تبیان، دستیار زندگی

بام تهران کجاست؟

تهران پایتخت ایران به‌حساب می‌آید و به همین دلیل در آن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیاد ساخته شده است. طی چند سال گذشته محل زندگی حاکمان یا محل سلطنت آن‌ها به موزه تبدیل شده‌ و افراد زیادی برای بازدید از این مکان‌ها در طول سال به این شهر سفر می‌کنند. کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، پارک جمشیدیه، سردر باغ ملی و... از جمله باشکوه‌ترین این مکان‌ها محسوب می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
بام تهران کجاست؟



اگر در تهران زندگی‌ می‌کنید یا قصد سفر به این شهر را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و با اطلاعاتی درباره بام تهران آشنا شوید. این مکان یکی از پرطرفدارترین نقاط پایتخت ایران است و به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به آن بزنید.

بام پایتخت کجا است؟
بین خیابان ولنجک و ابتدای ایستگاه تله‌کابین توچال به بام پایتخت ایران معروف است. این منطقه کوهستانی بوده و هوایی پاک‌تر از دیگر مناطق تهران دارد. اگر می‌خواهید از شلوغی و ترافیک شهر دور شوید، می‌توانید به این قسمت شهر بروید و ساعت‌ها به تماشای شهر بپردازید. این مکان در طول هفته خلوت است و بهترین مکان برای سپری کردن اوقات فراغت محسوب می‌شود. برای دسترسی به این بخش از شهر باید به اتوبان چمران، خیابان یمن و انتهای خیابان ولنجک بروید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر در تهران زندگی می‌کنید یا به این شهر سفر کرده‌اید، علاوه‌بر بازدید از بام پایتخت به پارک جمشیدیه نیز سری بزنید.

بام تهران کجاست؟

روش‌های رفتن به بام پایتخت

برای رسیدن به هر مکان روش‌های مختلفی وجود دارد. معمولا افراد از وسایل‌نقلیه عمومی یا خودرو شخصی بیشتر از هر روش دیگری برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند؛ این نقطه از شهر نیز همین‌طور است. با دو روش می‌توانید خود را به این قسمت شهر برسانید؛ روش اول خودرو شخصی و روش دوم وسایل حمل‌ونقل عمومی.

خودرو شخصی

اگر خودرو شخصی دارید، می‌توانید به اتوبان شهید چمران رفته و پس از آن به‌سمت انتهای خیابان ولنجک بروید. در بام پایتخت پارکینگ برای پارک خودرو و موتورسیکلت ساخته شده است که می‌توانید وسیله نقلیه خود را در آن پارک کنید.

حمل‌ونقل عمومی

اگر قصد دارید با استفاده از وسایل‌نقلیه عمومی خود را به این نقطه برسانید، می‌توانید سوار خط چهار اتوبوس تندرو شوید یا با استفاده از تاکسی‌هایی که از اتوبان چمران عبور می‌کنند، در ایستگاه تابناک پیاده‌ شده و با تاکسی دیگر به سمت این منطقه بروید. همچنین می‌توانید سوار تاکسی‌های خط تجریش، بام تهران شوید و با آن به این نقطه از شهر برسید.

امکانات بام پایتخت

این منطقه یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته امکانات زیادی به آن اضافه شده است. در این بخش از شهر رستوران (بهترین رستوران های تهران)‌، میدی‌باس برقی برای رفتن از قسمت پایین بام به بخش اصلی، سورتمه، کافی‌شاپ، زیپ‌لاین و... تعبیه شده است. همچنین در این جا امکان انجام ورزش‌هایی مانند بگ جامپینگ، بانجی جامپینگ، تنیس، ترامپولینگ جامپینگ و صخره‌نوردی وجود دارد. در این منطقه مکان‌هایی برای تفریحات دیگر نیز طراحی شده است. اگر اهل سینما یا اتاق فرار باشید، بهترین منطقه برای این تفریحات بام پایتخت است. اگر به این نقطه از شهر می‌روید، سری به سینما پنج بعدی آن بزنید. در این مکان انواع مختلفی از افکت‌ها در طول تماشای فیلم پیاده می‌شود؛ درنتیجه حسی عمیق از تماشای فیلم را تجربه می‌کنید. سینما پنج بعدی بام استانداردهای کشور ایتالیا را دارد و حین مشاهده فیلم مشکلی برای تماشاکنندگان به‌وجود نمی‌آید.
اگر به‌صورت گروهی به بازدید از این منطقه می‌پردازید، می‌توانید به زمین تنیس مجموعه مراجعه کرده و در آن این ورزش را انجام دهید. زمین تنیس توچال شامل دو بخش بانوان و آقایان می‌شود. همچنین در کنار این مجموعه یک فروشگاه نیز ساخته شده است که علاقه‌مندان به تنیس می‌توانند وسایل موردنیاز برای این ورزش را بخرند. اگر اهل پیاده‌روی یا کوه‌نوردی هستید، حتما سری به این منطقه بزنید، زیرا در بام پایتخت مسیری برای پیاده‌روی و محیطی امن برای کوه‌نوردی ساخته شده است.

بام تهران کجاست؟

زمان بازدید

همان‌طورکه گفته شد این بخش از شهر طرفداران زیادی دارد و در طول روز بسیاری از افراد برای سپری کردن اوقات‌ فراغت و تنفس هوای تازه به این منطقه می‌روند. اگر قصد بازدید از بام پایتخت و توچال را داشتید، باید بین ساعات پنج صبح تا 24 به این مجموعه مراجعه کنید. عکاس‌های بسیاری برای ثبت تصاویر زیبا به این منطقه باصفا می‌روند و عکس‌های زیبایی می‌گیرند، اگر شما هم علاقه‌مند به این کار هستید، حتما به این بخش شهر سری بزنید. لازم به ذکر است که برای بازدید از این مجموعه نیازی به پرداخت هزینه نیست و فقط برای استفاده از امکانات و انجام تفریحات باید مبلغی را پرداخت کنید.
همان‌طورکه گفته شد بسیاری از اهالی تهران برای تنفس هوای پاک، دوری از شلوغی و ترافیک در طول هفته به این منطقه می‌روند. اگر تاکنون تجربه بازدید از بام تهران یا پارک جمشیدیه را داشتید، نظرات خود را درباره این مکان‌ها با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید تا افرادی که قصد سفر به تهران را دارند، با اطلاعات کامل‌تری برای سفر به این شهر آماده شوند.