تبیان، دستیار زندگی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد

نورافشانی ۳۰ مرکز استان و ۴۰۰ شهرستان در ۲۱ بهمن ماه

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برنامه‌های امسال از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۲ بهمن آغاز خواهد شد و مسیرهایی برای حرکت موتور و دوچرخه و مسیرهایی نیز برای خودروها در نظر گرفته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصرت‌الله لطفی

نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه‌های ۲۲ بهمن امسال با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: برنامه‌های امسال کاملا متفاوت با سال‌های قبل است. همه شما واقف هستید که بزرگداشت دهه فجر و ۲۲ بهمن یک مراسم نمادین همه کشورها نیست و یک پدیده استثنایی در تمام جهان نه به عنوان یک جشن بلکه تجدید پیمان با اسلام و آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی است که آثار و برکات بسیار زیادی داشته و دارد و این ایام، ایام پیروزی حق بر باطل است و یوم‌الله ۲۲ بهمن و حضور مردم در صحنه نشان‌دهنده عظمت ایران اسلامی است.

وی افزود: بزرگداشت دهه فجر معمولا از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شود و از نیمه شهریور در قالب ۲۴ کارگروه تخصصی به یمن چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از ۴۲ عنوان فعالیت برنامه‌ریزی شد و با همراهی مردم در شرایط کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم را از روز ۱۲ بهمن آغاز کردیم.

لطفی ادامه داد: یکی از کارهایی که مدنظر بوده این است که ببینیم انقلاب اسلامی در جهان در چه وضعیتی است و این تبدیل به یک شعار شد. در مقایسه با سال‌های تاریخ ایران در اوج اقتدار در عرصه بین‌الملل با تمام افتخارات در عرصه‌های مختلف چون کوه ایستاده‌ایم و امیدواریم امسال هم بتوانیم دین خود را ادا کنیم.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌هایی که با جهاد سپاه در دست اجرا است رزمایش سراسری خدمت مومنانه است که تحت ۴۲ هزار عنوان برنامه پیش‌بینی شده است و روز ۲۲ بهمن را به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرده‌ایم. در سال کرونایی محرم کرونایی ماندگاری ثبت شد و ان شاءالله ۲۲ بهمن ماندگاری هم رقم می‌خورد.

وی با بیان این‌که جشن بزرگ سراسری شکوه صبر و صلح را ساعت ۱۸:۳۰، ۲۱ بهمن با محوریت آستان قدس رضوی داریم گفت: با اهتمام ستاد کل نیروهای مسلح نورافشانی ۳۰ مرکز استان و حداقل ۴۰۰ شهرستان را در ۲۱ بهمن و پویش بانگ تکبیر شکوه انقلاب اسلامی را در اقصی نقاط میهن اسلامی خواهیم داشت. دنیا گرفتار بلای کووید ۱۹ است و همچنان که در همه برنامه‌های داخلی اعلام کردیم در کشورهای دیگر هم نباید از برنامه‌های دهه فجر غفلت کرد و در همه سفارت‌خانه‌ها و ۶۳ کشوری که رایزنی فرهنگی داریم برنامه‌های دهه فجر برگزار می‌شود.

لطفی ادامه داد: بررسی کردیم چگونه می‌توان از اهمیت دهه فجر که خنثی کننده توطئه‌های دشمن است در قالب ۴ یا ۵ گزینه استفاده کنیم و اولین فرضیه این بود که اعلام کردیم راهپیمایی نمادین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود اما گزینه دیگر تجمع در هر شهری با رعایت فاصله‌های اجتماعی بود اما دغدغه شیوه‌نامه‌های بهداشتی بود و از هردو آن‌ها عبور کردیم؛ فرضیه دیگر استفاده از خودروهای شخصی با نمادهای تبلیغی برای اعلام وفاداری به انقلاب اسلامی بود و فرضیه دیگر اکتفا به موتور سیکلت به جای خودرو بود و در مجموع به این نتیجه رسیدیم که ترکیبی از خودرو و موتور را استفاده کنیم.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۷۰ درصد از مردم در نظر سنجی به خودرو و موتور رای دادند و با ستاد مقابله با بیماری کرونا رایزنی و رسما مصوب شد در سراسر کشور راهپیمایی خودرویی، موتوری خانوادگی داشته باشیم پس فراخوانی برای راهپیمایی و هیچ‌گونه تجمعی نخواهیم داشت و طبق مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا هیچ برنامه‌ای برای راهپیمایی و تجمع نخواهیم داشت و ان‌شاالله چهارشنبه جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

 

در تهران در مجاورت برج آزادی و در شهرستان‌ها در جایگاه‌های ویژه هدایت مراسم برنامه‌هایی مانند قطعنامه، سرود و سخنرانی به تناسب سال‌های قبل خواهیم داشت و برنامه‌ها از صداوسیما و بستر فضای مجازی منعکس خواهد شد

وی افزود: در تمام شهرها و روستاها کماکان محور برنامه‌های خود را مساجد قرار خواهیم داد و مبدا راهپیمایی خودرویی و موتوری مساجد خواهد بود و علاوه بر این، خلاقیت مردم در تزئین خودروها و موتورها و دوچرخه‌ها پاسخی است به دشمنان و اعلام کردیم تجلیل ویژه‌ای از بهترین‌های تزئین‌های خودروها و موتورها در شهرها خواهیم داشت با شعار هر خودرو یک پرچم.

لطفی با بیان این‌که امسال مردم عزیز در فضای مجازی نیز می‌توانند فعالیت کنند گفت: در تهران نیز نمونه‌هایی از دستاوردهای عزیزان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از منظر قرارگاه حضرت خاتم در میدان آزادی به نمایش گذاشته می‌شود و باید تاکید کنم که حضور در ۲۲ بهمن یعنی حضور همه مردم.

قائم‌ مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این‌که برنامه‌های حسن ختام نیز تفاوتی با سال‌های قبل نخواهد داشت گفت: در تهران در مجاورت برج آزادی و در شهرستان‌ها در جایگاه‌های ویژه هدایت مراسم برنامه‌هایی مانند قطعنامه، سرود و سخنرانی به تناسب سال‌های قبل خواهیم داشت و برنامه‌ها از صداوسیما و بستر فضای مجازی منعکس خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۲ بهمن آغاز خواهد شد و جمع‌بندی شده است که مسیرهای ویژه‌ای را برای موتور و دوچرخه و مسیرهای ویژه‌ای هم برای خودروها قرار دهیم. در تهران دو مسیر اختصاصی برای خودروها و یک مسیر اختصاصی برای موتور و دوچرخه به سمت برج آزادی خواهیم داشت. اگر گفته می‌شود مسیر اختصاصی به معنای ساماندهی یک گروه خاص نیست که مردم بگویند وظیفه از ما ساقط است و بزرگداشت ۲۲ بهمن با حضور همه اقشار مردم خواهد بود.

لطفی با بیان این‌که درباره‌ سخنرانی در تهران دو احتمال وجود دارد گفت: یک احتمال این است که رئیس‌جمهور بخواهند مثل هر سال با مردم از میدان آزادی صحبت کنند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان هماهنگ‌کننده مراسم نامه‌ای به رئیس جمهور محترم نوشت و از ایشان دعوت کردیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجابت دعوت کنند و به عنوان سخنران محوری مراسم ۲۲ بهمن در میدان آزادی حضور داشته باشند اما اگر دعوت را نپذیرند آن بحث دیگری است و یک احتمال دیگر هم وجود دارد که رئیس جمهور محترم بخواهد با همه مردم ایران از صداوسیما صحبت کند و اگر ایشان بخواهد این کار را انجام دهد ما از باب حفظ حرمت هیچ‌گونه سخنرانی نخواهیم داشت.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .