تبیان، دستیار زندگی

تبلیغ سلبریتی‌ها برای خرید خانه در دبی

بازیگران ایرانی در خدمت منافع امارات

در شرایطی که براثر شیوع کرونا بازار ملک دچار رکود جدی شده، گروه ساختمانی داماک با به‌کارگیری بسیاری از هنرپیشه‌ها و ورزشکاران ایرانی سعی در جذب سرمایه‌های ایرانی به سمت دبی دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : صادق وفایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سلبریتی ها
شرکت داماک خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین،برندترین، و معتبرترین شرکت ساختمانی جهان معرفی می‌کند.گفته می‌شود که دونالد ترامپ یکی از مالکان این شرکت است اما صحت‌وسقم این را از روی داده‌های خود سایت نمی‌توان تشخیص داد. تنها چیزی که در سایت واضح و مشخص است این است که یکی از شرکای تجاری اصلی شرکت دونالدترامپ است.
بنیان‌گذار شرکت داماد حسین سیجوانی یکی از شیعیان اهل شارجه امارت متحده عربی است که به‌عنوان سومین فرد ثروتمند امارت شناخته می‌شود.برخی از سایت‌ها ثروت او را تا 4میلیارد دلار تخمین زده‌اند که حاصل سرمایه‌گذاری ملکی در همکاری مستقیم با دونالد ترامپ است.
 شرکت داماک برای تبلیغ خود از سلبریتی‌هایی استفاده می‌کند که اتفاقاً در کارنامه اجرایی خود ایفای نقش‌هایی برعلیه ابرقدرت‌های جهانی مانند آمریکا را بر عهده داشتند. جالب اینکه برخی هنرمندان در واکنش به انتقادات مردم نسبت به حضور هنرمندان در تبلیغات این‌چنینی معتقدند که مردم اگر می‌خواهند شاکی شوند، بروند سراغ این‌هایی که در اینستاگرام دلقک‌بازی درمی‌آورند و با هزاران ترفند پول‌های میلیاردی از اینستاگرام درمی‌آورند، عده‌ای دیگر می‌گویند اگر چنین چیزهایی از هنرمندان می‌بینید، برای این است که چاره‌ای ندارند. در حال حاضر تولید سریال کم شده است و رسانه‌ها مثل قبل سراغ پیشکسوت‌ها نمی‌روند؛ اگر هم فیلمی تولید شود و بخواهند پولی بدهند، آن‌قدر بدحسابی می‌کنند که دیگر آن پول هیچ ارزشی ندارد. این دلایل درست یا غلط باعث شده تا برخی از سلبریتی‌ها تحت هر شرایطی دست به تبلیغات بزنند.

بازیگران ایرانی در خدمت منافع امارات

روز گذشته ویدئوی تبلیغاتی منتشر شد که سید جواد هاشمی خرید ملک در دوبی را تبلیغ می‌کرد.تصویری که مردم از سید جواد هاشمی در ذهن دارند با تبلیغ املاک لاکچری امارات فاصله زیادی دارد. انتقادها و جنجال‌ها باعث شد که این بازیگر بابت حضور در این تبلیغ از مردم عذرخواهی کند اما شاید ندانید که شرکت داماک بسیاری از چهره‌های تلویزیونی و سرشناس را جلوی دوربین آورده است. در ۶ ماه گذشته بسیاری از چهره‌ها در تبلیغات داماک مردم را تشویق به خرید ملک در دوبی کردند.
کاهش توریسم در امارات و ترکیه و عدم تقاضا برای مسکن، این کشورها را وارد یک بحران اقتصادی می‌کند. موسسه S&P مقدار بدهی خالص عمومی دولت دوبی را ۷۷ درصد GDP این شیخ‌نشین تخمین زده است. حالا در ۶ ماه گذشته سیلی از بازیگران ایرانی در شرکت داماک خرید املاک دوبی را تبلیغ می‌کنند.
مدیر داماک شریک تجاری ترامپ در امارات است که روابط گرمی با رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد. بسیاری از ایرانی‌ها سرمایه خود را راهی امارات کرده و یا در ترکیه رکورد خرید املاک را شکستند.
بازیگرها و ستاره‌ها پول می‌گیرند که در صنعت تبلیغات فعالیت کنند و مردم با این ماجرا کنار آمدند اما چهره‌هایی که با منابع عمومی مثل صداوسیما تبدیل به ستاره شدند، نباید خلاف منافع عمومی تبلیغ کنند.
وقتی تحریم منابع ارزی ایران محدود کرده دعوت مردم به خروج ارز به معیشت همه ایرانی‌ها ضربه می‌زند،
پایبندی به منافع عمومی و مسئولیت اجتماعی کمترین خواسته‌ای است که مردم از سلبریتی‌ها دارند.