بادام خیس خورده حافظه‌تان قوی‌تر می‌شود و ویتامین E، زینک (روی)، کلسیم، منیزیم و امگا 3 بیشتری جذب بدن می‌کنید.

مصرف بادام به هر شکلی چه به صورت خشک و چه به صورت خیس خورده برای بدن مفید است. اما برای جذب مواد مغذی بیشتر و هضم راحت‌تر آن توصیه می‌کنیم بادام را قبل از مصرف به مدت حداقل 8 ساعت خیس کنید


بادام خیس خورده برای بهبود هضم غذا

مصرف بادام خیس خورده باعث آزاد شدن آنزیم‌های گوارشی می‌شود که کمک می‌کنند تا مواد مغذی بهتر جذب بدن شوند. علاوه بر این، زمانی که بادام را به مدت حداقل 8 ساعت در آب بخیسانید آنزیمی به نام «لیپاز» در آن آزاد می‌شود که یک ترکیب بسیار قوی است و به هضم چربی‌ها کمک می‌کند.

بادام خیس خورده: همیار لاغری و تناسب اندام

چربی‌های اشباع نشده مونو و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در بادام به روش‌های مختلفی در کاهش وزن کمک کننده هستند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
این ترکیبات باعث ایجاد احساس سیری طولانی‌مدت می‌شوند.
این ترکیبات از بروز یبوست پیشگیری به عمل می‌آورند.
این ترکیبات به هضم چربی‌ها کمک می‌کنند.
این ترکیبات باعث تقویت توده عضلانی بدن شده و از تحلیل رفتن آن‌ها پیشگیری می‌کنند.
این ترکیبات با سندرم متابولیک مقابله می‌کنند.

بادام خیس خورده: برای محافظت از قلب نازنین شما

بدون شک همه ما می‌دانیم که بهترین میوه‌های خشک که به سلامت قلب کمک می‌کنند آجیل‌ها هستند. با این حال به نظر می‌رسد که در بین آجیل‌ها نیز بادام به داشتن قلبی سالم‌تر بیشترین کمک را می‌رساند. این ماده غذایی پرخاصیت به کاهش کلسترول بد خون نیز کمک می‌کند. مصرف روزانه 5 عدد بادام خیس خورده باعث می‌شود که به بهترین شکل از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های آن برای مراقبت از رگ‌ها و شریان‌هایتان بهره ببرید.

بادام خیس خورده: منبع غنی ویتامین E

بادام خیس خورده منبع فوق‌العاده آنتی‌اکسیدان‌ها و به‌ویژه ویتامین E است. به نظر می‌رسد که این ویتامین زمانی که پوست قهوه‌ای آن کنده می‌شود بیشتر می‌شود. علاوه براین، زمانی که بادام را خیس می‌کنید به دلیل آب موجود در آن بهتر جویده می‌شود در نتیجه ویتامین E بیشتری جذب می‌کنید. یادتان باشد که ویتامین E برای پیشگیری از پیری پوست و التهاب فوق‌العاده عمل می‌کند. علاوه براین، میزان بالای آنتی‌اکسیدان موجود در بادام برای مقابله با بروز بیماری سرطان بسیار مؤثر است.

بادام خیس خورده: مفید برای کودکان

اگر فرزندانتان را عادت دهید که روزانه بین 4 تا 6 عدد بادام خیس خورده مصرف کنند به آن‌ها در رشد مغزشان کمک فراوانی می‌کنید. بادام سرشار از اسیدفولیک و اسیدهای چرب ضروری است که برای تقویت حافظه و افزایش هوش بچه‌ها بسیار مؤثر هستند. علاوه براین با همین کار ساده می‌توانید قدم مؤثری در رشد استخوان‌ها و عضلات آن‌ها بردارید.

بادام خیس خورده: مفید برای داشتن پوستی شاداب و سالم

بادام خیس خورده برای مراقبت از پوست فوق‌العاده عمل می‌کند. زمانی که بادام را به مدت یک شب خیس می‌کنید می‌توانید آن را به صورت یک خمیر یکدست بکوبید. به این ترتیب علاوه بر مصرف آن می‌توانید این خمیر را به صورت کرم مرطوب‌کننده طبیعی و ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بزنید. همین کار ساده باعث می‌شود که رنگ و رویتان باز شده و پوستتان شاداب‌تر و زیباتر شود. علاوه بر این اگر پوستتان به خاطر خستگی یا استرس و غیره کدر شده باشد نیز این ماسک به کارتان می‌آید چون پوست را شفاف می‌کند. یادتان باشد که ویتامین E موجود در بادام خیس خورده به احیای سلولی کمک زیادی می‌کند.

حرف آخر
حرف آخر اینکه مصرف بادام به هر شکلی چه به صورت خشک و چه به صورت خیس خورده برای بدن مفید است. اما برای جذب مواد مغذی بیشتر و هضم راحت‌تر آن توصیه می‌کنیم بادام را قبل از مصرف به مدت حداقل 8 ساعت خیس کنید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.