تبیان، دستیار زندگی

چگونه خورشت خوشمزه با میوه به درست کنیم؟

یکی از خورشت های خوشمزه و مقوی برای سفره های مهمانی ما ایرانی ها ،به می باشد.خورشت به ؛خورشتی خوش عطر و مطبوع است که طرفداران زیادی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
میوه به
 به موجود در این خورشت خواص فراوانی دارد. میوه به؛ به سیب طلایی معروف است و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله افسردگی ، زخم معده و بیماره های قلبی مورد استفاده قرار می گرفت. به، مانند بسیاری از میوه ها سرشار از مواد مغذی، مانند ویتامین های آ، ب،ث، فیبر و همچنین مواد معدنی، مانندپتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و کم چرب می باشد.

 این میوه دارای خواص ضد آلرژی نیز میباشد و همچنین عصاره های دانه آن می توانند برای درمان درماتیت و سیستیت استفاده شوند ؛ همچنین در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی نیز هستند، مورد استفاده قرار میگیرد.
این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد.این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند و روند پیری را کاهش می دهند و همچنین از بیماری های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می کنند.
 با استفاده از میوه غذاهای خود می توانید از خواص آن بهره مند شوید. این خورشت را هم می توانید با لپه و هم بدون لپه تهیه کنید.همچنین این غذای خوشمزه را معمولا با گوشت گوسفندی و یا گوساله درست می کند، اما اگر علاقه ای به گوشت قرمز ندارید می توانید از گوشت و یا بوقلمون هم استفاده کنید و یا اگر دوست داشتید می توانید آن را گیاهی و بدون گوشت درست کنید. در ادامه طرز تهیه این غذای خوشمزه را بیان می کنیم.

 مواد لازم برای تهیه به:

گوشت گوسفندی400 گرم

پیاز متوسط یک عدد

میوه به300 گرم

آلو خورشتی10 تا 12 عدد 

شکر سفیدیک قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه یک قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی دو تا سه قاشق غذاخوری

لپه (به دلخواه)دوسوم لیوان

زعفران دم کرده نصف پیمانه

 روغن به مقدار لازم

پودر سیر به مقدار لازم

دارچین به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

زردچوبه دو قاشق چای‌خوری

خورشت به

طرز تهیه:

برای تهیه این غذا ابتدا پیازها را بشویید و پوست بگیرید سپس به صورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه مناسب بردارید و روی حرارت قرار دهید. کمی روغن داخل تابه بریزید تا حسابی داغ شود. بعد از این که روغن داغ شد پیازهای خرد شده را اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا پیاز کمی نرم شود. در زمانی که پیاز در حال تفت خوردن است ؛زردچوبه را اضافه کنید تا زمانی که کاملا به خورد پیاز برود.

سپس گوشت را خرد کنید به اندازه‌ای که نه خیلی ریز و نه خیلی درشت باشد. گوشت را به پیاز اضافه کنید و مقداری پودر سیر و فلفل سیاه روی آن بزنید تا بوی زهم گوشت گرفته شود. اجازه دهید تا گوشت و پیاز با هم کمی تفت بخورند و رنگ گوشت عوض شود. سپس مقدار کمی دیگر زردچوبه بزنید تا طعم گوشت لذیذتر شود.

  این خورشت را هم می توانید با لپه و هم بدون لپه تهیه کنید.همچنین این غذای خوشمزه را معمولا با گوشت گوسفندی و یا گوساله درست می کند، اما اگر علاقه ای به گوشت قرمز ندارید می توانید از گوشت و یا بوقلمون هم استفاده کنید و یا اگر دوست داشتید می توانید آن را گیاهی و بدون گوشت درست کنید.


مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را ملایم کنید تا گوشت بپزد. بعد از حدود دو تا سه ساعت وقتی گوشت پخت،رب گوجه فرنگی را کمی با روغن تفت دهید و به خورش اضافه کنید. میوه به را هم پوست بکنید و به اندازه حبه‌های قند درشت خرد کنید. برای این که به‌های خرد شده سریع سیاه نشوند، مقداری آبلیمو به آن‌ها بزنید. سپس آلو بخارا، به‌های خرد شده و دارچین را اضافه کنید.

نکته: اگر آلو سفت هستند، آنها را یک تا دوساعت در آب خیس دهید تا نرم شوند.

وقتی خورشت جا افتاد و به‌های خرد شده هم پختند، مقداری زعفران دم کنید و به آن اضافه کنید. بعد از نیم ساعت دیگر خورش را از روی حرارت بردارید. خورش به خوشمزه و جا افتاده را با برنج سرو کرده و نوش جان کنید.

نکته: اگر دوست داشتید طعم خورش به ملس باشد، به اندازه یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .