تبیان، دستیار زندگی

با بچه‌ای که قهر می کنه باید چی کار کرد؟

قهر کردن بچه‌ها، یکی‌ از مهم‌ترین دغدغه‌های مامانا و باباهاست. تو این پست درباره اینکه باید موقع قهر بچه‌ها چی‌کار کنیم توضیح دادیم، تو استوری‌ها هم بهتون گفتیم چرا بچه‌ها قهر می‌کنن. 
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قهر کردن
بزرگترین اشتباهی که می تونین انجام بدین نشون دادن واکنش مستقیم به قهر کردنه، بچه این رفتار رو ادامه می ده چون می دونه که این طوری نتیجه می گیره. به خاطر این رفتارش اون رو تنبیه هم نکنین، چون فقط باعث می شه این اخلاق توی بچه تقویت بشه.

بهش یاد بدین احساساتش رو بروز بده

وقتی رابطه تون با هم خوبه و قهر نیست، بچه رو بشونین و با هم صحبت کنین. بهش یاد بدین بدون جیغ و داد و قهر، حرفش رو بزنه.به بچه بفهمونین که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستین تسلیم قهر کردنش بشین و باید برای برقراری ارتباط راه دیگه ای پیداکنه.

قهر کردن

بهش آزادی بیان بدین

یکی از شایع ترین رفتارها در کودکان قهر کردن است. کودکان بیشتر برای برآوردن خواسته هایشان از قهر استفاده می کنند و چنانچه والدین واکنش مناسبی به کودک نشان ندهند، به این کار عادت می کنند.

بعضی از بچه ها از عواقب حرف زدن می ترسن، اگه می خواین بچه قهر نکنه، باید بتونه حرفش رو بهتون بگه. توی خونه یه فضای مثبت و خالی از ترس بسازین و برای بیان احساسات تنبیهش نکنین.


روی دایره کلمات بچه کار کنین

هر چی بچه بزرگتر می شه مطمئنا کلمات بیشتری یاد می گیره و راحت تر می تونه منظورش رو برسونه، گاهی بچه قهر می کنه چون اصلا کلماتی برای بیان احساساتش بلد نیست.

وقتی همه چی خوبه و قهر نیست بهش عبارات و کلماتی یاد بدین که مخصوص توصیف احساساته: عصبانی م، ناراحت شدم و غیره.

واکنش همه به قهر کردن باید یکسان باشه

قبل از هر  چیز با همسرتون گفتگو کنین، واکنش هر دوی شما به قهر کردن باید یکسان باشه.اگه فرد دیگه ای، مثلا مامان بزرگ و بابابزرگ هم از بچه مراقبت می کنه، باید با اون هم صحبت کنین؛ اون ها هم باید بدونن که قهر کردن اصلا روش خوبی برای برقراری ارتباط نیست و بچه باید از کلمات برای برقراری ارتباط استفاده کنه.

 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .