تبیان، دستیار زندگی

آموزش نحوه حذف کامل اکانت واتساپ

اگر بنا به دلیلی نیاز به حذف اکانت خود در برنامه واتس اپ را دارید و نمی‌دانید که چگونه می‌توان این کار را انجام داد، با ما باشید تا نحوه حذف کامل اکانت واتساپ را به شما آموزش دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیام‌رسان واتساپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود است، زیرا واتساپ دارای ویژگی رمزگذاری سراسری بوده و امنیت بسیار بالایی دارد. در میان کاربران ایرانی از پر طرفدارترین برنامه ها برای تماس تصویری و تماس صوتی می باشد.

به همین دلیل این یبرنامه بسیار کاربردی بوده و کاربردهای مختلفی دارد و برای استفاده از آن تنها چیزی که نیاز دارید، داده یا دیتا می باشد که برای تهیه داده هم باید هزینه نسبتا کمی کنید.

اما گاهی نیاز است که اکانت خود را از واتساپ حذف کنید و روش حذف آن را نمی دانید با کمی دقت در این مطلب می توانید به طور کار روش دیلیت کردن اکانت خود را در اپلیکیشن پیام رسان واتساپ بیاموزید.

چگونه اکانت واتساپ را حذف کنیم؟

دیلیت اکانت واتساپ به سادگی قابل انجام است و به هیچ وجه فرآیند پیچیده‌ای ندارد. بدین منظور قابلیت Delete My Account در اپلیکیشن واتساپ ارائه شده است. پیش از حذف اکانت واتساپ خود با استفاده از گزینه Delete My Account به موارد و نکات زیر توجه کنید:

- با انجام این عمل مشخصات اکانت شما کاملا حذف می‌شود.
- به محض دیلیت اکانت واتساپ شما، نام کاربریتان از لیست مورد علاقه‌های دوستانتان حذف خواهد شد.
- با انجام این عمل اکانت شما از گروه‌هایی که در آن عوض هستید خارج می‌شود.
- با دلیت اکانت واتساپ تاریخچه گفتگوها و بک آپ آیکلود اکانت واتساپ مورد نظر حذف می‌شوند.

اگر با موارد و نکات فوق مشکلی نداشته و همچنان تمایل به دیلیت اکانت واتساپ خود دارید با طی کردن مراحل زیر می‌توانید به راحتی این عمل را انجام دهید:- برای جلوگیری از بروز هر مشکل از به روز بودن برنامه واتساپ نصب شده در دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. بدین منظور می‌توانید از بخش Updates گوگل پلی استور استفاده کنید. پس از به روز رسانی برنامه واتساپ آن را اجرا کرده و به بخش تنظیمات یا همان Settings اپلیکیشن مراجعه کنید.

- گزینه Account را لمس کنید.

- حالا گزینه Delete My Account را وارد نمایید.

- در این مرحله شماره تماس رجیستر شده خود را در فیلد موجود به طور دقیق و صحیح وارد کنید.

- گزینه Delete My Account را انتخاب نمایید تا فرآیند دلیت اکانت واتساپ تایید شود.

نکته‌ی قابل توجه مربوط به وارد کردن صحیح شماره تماس خود در فیلد است. کد کشور ما یعنی ایران 0098 است و آن را با نماد 98+ هم می‌شناسیم. هنگامی که در لیست کشورهای ارائه شده توسط برنامه واتساپ کشور ایران را انتخاب کنید، کد اولیه آن از 1+ که برای ایالات متحده است به حالت 98+ تغییر پیدا می‌کند.

در این شرایط دیگر نیازی به وارد کردن عدد صفر اول شماره همراه خود ندارید. به عنوان مثال اگر شماره همراه شما با 0935 آغاز می‌شود باید در فیلد موجود پس از انتخاب کشور ایران شماره خود را با عدد 935 آغاز کنید.

همانطور که اشاره داشتیم، فرآیند دیلیت اکانت واتساپ بسیار ساده بوده و به راحتی قابل انجام است. با این حال چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری در مورد حذف کامل اکانت واتساپ داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

حذف اکانت واتساپ در اندروید

حذف اکانت واتساپ فارسی یا به اصطلاح دیلیت اکانت واتساپ بسیار ساده است و شما با طی کردن چند مرحله ساده از درون برنامه می‌توانید اطلاعات عضویت خود در برنامه Whatsapp را برای همیشه از سرور های این پیام رسان حذف کنید. 

اگر تصمیم به حذف اکانت واتساپ برای همیشه دارید،  و از کاربران این برنامه هستید، قطعا می دانید که در واتساپ باید برای تهیه نسخه پشتیبان از برنامه ها، جیمیل را وارد کنید تا با هر بار ورود و خروج و وارد کردن جیمیل تمام پیام های شما ظاهر شوند.

اما اگر شما می خواهید بصورت کلی اقدام به حذف حساب واتساپ کنید، دیگر تمام اطلاعات و چت های شما پاک خواهند شد.

توجه داشته باشید که پس از حذف اکانت واتساپ، تمام اطلاعات شما پاک خواهند شد و حتی اگر در آینده مجددا با همان شماره وارد واتساپ شوید، اطلاعات پاک شده باز هم غیر قابل ریکاوری هستند.

- برای پاک کردن اکانت واتساپ اولین کاری که باید انجام دهید، این است که وارد برنامه واتساپ شوید و سپس در صفحه اصلی، بر روی 3 نقطه عمودی کلیک کنید و از منو باز شده گزینه "Settings" یا تنظیمات را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات واتساپ شوید.

- اینک شما وارد تنظیمات واتساپ شده اید و قدم بعدی که باید بردارید، انتخاب گزینه Account همانند تصویر ذیل می باشد.

- باید گزینه آخر یعنی "delete my account" را همانند تصویر زیر انتخاب کنید.

- این مرحله اصلی ترین مرحله در پاک سازی حساب واتساپ می باشد و باید بصورت مرحله به مرحله پیش بروید. در مرحله اول باید شماره حساب واتساپ خود را وارد کنید و سپس باکس قرمز رنگ "delete my account" را انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید در دستگاهی که ما این آموزش را تست کرده ایم، لوکیشن روشن است و به همین دلیل در بخش Country اسم کشور Iran آورده شده است. بنابراین اگر لوکیشن شما روشن نیست می توانید بصورت دستی Iran را انتخاب کنید.

- واتساپ برای حذف حساب شما دو سوال ساده را می پرسد که باید حتما به آن پاسخ دهید. اولین سوال دلیل دیلیت
حذف واتساپ
اکانت شما می باشد و دومین سوال که بیشتر هماننده توصیه و یا پیشنهاد است، این است که چگونه مجموعه واتساپ می توانند این مشکل را برطرف کنند.

طبیعتا این پرسش و پاسخ برای مجموعه واتساپ کارآمد می باشد و می توانند در آپدیت های بعدی از پیشنهادهای شما استفاده نمایند. سپس بر روی گزینه مشخص شده در انتهای تصویر با عنوان "delete my account" کلیک کنید تا حساب واتساپ شما بصورت کامل حذف شود.

روش ساده در حذف اکانت واتساپ از آیفون

مراحل دیلیت اکانت واتساپ در آیفون همانند اندروید می باشد که به دلیل رابط کاربری مختلف اندروید و iOS شاید احساس کنید کمی متفاوت باشد. به همین دلیل در ادامه با مراحل ایفون آشنا خواهید شد:

- وارد برنامه واتساپ شوید و سپس در میان گزینه های موجود در انتهای صفحه گزینه تنظیمات یا "Settings" را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه وارد صفحه ای جدید خواهید شد که اینک باید گزینه "Account" را انتخاب کنید.

- در این مرحله شما وارد تنظیمات حساب کاربری واتساپ شده اید که برای حذف اکانت واتساپ باید گزینه آخر یعنی "Delete my Account" را انتخاب نمایید.

- اینک شما به مرحله نهایی رسیدید که باید در ابتدا باکس قرمز اولی را پر کنید که باید شماره ای که با آن در واتساپ حساب ساخته اید را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه دوم یعنی "Delete My Account" کلیک کنید تا حساب واتساپ شما با موفقیت حذف شود.

نکته مهم: اگر شما از واتساپ وب استفاده می کنید، برای حذف اکانت واتساپ از طریق گوگل یا همان مرورگر تنها کافی است تا وارد Whatsapp Web شوید و سپس با استفاده از آموزش و مراحل توضیح داده شده، حساب را بصورت کامل حذف کنید.

 

حذف واتساپ

نحوه حذف کامل اکانت واتس اپ در آیفون (iOS) و اندروید

شاید شما از چند سرویس مختلف چت با دوستان و آشنایان خود ارتباط دارید و به واتساپ که به فیس بوک تعلق دارد زیاد استفاده نمی کنید و قصد دارید اکانت واتساپ خود را پاک کنید.

شما می توانید به طور موقت و دائمی اکانت واتس اپ خود را پاک کنید. در این آموزش ما به شما به صورت مرحله به مرحله نحوه دیلیت اکانت واتساپ را آموزش خواهیم داد.

برنامه واتساپ یکی از برنامه های پیام رسانی است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند اما اگر شما این برنامه را دوست ندارید می توانید اکانتی که ایجاد کرده اید را حذف کنید. هنگامی که شما اکانت واتساپ خود را حذف می کنید موارد زیر برای شما اتفاق می افتد:- شماره تلفن شما دیگر با واتساپ ارتباط ندارد.

- حساب کاربری شما از لیست مخاطبن واتساپ دوستانتان حذف خواهد شد.

- اکانت شما از تمام گروه های واتساپ حذف خواهد شد.

- چت و فایل های رسانه ای شما در واتساپ پاک خواهد شد.

- اطلاعات پرداخت خدمات از سرورهای واتساپ پاک خواهد شد.

بخاطر داشته باشید که با ثبت مجدد شماره موبایل خود می توانید اکانت خود را بازیابی کنید اما ابتدا باید از چت و فایل های چند رسانه ای خود بکاپ بگیرید.

حذف واتساپ

آموزش بکاپ گرفتن از عکس، فیلم و سایر داده های واتساپ قبل از حذف اکانت

قبل از دیلیت اکانت واتساپ خود به مسیر WhatsApp Settings → Chats and Calls → Chat Backup → Back Up Now بروید و از چت و فایل های چند رسانه ای خود بکاپ بگیرید. با تپ کردن Auto Backup و انتخاب فرکانس بکاپ خود می توانید بکاپ گیری اتوماتیک را زمانبندی کنید.

واتساپ بکاپ ها را در iCloud  یا iTunes یا حافظه داخلی گوشی اندروید شما ذخیره می کند. شما می توانید بکاپ ذخیره شده واتساپ خود را بعد از دوباره فعال کردن اکانت بازیابی کنید. شما نمی توانید با یک گوشی دیگر تاریخچه چت را از اکانت واتساپ بازیابی کنید.

قابلیت بکاپ نیاز به iOS5.1 یا بالاتر و فضای خالی کافی دارد. کاربران iOS7 باید به مسیر (Settings → iCloud) بروند و کاربران iOS8 به بالا باید به مسیر Settings → iCloud → iCloud Drive  بروند.

روشی دیگر در حذف کامل اکانت واتساپ آیفون

برنامه واتساپ را باز کنید. روی Settings  تپ کنید و به بخش Account  بروید. گزینه Delete My Account را انتخاب کنید.

شماره تلفن خود را در فرم وارد کنید و با تپ کردن دکمه Delete My Account فرآیند دیلیت اکانت واتساپ خود را تمام کنید. اگر علاوه بر واتساپ قصد دارید اکانت فیس بوک خود را پاک کنید می توانید برای حذف دائمی یا موقت اکانت فیس بوک در گوشی، کامپیوتر و مک استفاده کنید.

چگونگی حذف اکانت واتس اپ در اندروید

قبلا در انزل وب نحوه ساخت و حذف اکانت ایمو (IMO) در اندروید و آیفون را به طور کامل آموزش دادیم اما برای حذف اکانت واتساپ در اندروید ابتدا برنامه واتساپ را باز کنید و روی Settings تپ کنید.

- Account را انتخاب کنید.

- Delete My Account را تپ کنید.

- کشور خود را انتخاب کنید و شماره تلفن همراه خود را که قبلا با آن اکانت را ثبت کردید وارد کنید.

- شماره تلفن خود را تایید کنید.

- دکمه DELETE MY ACCOUNT را تپ کنید.

- در نهایت DELETE MY ACCOUNT را انتخاب کنید.

حذف واتساپ

طریقه دیلیت اکانت واتس اپ در اندروید و آیفون

روش دیگری که برای دیلیت اکانت واتس اپ می توانید استفاده کنید حذف برنامه واتساپ در اندروید و آیفون است. تقریبا همه شما نحوه پاک کردن یک برنامه را یاد دارید برای چند دقیقه آیکن برنامه را نگه دارید تا علامت ضربدر در بالا آن ظاهر شود.

بعد روی علامت ضربدر تپ کنید و یا آیکن برنامه را به سمت بالای صفحه گوشی خود و به سمت سطل زباله بکشید. اگر در گروهی که هستید یک پیغام ارسال کرده ای و می خواهید آن را پس بگیرید می توانید از پست آموزش حذف و پس گرفتن پیام، عکس، ویدیو و غیره ارسال شده در چت و گروه واتس اپ کمک بگیرید.

نحوه فعال سازی مجدد اکانت واتساپ

برنامه واتساپ را باز کنید و دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه نمایش را دنبال کنید و شماره تلفن خود را در سرویس ثبت کنید.برای فعال کردن اکانت یک کد ۶ رقمی از طریق پیامک دریافت خواهید کرد. بعد از اینکه واتساپ را دانلود کردید و شماره تلفن خود را تایید کردید واتساپ برای فایل های بکاپی که ذخیره کرده اید جستجو خواهد کرد و فایل ها را بازیابی می کند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .