تبیان، دستیار زندگی

پنج بازی جالب برای یادگیری ریاضی

بازی ریاضی کودکان بازی‌ای هست که کودکان در خلال آن یاد می گیرن که چجوری از اعداد و ارقام تو زندگی روزمره خودشون استفاده کنن.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازی و ریاضی
شاید جالب باشه که بدونید تحقیقات اخیر نشون داده که بالا بردن مهارت‌های ریاضی دوران کودکی، روی رشد خودکنترلی هیجانات کودک تاثیرگذاره.

بچه‌هایی که نمره پایینی در کنترل هیجانات می‌گیرند، مهارت ریاضی اندکی دارند. یعنی ما می‌تونیم به بچه‌هامون کمک کنیم که خودکنترلی بهتری به دست بیارن.

سرزمین ریاضی

کودکان در این بازی چهار عمل اصلی ریاضی (جمع، تفریق، ضرب، تقسیم) و چیزهای دیگری مانند مرتب سازی از بالاتر به پایین تر، اعداد منفی و غیره را یاد بگیرند.

سر آشپز ماهر

تو این پست، پنج بازی جالب برای یادگیری ریاضی رو بهتون معرفی کردیم که می‌تونید کاملا رایگان از توپ مارکت دانلود و نصب کنید.

هدف این بازی این است که به کودان کمک کند تا "مفاهیم ریاضیات روزمره را با مفاهیم علمی ترکیب کند. عالیت های فرزند شما را از لحاظ ریاضی در آشپزخانه بررسی می کند و نمادهای و نشانه های عددی ریاضی مانند +، = را در یک راه معنی دار آنها معرفی می کند.

مدرسه شادی

مجموعه ای شامل 26 بازی آموزشی و سرگرم کننده که هدف اصلی آن آموزش مفاهیم پایه ای به کودکان است. این بازی های در سه بخش اصلی یعنی کلاس های "فارسی"، "ریاضی" و "علوم" دسته بندی شده اند که در هر کدام از کلاس ها، بازی های آموزشی و در عین حال سرگرم کننده گنجانده شده اند.

شهر ریاضی

به فرزندان خود کمک کنید همراه با لذت بردن از بازی، ریاضیات شان تقویت شود. کودکان شش سال تا یازده سال می توانند از این خاصیت بازی بهره مند شوند. در این بازی حیوانات را باید در مسیر پیش رویشان از میان موانع عبور دهید و آنها را به انتهای مرحله برسانید.


یادگیری اعداد برای کودکان

کودکان پیش دبستانی به کمک این بازی با مفهوم شمارش و اعداد آشنا می شوند. بازی در هر مرحله یک عدد را در چندین مرحله متنوع به کودک آموزش می دهد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .