تبیان، دستیار زندگی

خواستگار خوبی که سنش خیلی بیشتر است

حال خودتان تصمیم بگیرید، اگر با وجود اختلاف سنی به این مقدار، تفاهم بین‌تان وجود دارد و هر دو از درک و فهمی که بین‌تان تناسب ایجاد کند برخوردار هستید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج

سوال: خواستگاری دارم که از من 13 سال بزرگتر است اما از همه نظر مرد خوب و مناسبی است به نظر شما چه جوابی به او بدهم؟

 

پاسخ مشاور همسان گزینی:
وقتی تفاوت سنی زیادی بین دو نفر وجود دارد، طرفین ممکن است مجذوب ویژگی‌هایی از سمت یکدیگر شوند که مختص آن سنین است. مثلا دختری که با فردی ۱۰ سال بزرگ‌تر یا بیشتر از آن آشنا می‌شود، ممکن مجذوب رشدیافتگی، موفقیت‌ها، پختگی و حمایت‌های احتمالی او شود؛ و یا آقایی که با دختری کوچک‌تر از خود آشنا می‌شود، ممکن است مجذوب جوانی و شادابی و هیجانات او بشود.

دقیقاً نکته بحث برانگیز همین‌جا است که این ویژگی‌ها در طرف مقابل ممکن است در نگاه اول بسیار جذاب و دل‌نشین برداشت شود و یا حتی واقعا نیز همین‌طور باشد، اما پس از ازدواج، دختری که با آقایی بسیار بزرگ‌تر از خود ازدواج کرده است، ببیند که شوهرش از او توقع دارد همان‌گونه به مسائل نگاه کند که آن مرد با آن‌همه اختلاف سنی و بلوغ فکری به مسائل نگاه می‌کند. ممکن است ببیند که شوهرش، دیگر توانایی و یا ذوق و اشتیاق پرداختن به یک سری از بازیگوشی‌ها و هیجانات مخصوص سن و سال زنش را ندارد در حالی که آن دختر (زن)، هم‌چون بمبی از انرژی است که اگر به نیاز های آن سن و سالش اهمیت داده نشده و خنثی نشود، منفجر می‌شود.

پی بردن به این موارد، کار بسیار پیچیده‌ای است و هیچ دو نفری با این اختلاف سنی، نباید ساده‌انگارانه و بدون بررسی‌های تخصصی تصور کنند که لابد تفاهم‌های زیادی بینشان هست تا بدین ترتیب، زودتر ازدواج کنند. حتماً به مشاور مراجعه کنید



از آن طرف ممکن است آقایی که جذب طراوت خاص مخصوص آن سن و سال دختری شده است، پس از ازدواج ببیند که زنش نمی‌تواند زندگی را هم‌چون خودش تحلیل کند؛ مدام ممکن است توقعاتی از او داشته باشد که شاید اگر چند سال جوان‌تر بود، آن‌موقع می‌توانست پاسخ‌گو باشد. مدام ممکن است از زنش شاکی شود که تو چرا همه چیز را دلی و بر اساس هیجان پیش می‌بری، در حالی که خودش به همه چیز از زاویه منطق نگاه می‌کند.

حال خودتان تصمیم بگیرید، اگر با وجود اختلاف سنی به این مقدار، تفاهم بین‌تان وجود دارد و هر دو از درک و فهمی که بین‌تان تناسب ایجاد کند برخوردار هستید و هر دوی تان در خواسته‌ها و نیازها و نگرش به موضوعات، در یک حد و اندازه هستید، آن‌گاه شاید بتوان اختلاف سنی‌تان را نادیده گرفت. اما همان‌طور که اشاره شد، پی بردن به این موارد، کار بسیار پیچیده‌ای است و هیچ دو نفری با این اختلاف سنی، نباید ساده انگارانه و بدون بررسی‌های تخصصی تصور کنند که لابد تفاهم‌های زیادی بینشان هست تا بدین ترتیب، زودتر ازدواج کنند.حتما به مشاور مراجعه کنید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان