تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی و پابجی

این روزها، بسیاری از والدین درباره رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند. برای آشنایی با این امر، ابتدا لازم است اطلاعات خود را درباره این بازی‌ها افزایش دهید. فورتنایت و کالاف از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌هایی هستند که در حال حاضر نظر طیف گسترده‌ای از کاربران جهان را به خود جلب کرده و مخاطبان بی‌شماری را در گروه‌های سنی مختلف هدف قرار داده است. با این حال، استقبال حیرت‌انگیز کودکان و نوجوانان نگرانی‌های بسیار زیادی را برای والدین به همراه داشته است. در این جا، علاوه بر معرفی این بازی‌ها تلاش خواهیم کرد رده سنی مناسب برای بازی فورتنایت و کالاف را با شما در میان بگذاریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی و پابجی

البته اگر علاقه مند به شناخت اصلی ترین شخصیت های این 3 بازی هستید می توانید به مقاله "برسی شخصیت های بازی های معروف" مراجعه کنید.

بازی فورتنایت (Fortnite)


فورتنایت (Fortnite) یک بازی جنگی، آنلاین و ویدیویی است که در سال 2017 توسط شرکت Epic Games منتشر شد. این بازی محبوب با سه نسخه مجزا در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. این نسخه‌ها عبارتند از:

Fortnite Save the World


فورتنایت Save the World یک بازی مشترک با معماری ترکیبی به روش دفاعی-تیراندازی-بقا (shooter-survival game) است که برای حداکثر 4 بازیکن طراحی شده است. در طول بازی، بازیکنان باید با زامبی‌ها به مبارزه پرداخته و با استفاده از اشیاء مختلف استحکامات مورد نیاز خود را ایجاد کرده و تله‌گذاری کنند.

Fortnite Battle Royale


فورتنایت Battle Royale یک بازی آنلاین و رایگان است که حداکثر 100 نفر می‌توانند در آن واحد با یکدیگر به مبارزه پرداخته و تا پای جان برای بقا تلاش کنند.

Fortnite Creative


فورتنایت Creative نسخه دیگری از این گروه بازی‌های آنلاین است که بازیکنان را برای ایجاد جهان دیجیتالی و صحنه‌های نبرد مورد علاقه خود کاملا آزاد می‌گذارد.

نسخه‌های اول و دوم در سال 2017 منتشر شدند. این در حالی است که فورتنایت Creative یک سال بعد، یعنی در سال 2018 انتشار یافت. بازی Save the World تنها برای Windows، macOS، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس سری یک طراحی شده است. این در حالی است که  Battle Royale و Creative علاوه بر پلت‌فرم‌های یاد شده از طریق نینتندو سوئیچ، iOS و اندروید نیز قابل استفاده است. به علاوه، انتظار می‌رود این بازی با کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S هم‌خوانی داشته باشد.

جالب است بدانید که از میان نسخه‌های یاد شده، Save the World با موفقیتی چشمگیر در کم‌تر از یک سال بیش از 125 میلیون بازیکن را از نقاط دور و نزدیک جهان جذب خود کرده و برای شرکت Epic Games ماهیانه صدها میلیون دلار درآمدزایی به همراه داشت.

بازی کالاف دیوتی (Call of Duty)


کالاف دیوتی (Call of Duty) که بسیاری آن را به اسم ندای درون می‌شناسند یک بازی ویدیویی تیراندازی اول شخص (FPS) است که توسط شرکت Activision منتشر شده است. نخستین نسخه این بازی (Infinity Ward) در سال 2003 و با تمرکز بر جنگ جهانی دوم توسعه یافت. با این حال، به تدریج و در طول سال‌ها فضای بازی‌ تغییر کرد.

از ماه مه 2019، در حدود 300 میلیون نسخه از بازی‌های تیراندازی اول شخص این مجموعه به فروش رفت و رکورد تازه‌ای را در گینس برای خود ثبت کرد. آخرین نسخه این بازی (کالاف دیوتی: جنگ سرد بلک اپس) در 13 نوامبر 2020 منتشر شد. گرافیک عالی و ماموریت‌ها و مبارزات خطرناک این بازی نظر طیف گسترده‌ای از کاربران جهان را به خود جلب کرده است. تا جایی که تاکنون بیش از 100 میلیون نسخه از آن در سرتاسر دنیا دانلود شده است.
آشنایی با رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی و پابجی

رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی


با توجه به فضای خشن بازی‌های یاد شده، اغلب والدین درباره رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی تردید دارند. با وجود این قبیل نگرانی‌ها، مطالعات انجام شده در زمینه رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی نشان می‌دهند که بازی فورتنایت برای کاربران بالای 12 سال و بازی کالاف برای بازیکنان گروه سنی بالاتر از 18 سال طراحی شده است. در عین حال، نظرسنجی‌های انجام شده حاکی از آن است که بسیاری از افراد، فورتنایت را حتی برای نوجوانان بالاتر از 11 سال نیز مناسب می‌دانند.

بررسی‌های آماری نشان داده‌اند چیزی در حدود 30 درصد از بازیکنان فورتنایت بیش از 35 سال سن دارند. این در حالی است که 2 درصد از این افراد به گروه سنی 45 تا 54 سال تعلق دارد. یعنی، حدود 68 درصد از بازیکنان فورتنایت را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند. در عین حال، براساس مطالعات، 27.6 درصد کل بازیکنان به خانم‌ها و 72.4 درصد به آقایان اختصاص دارد.

آشنایی با بازی پابجی


بازی پابجی یک بازی در سبک بتل رویال است که در سال 2018 برای نسخه موبایل عرضه شد و دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی است که می تواند شما را ساعت ها سرگرم خود کند. در این بازی از شخصیت های متنوع با سلاح های بسیار هیجان انگیزی تشکیل شده است که در حین بازی می توانید برای رقابت بهتر، از آن ها استفاده کنید. همچنین رده سنی این بازی، 18 سال به بالا است.
آشنایی با رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی و پابجی

سخن آخر


به آن دسته از والدینی که درباره ترویج خشونت یا استفاده از کلمات و صحنه‌های ناهنجار نگرانی دارند پیشنهاد می‌شود به روند بازی‌ها نظارت کنند. در این مطلب علاوه بر معرفی دو نمونه از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی تلاش کردیم نتایج به دست آمده از بررسی رده سنی بازی فورتنایت و کالاف دیوتی را با شما به اشتراک بگذاریم. برای آشنایی با اصلی‌ترین شخصیت‌ها در بازی کالاف و فورتنایت موبایل پیشنهاد می‌کنیم سایر مطالبی را مطالعه کنید که در این زمینه نگاشته شده‌اند.