تبیان، دستیار زندگی

پیرشدن پوست نماد کهولت سن است یا نشان عدم مراقبت صحیح از پوستمان

مراقبت از پوست صورت با افزایش روز افزون آلودگی ها، میکروب ها و انواع ویروس مراقبت دائمی از پوست به یکی از جدی ترین و مهمترین امور زندگی ما بدل شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیرشدن پوست نماد کهولت سن است یا نشان عدم مراقبت صحیح از پوستمان

گاهی فقط برق چشم می تواند جوانی صاحبش را اثبات کند. عدم مراقبت از پوست می تواند ده ها سال انسان را پیرتر نشان دهد. در اینجا به چند مورد از مراقبت های پوستی که به سادگی و در منزل می توان انجام داد اشاره می گردد:

· استفاده مداوم و روزانه از کرم ضد آفتاب و تمدید هر دو ساعت یکبار آن
· استفاده از شوینده مناسب پوست صورت و بدن بصورت جداگانه
· عدم استفاده از شوینده های قلیایی قوی
· استفاده از آرایش های سبک بصورت روزانه و اجتناب از کرم ها و آرایش های سنگین در تمام روزهای هفته
· پاک کردن آرایش صورت با مواد مخصوصی نظیر میسلارواترها
· اجتناب از استرس و قرارگیری در شرایط استرس زا
· پاکسازی پوست صورت بصورت مداوم

1.میکرونیدلینگ
داشتن پوستی صاف و شاداب به یکی از خواسته های اصلی بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده است. پوست صورت به عنوان اولین و واضح ترین نمایه از بدن هر فرد که در تیررس دیگران قرار دارد، از اهمیت زیبایی شناختی بالایی برخوردار است. از این جهت عموم افراد جامعه نسبت به حفظ جوانی و شادابی پوست صورت خود حساسیت بالایی به خرج می دهند. عوامل مختلفی بر میزان پیری و آسیب پذیری پوست صورت تاثیرگذار هستند. در کنار آن از روش های گوناگونی جهت دفع آسیب های وارده بر پوست استفاده می شود. از مراقبت های خانگی و ساده گرفته تا پیشرفته ترین کارهای مراقبت از پوست نظیر میکرونیدلینگ صورت، همگی در جهت حفظ جوانی و زیبایی پوست به کار گرفته می شوند.
میکرونیدلینگ در اصل تحریک پوست به وسیله تعداد زیادی سوزن است. این سوزن های بسیار ریز میکروکانال هایی  را در بخش اپی درم و درم پوست ایجاد می کنند.

میکرونیدلینگ یکی از روش های بسیار تاثیرگذار بر کاهش اثرات پیری پوست و همچنین پیشگیری از پیری پوست است. این روش به عنوان روشی کلینیکی و محبوب در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به دو صورت دستی و با دستگاه مختص میکرونیدلینگ انجام می گردد. روش دستی تاثیری بسیار جزئی تر از میکرونیدلینگ صورت با دستگاه بر جوانی پوست برجای می گذارد. در این روش جوانسازی پوست از اعمال فشار تعداد زیادی سوزن بسیارریز بر پوست استفاده می گردد. ورود این سوزن ها در میکرونیدلینگ صورت به داخل پوست موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می گردد. در کنار افزایش کلاژن سازی، افزایش خونرسانی به پوست صورت تاثیر بسیار زیادی بر جوانسازی و برگشت شادابی پوست دارد.


زیبایی مو


مو یکی از عوامل تاثیرگذار بر ظاهر انسان هاست. این امر سبب می گردد که افراد مختلف حساسیت خاصی نسبت به موهای خود داشته باشند. در بین افراد گوناگون حالت موهای مختلفی دیده می شود. حالت موهای مختلف شامل موهای صاف و لخت، فر، مجعد، وز و شکننده و حالت های دیگر است. بسیاری از افراد تمایل دارند موهایی صاف و لخت داشته باشند.بر همین اساس به دنبال روشی برای صاف کردن موهای خود هستند. یکی از روش های متداول و پرطرفدار در صافی مو کراتینه مو می باشد.

2.کراتین درمانی مو

کراتین چیست؟

کراتین یکی از پروتئین های اصلی ساختاری در بدن انسان و سایر جانداران است. این پروتئین در بخش های مختلف بدن دیده می شود. یکی از اصلی ترین وظایف آن در بدن قرارگیری در ساختمان مو می باشد. برخی از افراد موهایی با کراتین بالا دارند که این امر سبب میشود که موهایی صاف و لخت داشته باشند. از طرفی دیگر برخی از افراد دارای موهایی وز بوده و در ساختار موهای آنها فضاهایی خالی از این پروتئین به چشم می خورد. این امر خود سبب وز شدم موها می گردد.
 
مزایای کراتین درمانی مو چیست؟

احیای مو


منظور از احیای مو توسط کراتین تزریق مواد کراتین به داخل خلل و فرج ساقه مو است. افرادی که موهای وز و یا آسیب دیده ای دارند در ساقه موهایشان فضای خالی زیادی دیده می شود. این فضای خالی باید توسط این پروتئین پر شود. این امر به احیای ساختار مو کمک زیادی می کند.

حالت پذیری بهتر مو


یکی از شکایت هایی که افراد با موهای وز دارند عدم حالت پذیری موهایشان است. کراتین کردن موها سبب افزایش قابل توجهی در حالت پذیری موها می گردد.

عدم آسیب دیدن موها


افراد دارای موهایی وز و ناصاف معمولا عادت به سشوار و اتو کشیدن روزانه موهایشان دارند. با این کار آسیب های جدی به ساقه و ریشه موهای خود وارد می کنند. کراتین مو کمک می کند که افراد برای چندین ماه متوالی نیازی به استفاده از این وسایل مضر برای مو نداشته باشند. این امر تا حد زیادی آسیب به موها را کاهش می دهد.

قابل استفاده در موهای رنگ شده


برخی دیگر از روش های صاف کردن مو دارای محدودیت در مورد موهای رنگ شده هستند. این در حالیست که کراتین مو هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد. افرادی که موهای رنگ شده دارند هم می توانند موهای خود را کراتین کنند.


3.مزوتراپی مو
مزوتراپی مو چگونه به ریزش مو کمک می کند؟ ریزش مو یکی از اصلی ترین مشکلات در زمینه مو است. این مشکل تعداد زیادی از افراد را در سراسر دنیا درگیر خود ساخته است. ریزش مو در اثر عوامل ژنتیکی و محیطی رخ می دهد. از جمله عوامل محیطی می توان به کمبود مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مناسب مو در بدن اشاره کرد. کمبود هر یک از موادی که پیاز مو برای رشد مو بدان نیاز داد، موجب سست شدن ریشه مو و ریزش آن می گردد. بر همین اساس یکی از گزینه های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو، رساندن مواد مغذی مورد نیاز ریشه به آن است. این عمل امروزه بصورت پیشرفته توسط روش تایید شده ی مزوتراپی مو صورت می گیرد.

مزوتراپی روشی غیر جراحی برای تقویت رشد مو است. در این روش با استفاده از تزریق مواد مغذی نظیر ویتامین ها، هورمون ها، آنزیم ها و … ریشه موها تقویت می گردد. از نظر لغت شناسی واژه مزوتراپی به دو بخش «مزو» و «تراپی» تقسیم بندی می شود. مزو به معنی میانی و تراپی به معنی درمان اسست. در اینجا منظور درمان لایه میانی پوست است. از طرفی دیگر عمل تزریق و وارد شدن مواد مغذی به لایه ای از پوست که فولیکول مو در آن قرار دارد خونرسانی به ریشه مو را افزایش می دهد.
پیرشدن پوست نماد کهولت سن است یا نشان عدم مراقبت صحیح از پوستمان

تاثیر مزوتراپی مو


پژوهش های علمی بر تاثیر کمبود مواد مغذی در ریشه مو بر میزان ریزش مو تاکید دارند. فولیکول مو به عنوان بخشی زنده از بدن جانداران برای فعالیت خود همواره به یکسری مواد مغذی خاص نیازمند است. گاهی در اثر عواملی نظیر سوء تغذیه، جذب ناقص مواد مغذی در اثر تغذیه نامناسب، بیماری های زمینه ای مانند کم کاری تیروئید، استرس و … ریشه مو سست شده و مجب ریزش می گردد. در روش مزوتراپی مو هر یک از این مواد مورد نیاز با توجه به نیاز فرد به لایه ای که ریشه مو در آن قرار دارد تزریق می گردد. این عمل به جذب سریع این مواد توسط پوست و فولیکول مو می انجامد. از طرفی دیگر بسیاری از انواع ریزش مو در اثر عدم تعادل هورمونی بدن رخ می دهد. عمل مزوتراپی مو تعادل هورمنی را در اطراف فولیکول مو بهبود می بخشد.

آشنایی با مجموعه آنیل آکادمی


مجموعه آنیل آکادمی با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ایی کشور در بحث آموزشگاه آنیل خلاصه می شود که این مرکز در سه  طبقه مجزا با پرسنل مجرب و افرادی که مرتبط با رشته های پزشکی و زیبایی و لاین های مراقبتی در این شاخه مشغول به فعالیت هستند.برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.