تبیان، دستیار زندگی

معرفی همسریابی تبیان

تنها مرکز رسمی همسریابی را بشناسید

شبکه من‌و‌تو مدعی شده تبیان از سال ۹۸ سایت صیغه‌یابی راه انداخته است؟ اصل ماجرا چیست؟!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : عارف چراغی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
انتخاب همسر
مدتی است که واسطه‌های ازدواج، شکل جدید به خود گرفته و در قالب سایت‌های همسریابی خودنمایی می‌کنند. برای اثبات این موضوع کافی است کلمه همسان‌یابی را در گوگل جستجو کنید تا با سایت‌های مختلفی با محوریت این موضوع روبرو شوید چراکه با کاهش نرخ ازدواج و استفاده هرچه بیشتر افراد از فضای مجازی، این موضوع شکل جدید به خود گرفته و حضور واسطه‌ها کمرنگ شده است.
روش کار به این صورت است که دختران و پسران، از پشت صفحه نمایشگر موبایل یا کامپیوتر به توصیف ظاهر و خصوصیات اخلاقی خود می‌پردازند و اطلاعاتی را ثبت می‌کنند تا شاید این کار، گره‌گشای بزرگ‌ترین انتخاب زندگی‌شان باشد.
لازم به ذکر است که برخی از مؤسسات و کانال‌های تلگرامی به‌انحاءمختلف خود را منتسب به همسان گزینی تبیان معرفی می‌کنند و از نام همسان گزینی و شهرت این مجموعه جهت پیشبرد منافع مادی خود سوءاستفاده می‌کنند و برخی دیگر درصدد آن هستند تا با انتشار اخبار کذب سایت همسرگزینی تبیان را غیرقانونی جلوه دهند اما حقیقت چیست؟

 

پس از داغ شدن ماجرای کلاه‌برداری با سایت‌های صیغه یابی؛ شبکه تلویزیونی منوتو اخباری را به اشتباه در اینباره منتشر کرد.
در گزارش خبری شبکه منوتو، به اشتباه آغاز فعالیت سایت همسان گزینی تبیان سال 98 عنوان شد؛ این‌‌درحالی است که واحد همسان گزینی تبیان در خردادماه 94 با همکاری وزارت ورزش به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.
سال 2018 Unreported World نیز در گزارشی مفصل به نحوه فعالیت این سایت پرداخته بود.
سایت همسان گزینی تبیان تنها مؤسسه دارای مجوز در ایران است که همسریابی می‌کند. منتظر المهدی سخنگوی ناجا در سال 95 نیز رسمیت فعالیت همسان گزینی را تائید کرد.
شبکه منوتو خرداد 94 نیز در برنامه اتاق خبر به نحوه فعالیت واحد همسان گزینی مؤسسه تبیان پرداخته بود.
سایت همسان گزینی مؤسسه تبیان فقط در زمینه ازدواج دائم و به شکل تک‌همسری فعالیت می‌کند و درزمینهٔ صیغه یابی فعالیت ندارد و این موضوع بارها اعلام‌شده است.
این سایت به‌صورت رایگان خدمات می‌دهد و تاکنون از هیچ متقاضی وجهی دریافت نکرده است.
واحد همسان گزینی تبیان در 6 استان کشور فعالیت داشته و بیش از 75 هزار متقاضی ازدواج در آن ثبت‌نام کرده‌اند. تاکنون بیش از 3500 ازدواج در این سایت ثبت‌شده، درحالی‌که حتی یک مورد طلاق هم از آن‌ها گزارش نشده است. ازدواج‌های به ثبت رسیده در سایت‌ همسان گزینی هر 6 ماه یک‌بار توسط کارشناسان رصد و پایش می‌شوند.

صفحه رسمی همسان‌گزینی در سایت تبیان:http://hamsan.tebyan.net
کانال تلگرام : TebyanHamsangozini@
صفحه اینستاگرام: TebyanHamsangozini@
پست الکترونیک:hamsangozini@tebyan.com