تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه سوپ کلم و لوبیا سفید

سوپ کلم و لوبیا سفید ، پیشنهادی عالی به شما،برای تهیه در این روزهای بارانی و سرد زمستان می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سوپ کلم و لوبیا سفید
سوپ کلم و لوبیا سفید ، سوپی مقوی، خوش طعم و خوش رنگ است و به راحتی و به سرعت می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

این سوپ، یک خوراکی بسیار سالم به شمار می رود، چون در آن از سبزیجات مقوی و سالمی مانند کلم برگ، پیاز و هویج استفاده شده است.برای تهیه این سوپ می توانید از هر نوع کلمی (کلم قرمز ، کلم سبز) که دوست دارید استفاده کنید، ولی اگر از کلم قرمز استفاده کنید، رنگ سوپ شما تغییر می کند.

 همچنین لوبیا سفید موجود در این سوپ هم بسیار مغذی است. منیزیم موجود در لوبیای سفید می‌تواند از حملات قلبی پیشگیری کند و سیستم گردش خون را بهبود بخشد. پتاسیم و سدیم موجود در آن به تنظیم فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند.

همچنین لوبیا سفید منبع مناسبی از دو ماده معدنی مهم منگنز و مس است که در خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از ابتلا به سرطان مفیدند. مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد و چین و چروک پوست را به تعویق می‌اندازد.

پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم شده این سوپ خوشمزه وپر خاصیت را در این روزهای سرد زمستانی امتحان کنید.
 در ادامه طرز تهیه سوپ کلم و لوبیا سفید را بیان می کنیم:

مواد لازم
:

پیاز زرد متوسط یک عدد

هویج متوسط دو عدد   

ریشه رازیانه یک فنجان

سیر سه حبه

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

رب گوجه‌فرنگی یک چهارم فنجان

آب مرغ شش فنجان

کلم450 گرم

پنیر پارمسان یک چهارم فنجان

لوبیا سفید450 گرم

برگ آویشن تازه یک قاشق غذاخوری

برگ ریحان یک چهارم فنجان پرک

فلفل قرمز نوک قاشق چای‌خوری

نمک به مقدار لازم

پودر فلفل سیاه تازه به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه این سوپ مقوی ، ابتدا پوست پیاز و هویج را بگیرید و آن‌ها را درشت خرد کنید. قسمت وسط ریشه رازیانه را در بیاورید و آن را درشت خرد کنید. پوست سیرها را هم بگیرید و آن‌ها را له کنید. همه مواد را در غذاساز بریزید و تا زمانی که مواد ریز (و نه پوره مانند) شوند، آن‌ها را چند پالس بزنید. اگر غذاساز ندارید، سبزیجات را تا جایی که امکان دارد، با چاقو خیلی ریز خرد کنید.

 این سوپ، یک خوراکی بسیار سالم به شمار می رود، چون در آن از سبزیجات مقوی و سالمی مانند کلم برگ، پیاز و هویج استفاده شده است.برای تهیه این سوپ می توانید از هر نوع کلمی (کلم قرمز ، کلم سبز) که دوست دارید استفاده کنید، ولی اگر از کلم قرمز استفاده کنید، رنگ سوپ شما تغییر می کند.


یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط بگذارید و روغن زیتون را درون آن بریزید. اجازه دهید روغن کمی داغ شود. سپس مخلوط پیاز را اضافه کنید و به آن نصف قاشق غذاخوری نمک بزنید. اجازه دهید مواد به مدت ۱۰ دقیقه و تا زمانی که خیلی نرم شوند، روی حرارت بپزند. سبزیجات باید تقریبا سس مانند شوند. حرارت را زیاد کنید.رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه به طور سریع و مداوم هم بزنید.

آب مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت بجوشد و قل بخورد.. قسمت وسط کلم را خارج کنید و بقیه قسمت‌های آن را نازک خرد کنید. نصف قاشق غذاخوری دیگر نمک به آن اضافه کنید. پنیر پارمسان  را به مخلوط اضافه کنید. استفاده از پنیر اختیاری است. اجازه دهید مخلوط سوپ به مدت ۲۵ دقیقه و تا زمانی که کاملا نرم شوند، روی حرارت بپزند.

لوبیا سفید، برگ آویشن و ریحان را اضافه کنید و روی حرارت بپزید تا لوبیا نرم شود. نمک، فلفل سیاه و پرک فلفل را اضافه کنید. سوپ را بچشید تا مزه آن مطابق با سلیقه‌تان شود. روی آن کمی روغن زیتون بریزید. زیر حرارت را خاموش کنید و آن را در ظزف بریزید و میل کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .