تبیان، دستیار زندگی

امن ترین راه خرید ارز دیجیتال چیست؟

این روزها تحت تأثیر تورم، شاهد کاهش هر روزه ارزش پس انداز ریالی هستیم. همه ما به دنبال راهی برای حفظ و بیشتر شدن سرمایه‌مونیم! از بازار بورس خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسه، خرید مسکن تبدیل شده به مدینه فاضله و طلا و دلار ... هم یک بوم و دو هوا! این وسط، اتفاق نسبتاً جدیدی، روز به روز در حال رونق و گسترشه! اتفاقی به نام ارز دیجیتال!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امن ترین راه خرید ارز دیجیتال چیست؟

اگر به دنبال، آشنایی و یا کشف راه مطمئنی برای خرید ارز دیجیتال هستید، در ادامه با ما باشید!

ارز دیجیتال چیست؟

آینده سیستم‌های مالی، راهکار انتقال وجه به سراسر دنیا، اعتبار الکترونیکی هر فرد و ...

اینها برخی از تعاریفیه که  افراد زیادی در توصیف ارز دیجیتال(Digital currency) بیان می‌کنن! همه اینا درسته اما به صورت دقیق میشه گفت ارز دیجیتال، یک واحد پولی بدون واسطه است، یعنی نه مؤسسه مالی و اعتباری در کاره و نه محدودیتی!

نحوه تولید ارز دیجیتال


همونطور که گفتیم ارز دیجیتال یک واحد پولی بی‌واسطه است که با استفاده از فناوری بلاکچین(Blockchain) فعالیت می‌کنه.

 در شبکه‌های سنتی، تمامی اطلاعات روی یک یا چند عضو شبکه به نام سرور(Server) ذخیره میشن و سایر اعضای شبکه تحت نظارت سرورها هستند. این کار باعث بالا رفتن احتمال هک، از بین رفتن اطلاعات و ... میشه! اما بلاکچین یعنی برابری! تمام اعضای موجود در یک شبکه، قدرت عملیاتی یکسانی دارند، هیچ ناظری وجود نداره، میزان اثر بخشی تمامی اعضاء برابره و تمامی اعضاء امکان دسترسی به اطلاعات رو دارند.

افرادی که در دنیای ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، نیازمند و تحت نظارت مؤسسات مالی نیستند، محدودیت‌های ارسال وجه به هیچ کجای دنیا وجود نداره و تمامی افراد از نظر قدرت عمل در یک سطح قرار دارند.

برای تولید ارز دیجیتال افراد متخصصی با امکانات کامپیوتری خاصی و با استفاده از روش‌های پیچیده‌ای کدهایی غیر قابل هک و پیگیری تولید می‌کنند و این یعنی سلام به جهانی امن و بی مرز!

معروف ترین ارزهای دیجیتال


در حال حاضر ارز دیجیتال زیادی موجوده، هر کدوم از اونها مزایای خودش رو داره!

 بیت کوین(Bitcoin) امن‌ترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتاله. تتر(USDT)، اتریوم(ETH)، لایتکوین(LTC)، بیتکوین کش(BCH) و ترون(TRX) نمونه‌های دیگه‌ای از ارزهای دیجیتال معروف هستند!

 اما این ارزها رو چطور میشه خرید؟ خریدش حضوریه؟ از داخل ایران هم میشه؟ برای دونستن پاسخ این سؤالات در ادامه با ما باشید!

مراحل  خرید ارز دیجیتال


 برای خرید ارز دیجیتال نیازی به مراجعه حضوری نیست. این ارزها در بستر اینترنت خرید و فروش میشن. قابل انتقال به غیر در تمام نقاط دنیاست. از داخل ایران هم قابل انجامه. خرید ارز دیجیتال غیر قانونی نیست و اتفاقیه که در چند سال اخیر، طرفداری زیادی پیدا کرده.

نصب کیف پول


در ابتدا باید اپلیکیشن یکی از کیف پول‌های فعال در این زمینه رو نصب کنید. این کیف پول به صورت رایگان موجوده و قابلیت نصب بر روی گوشی تلفن همراه و یا کامپیوترهای شخصی رو داره. البته نسخه تحت وب کیف پول هم موجوده!

از معروف‌ترین کیف پول‌های موجود می‌تونیم  به  Atomic Wallet ، Guarda Wallet  و     Trust Wallet  اشاره کرد.

نکته قابل توجه اینه که هیچ سازمان و هیچ فردی مسئول امنیت کیف پول شما نیست. به محض حذف کیف پولتون، با رویاهاتون خداحافظی کنید. بنابراین حتماً باید از کیف پولتون، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

کیف پول مذکور، دارای یک رشته متنی مانند شماره حساب بانکیه که از اون برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید.

البته کیف پول های سخت افزاری معتبری مانند Ledger  و Trezor هم موجوده که قیمت بالایی دارند و البته امنیت بیشتری! این نوع کیف پول مناسب افرادیه که قصد نگهداری بلند مدت دارایی رو داشته یا اینکه مبالغ خیلی بالایی رو در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند!

1. مراجعه به صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال

بعد از نصب نرم افزار کیف پول، حالا نوبت به خرید ارز دیجیتال می‌رسه!

در نظر داشته باشید مبلغ خاصی نیاز نیست. با هر بودجه ای می‌تونید وارد این بازار بشید! فقط کافیه به صرافی‌های آنلاین مراجعه کنید و بعد از عضویت و انتقال پول، سفارش خرید بدید! صرافی‌ها دارایی شما رو به آدرس کیف پولتون انتقال میدن!

برای خرید ارز دیجیتال صرافی‌های آنلاین فراوانی در داخل و خارج کشور وجود دارند. اگر داخل ایران زندگی می‌کنید و  به فکر خرید از  صرافی‌های خارج از کشور  هستید باید بدونید که ریسک بزرگی می‌کنید! خرید از این نوع صرافی‌ها فقط و فقط با استفاده از VPN ممکنه و به محض قطع شدن VPN و نمایش IP شما، حسابتون بلوکه میشه و هیچ راهی برای برگشتش نیست!

با توجه به شرایط پیش اومده بر اثر تحریم‌ها، انتخاب درست و عاقلانه، خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های داخل کشور هست.

مزایای خرید ارز دیجیتال از صرافی های داخل کشور


امنیت! مهم‌ترین مسأله‌ای که در دنیای ارز دیجیتال وجود داره!

صرافی‌های آنلاین داخل کشور، مطمئن و شناخته شده هستند، استفاده از خدمات این صرافی‌ها نیاز به  احراز هویت داره، خبر خوب اینکه احراز هویت به صورت غیر حضوری هم ممکنه، فقط کافیه مدارک شناسایی‌تون رو به صورت آنلاین ارسال کنید و احراز هویت صورت می‌گیره!

 علاوه بر این موارد، صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال آموزش و پیشتیبانی دارند، نیازی به دور زدن IP  نیست و خیلی از اونها در حال کسب مجوز هستند و تمامی این مواردی، دلایل موجهی برای خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی های داخل کشور هستند.
امن ترین راه خرید ارز دیجیتال چیست؟

ایکس نوین، انتخاب خوب خرید ارز دیجیتال


ایکس نوین، پلتفرم سریع و امن خرید و فروش انواع ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر و لایتکوین به شمار میاد.

با استفاده از ایکس نوین مشکل امنیت کیف پولتون حل میشه، ضمن اینکه دسترسی بدون دغدغه به اون دارید! ایکس نوین برای هر کاربر اقدام به ایجاد یک کیف پول اختصاصی می‌کنه و امنیت اون رو به عهده می‌گیره.

همچنین شما می‌تونید  به صورت 24 ساعته ، در کمال امنیت به کیف پولتون دسترسی داشته باشید و کاملاً اتوماتیک ثبت سفارش خرید و فروش انجام بدید و ارز مورد نظرتون رو  به صورت آنی به تومان تبدیل کنید!

همچنین تیم پشتیبانی مجرب ایکس نوین، در تمامی مراحل خرید و فروش همراه شما خواهد بود.

 ایکس نوین، همراهی برای تمامی افراد! از مبتدی تا تریدر!