تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه کیک ماهی سالمون تازه

اکثر افراد ماهی را یا به صورت سرخ شده استفاده می کنند و یا در دستگاه فر، آن را می پزند و مصرف می کنند . در این مطلب می خواهیم شما را با روش جدید استفاده از ماهی آشنا کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کیک ماهی سالمون

یکی از بهترین و متفاوت‌ترین روش‌ها برای پختن غذاهای دریایی، تهیه آن به صورت کیک است.البته این کیکی که می گوییم از آن  دسته کیک‌های معمولی که همه ما می‌شناسیم نیست بلکه به خاطر موادی که در تهیه آن به کار می‌رود و نحوه پخت آن، ظاهری کیک مانند دارد.

ماهی سالمون یکی از مغذی‌ترین و مفیدترین غذاهایی دریایی محسوب می‌شود و نوعی ماهی روغنی است.این ماهی سرشار از ریز مغذی‌هایی مانند ید، کلسیم، فسفر، سلنیوم، آهن، سدیم، پتاسیم و ویتامین‌های (آ، دی،ب12) می باشد. گوشت بدن ماهی سالمون صورتی است.
سالمون‌ سرشار از اسید چرب امگا۳ است، خوردن آن به‌طور مرتب می‌تواند التهاب سیستماتیک و خطر ابتلا به تصلب شراین را کاهش می‌دهد.
 تحقیقات نشان داده است که تغذیه‌ی کودکان پیش‌دبستانی با سالمون به پیشگیری از علائم بیش‌فعالی کمک می‌کند و می‌تواند عملکرد تحصیلی را ارتقا بدهد. بنابراین مواد مغذی در سالمون به کودکان کمک می‌کند بهتر تمرکز کنند و چیزهای بیش‌تری را به یاد بیاورند.
خوردن سالمون می‌تواند به درمان سندروم خشکی چشم و آن دسته از علائم تباهی لکه زرد که با پیری در ارتباط است، کمک کند.
گوشت ماهی سالمون بسیار لذیذ است و می‌توان آن را به روش‌های متفاوتی پخت.برای تهیه این غذا ، به زمان زیادی نیاز دارید، اما در نهایت یک وعده غذای دریایی متفاوت را می خورید.

 سالمون‌ سرشار از اسید چرب امگا۳ است، خوردن آن به‌طور مرتب می‌تواند التهاب سیستماتیک و خطر ابتلا به تصلب شراین را کاهش می‌دهد.


 مواد لازم برای تهیه کیک ماهی سالمون:

ماهی سالمون تازه (درشت خرد شده)600 گرم

روغن زیتون فرابکر یک قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده یک چهارم فنجان

فلفل دلمه ای (خرد شده)دو قاشق غذاخوری

کرفس (خرد شده)دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

گیاه کبر (دلخواه)یک قاشق غذاخوری

سس مایونز یک چهارم فنجان

خرده نان یک چهارم فنجان

سیر (خرد شده)دو حبه

خردل یک قاشق چای‌خوری

فلفل قرمزیک سوم قاشق چای‌خوری

چاشنی غذاهای دریایی یک سوم قاشق چای‌خوری

خرده نان پانکو یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
طرز تهیه:

برای تهیه این خوراکی ، ابتدا یک ماهیتابه بزرگ بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. یک چهارم فنجان پیاز خرد شده، دو قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای خرد شده و دو قاشق غذاخوری کرفس خرد شده  را داخل ماهیتابه بریزید. حدود پنج دقیقه تفت دهید تا پیازها نرم شوند. یک قاشق غذاخوری گیاه کبر اضافه کنید و حدود دو دقیقه تفت دهید تا عطر و طعم آن خارج شود. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

سپس یک کاسه بزرگ بردارید. تکه‌های ماهی سالمون را داخل آن بریزید. مخلوط پیاز را پس از خنک شدن به کاسه اضافه کنید. یک چهارم فنجان سس مایونز اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

  تحقیقات نشان داده است که تغذیه‌ی کودکان پیش‌دبستانی با سالمون به پیشگیری از علائم بیش‌فعالی کمک می‌کند و می‌تواند عملکرد تحصیلی را ارتقا بدهد. بنابراین مواد مغذی در سالمون به کودکان کمک می‌کند بهتر تمرکز کنند و چیزهای بیش‌تری را به یاد بیاورند.


سپس یک چهارم فنجان خرده نان را به مواد داخل کاسه اضافه کنید. دو حبه سیر را خرد کنید و داخل کاسه بریزید. یک قاشق چای‌خوری خردل،  یک سوم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز و چاشنی غذاهای دریایی به مواد اضافه کنید. کمی از مزه مخلوط را بچشید و به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید. روی کاسه را با سلفون پلاستیکی بپوشانید و آن را برای یک تا دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ماهی‌ها مزه دار شوند.

نکته: اگر دوست داشتید می‌توانید مقداری شوید تازه خرد شده به مواد اضافه کنید.

بعد از دو ساعت که ماهی ها مزده دار شدند، مخلوط ماهی سالمون را از یخچال خارج کنید. مخلوط را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را با دست به شکل یک توپ گرد دربیاورید.

روی هر قسمت مقداری خرده نان بپاشید. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل یک ماهیتابه بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از این که روغن داغ شد، توپ‌های گرد ماهی سالمون را داخل روغن قرار دهید. هر طرف آن را به مدت سه تا چهار دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند. کیک ماهی سالمون آماده است.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .