تبیان، دستیار زندگی

چه غذاهایی را می توان با پنیر پیتزا درست کرد؟

پنیر پیتزا ، نوعی پنیر فراوری شده است که به صورت رنده شده یا ورقه ای مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا چربی و رطوبت نسبتا بالایی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پنیر پیتزا
 یکی از جذاب ترین چیزی هایی که می توان به غذا اضافه کرد، پنیر پیتزاست که باعث خوشمزه تر شدن غذا می شود. پیتزا ریشه ایتالیایی دارد و پنیر پیتزا هم یکی از مواد اصلی پیتزا می باشد.

اکثر افراد و مخصوصا کودکان به غذاهایی که با پنیر پیتزا پخته می شوند، علاقه ی زیادی دارند. زمانی که پنیر پیتزا را روی غذا می ریزید با چند دقیقه حرارت دادن به آن؛ آب می شود و حالت کشسانی پیدا می کند.

 این پنیر ، جز پنیر هایی است که نمی توان آن را با نان مصرف کرد.در واقع باید با غذاهای دیگری ترکیب شود و بعد مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این نوع پنیر را بیشتر در پیتزا استفاده می کنند، به پنیر پیتزا معروف است. در صورتی که در غذاهای دیگر مانند لازانیا، انواع پاستا و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

 همانطور که گفتیم با حرارت دادن به پنیر ، خاصیت چسبندگی و کشسانی پیدا می کند و باعث می شود همه مواد غذا به هم بچسبند.

 باید بدانید که پنیر پیتزا کالری بالایی دارد به همین خاطر غذاهایی که در آن از پنیر پیتزا استفاده می شود، در شمار غذاهای پرچرب قرار می گیرند.

 بعضی از افراد دوست دارند پنیر پیتزا را خودشان در منزل تهیه کنند. در ادامه می خواهیم طرز تهیه پنیر پیتزا در منزل را بگوییم:
به دو روش می توانید پنیر پیتزا را درست کنید. روش اول تهیه پنیر پیتزا کشدار و روش دوم تهیه پنیر پیتزا کشدار با چاشنی سرکه را بیان می کند.

  این پنیر ، جز پنیر هایی است که نمی توان آن را با نان مصرف کرد.در واقع باید با غذاهای دیگری ترکیب شود و بعد مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این نوع پنیر را بیشتر در پیتزا استفاده می کنند، به پنیر پیتزا معروف است. 


مواد لازم برای پنیر کش دار:

پنیر موزرلا:180 گرم

آرد سفید:80 گرم

پنیر آمریکایی اسموک دودی:60 گرم

پنیر چدار معمولی:80 گرم

کره:110 گرم

آب:به مقدار لازم

فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر، جوز هندی:از هر کدام به اندازه نوک قاشق چایخوری

پونه کوهی و نمک :از هر کدام نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه :

برای تهیه این نوع پنیر ابتدا پنیرها را خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید و ادویه ها را روی آن بپاشید.سپس کره را داخل تابه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب شود و شروع به حباب زدن کند. در مرحله بعدی آرد را به تدریج به کره اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

در این مرحله مقدار کمی آب اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا یکنواخت شود. در ادامه پنیر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا مواد کاملا صاف و یکدست شود.

زمانی که پنیر آب شد و مواد کاملا یکدست شد پنیر را از روی حرارت بردارید و برای مصارف دلخواه بکار بگیرید.در این مرحله پنیر باید کش بیاید.

 روش دوم:

مواد لازم تهیه پنیر پیتزا

شیر کامل و پرچرب:چهار فنجان

آب:سه چهارم فنجان

مایه پنیر:سه چهارم فنجان

سرکه:3 قاشق چایخوری یا یک چهارم فنجان جوهر لیمو

آب:کمی برای رقیق کردن سرکه
طرز تهیه:

در این روش ابتدا 4 فنجان شیر را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت گاز بگذارید تا بجوشد. اجازه دهید شیر با دمای 67 تا 70 درجه ای برای نیم ساعت بجوشد.

بعد از نیم ساعت 3 قاشق چایخوری سرکه را با کمی آب رقیق کنید و به شیر اضافه کنید. اگر دوست داشتید میتوانید به جای سرکه از یک چهارم فنجان جوهر لیمو استفاده کنید. در این صورت جوهر لیمو را با مقداری آب رقیق کنید و به شیر اضافه کنید.بعد از اینکه سرکه یا جوهر لیمو را اضافه کردید اجازه دهید تا شیر برای نیم ساعت دیگر بجوشد.

 در مرحله ی بعدی سه چهارم  فنجان مایه پنیر را با سه چهارم فنجان آب مخلوط کنید و به شیر اضافه کنید. بعد از اضافه کردن مایه به شیر شعله را کم کنید و شیر را مرتب هم بزنید. بعد از اینکه نیم ساعت دوم تمام شد شیر را برای یک ربع بدون آنکه آن را هم بزنید رها کنید تا با شعله ملایم بپزد تا پنیر ببندد.

 سپس شعله را خاموش کنید و دلمه های روی شیر را با یک چاقوی تیز به قطعات کوچک برش بزنید و در یک ظرف قرار دهید. شیر باقی مانده در قابلمه را داخل یک تشت پر از آب سرد فرو کنید تا از حرارت بیافتد و سرد شود.

سپس شیر را دوباره روی  شعله گاز قرار دهید تا بجوشد، شیر را برای 20 دقیقه با دمای 100 درجه بجوشانید در این مدت زمان شیر را باید مرتب هم بزنید.

دقت داشته باشید که شیر را فقط 20 دقیقه بجوشانید و اگر بیشتر از این مدت زمان شیر بجوشد در نهایت پنیر کش داری نخواهید داشت. بعد از 20 دقیقه که پنیر شکل گرفت آن را به قطعات بزرگ برش زده و در یک صافی قرار دهید تا آب اضافی اش برورد. بعد از اینکه آب پنیر رفت آن را به شکل ورقه های باریک برش بزنید و داخل مایکروفر بگذارید تا آب شود.

 این پنیر را میتوانید برای چند روز در یخچال نگهداری کنید و از آنجایی که نمی توانید بیشتر از چند روز آن را نگه دارید، بهتر است به اندازه مصرف خود آماده کنید.


در مرحله بعدی پنیر ذوب شده را از فر بیرون بیاورید و با دست ورز دهید و به شکل گلوله های یک شکل درآورید. مقداری آب نمک سرد آماده کنید و گلوله های پنیر را داخل آن قرار دهید سپس در فریزر نگهداری کنید و در زمان نیاز از آن استفاده کنید.

این پنیر را میتوانید برای چند روز در یخچال نگهداری کنید و  از آنجایی که نمی توانید بیشتر از چند روز آن را نگه دارید، بهتر است به اندازه مصرف خود آماده کنید. پنیر موزارلای آماده شده را میتوانید برای تهیه پیتزا ، لازانیا و پیراشکی بکار بگیرید. و یا به همراه نان و گوجه به عنوان یک عصرانه خوشمزه میل کنید.

 از آنجایی که برای تهیه این پنیر از شیر پر چرب استفاده شده بهتر است افرادی که فشار خون و یا چربی خون بالا دارند، مصرف نکنند و حتما باید در مصرف آن دقت لازم را به عمل آورند. همچنین افرادی که به شیر حساسیت دارند هم توصیه میشود در خوردن این پنیر احتیاط کنند.

همانطور که گفتیم با این پنیرها می توان، پیتزا، لازانیا، انواع پاستا و ... تهیه کرد. در ادامه طرز تهیه برخی از آنها را بیان می کنیم.
پیتزا

پیتزا با مرغ

برای تهیه پیتزا از مواد غذایی مختلفی می توان استفاده کرد. می توان آن را با سبزیجات درست یا با گوشت یا با مرغ ، که هر کدام از انها طعم خاص خود را دارد.در اینجا می خواهیم تهیه پیتزا با مرغ وقارچ را بیان کنیم.

پیتزا مرغ و قارچ نوعی غذا با پنیر پیتزا و مرغ است که مواد اصلی مورد استفاده در تهیه آن مرغ، قارچ، فلفل دلمه‌ای و پنیر پیتزاست که بر روی لایه‌ای از خمیر پیتزا قرار می‌گیرد.

مرغ را پس از پختن با پیاز و ادویه‌هایی مانند زردچوبه، دارچین، فلفل و زنجبیل، ریش ریش می‌کنند. خمیر پیتزا را کف قالب مورد نظر پهن می‌کنند و مرغ، قارچ، فلفل دلمه‌ای را لایه به لایه روی ان می‌ریزند. در انتها با لایه‌ای از پنیر پیتزا روی مواد را می‌پوشانند و حدود ۳۰ دقیقه در فر قرار می‌دهند تا پنیر روی آن ذوب شده و خمیر بپزد. پس از خارج کردن پیتزا از فر روی آن مقداری پودر آویشن می‌پاشند و با سس کچاپ میل می‌کنند.
سوفله سیب زمینی

سوفله سیب زمینی

سوفله سیب زمینی نوعی غذا با پنیر پیتزا و سیب زمینی است که هم می‌توانید آن را به صورت ساده و هم  با مرغ و با گوشت چرخ کرده درست کنید.

ماده اصلی مورد استفاده در تهیه این غذا، سیب زمینی آبپز له شده است که با ترکیبی از پنیر چدار و پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان، پیازچه خرد شده و تخم مرغ در قالب‌های مخصوص سوفله ریخته می‌شود و حدود ۱۵ دقیقه در فر پخته می‌شود. نکته اساسی در تهیه سوفله سیب زمینی جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ و زدن سفیده در حدی است که حالت آهاری پیدا کند که در نهایت باعث پف کردن سوفله و رسیدن به کیفیت مطلوب خواهد شد.
اسنک گوشت

اسنک گوشت


 یکی دیگر از غذاهایی که در آن از پنیر پیتزا استفاده می شود، اسنک گوشت است.برای تهیه این غذا به مقداری گوشت بدون چربی، پیاز، جعفری؛نان تست، پنیر پیتزا،فلفل دلمه ای رنگی ،رب گوجه فرنگی و ادویه نیاز دارید.

 برای تهیه آن هم گوشت را خیلی ریز خرد کنید. توجه کنید که چرخ کرده نباشد و ریز باشد.سپس فلفل های دلمه‌ای و پیاز راهم بشویید و به شکل نگینی خرد کنید.

 سپس در یک تابه گوشت، فلفل دلمه‌ای و پیاز را به همراه روغن سرخ کردنی، سرخ کنید و آن قدر ادامه دهید که گوشت‌ها کاملا از حالت خامی خارج شوند. سپس نمک، فلفل و زردچوبه به میزان کافی اضافه کنید و یک قاشق رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید.کمی دیگر تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید.

از طرفی دیگر جعفری‌ها را بشویید و کاملا خرد کنید و آن را به مواد اضافه کنید.سپس دستگاه ساندویچ‌ساز را آماده کنید و یک لایه از نان‌های تست در هر پنجره آن قرار دهید. سپس از مایه اسنک گوشت روی هر نان تست پخش کنید و روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید و بعد یک ورقه دیگر نان تست روی هر کدام از نان ها بگذارید و در ساندویچ‌ساز را ببندید. ساندویچ‌ساز را روشن کنید و پس از  اب شدن پنیر پیتزا ها و آماده شدن اسنک ها آن را خارج کنید.
نیمرو

نیمرو با پنیر پیتزا


 شما می توانید نیمرو را هم با پنیر پیتزا بخورید. نیمرو از خوشمزه ترین غذاها برای وعده ی صبحانه می باشد.با اضافه کردن پنیر پیتزا می توانید ترکیب خوشمزه تری را برای خود درست کنید.برای تهیه این نیمرو  به تخم مرغ، پنیر پیتزا، روغن ، فلفل ، نمک و زردچوبه نیاز دارید.

 برای تهیه ی آن روغن را در تابه بریزید و اجازه دهید کمی داغ شود و سپس تخم مرغ‌ها را در آن شکسته، ادویه‌ها را اضافه کنید و بگذارید نیمرو خودش را بگیرد و یک دقیقه مانده به آماده شدن نیمرو، روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید و حرارت را کم کنید. با آب شدن پنیر پیتزا و کمی تغییر رنگ آن، نیمروی پنیر پیتزایی آماده است و می‌توانید از میل کردن آن، لذت ببرید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .