تبیان، دستیار زندگی

فیلینگ کیک چیست؟

فیلینگ به معنای پر کردن می باشد و فیلینگ کیک همان خامه کشی کیک است که با استفاده از آن می توانید کیک های ساده اسفنجی را به کیکی خوشمزه و زیبا تبدیل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خامه کشی کیک
 یکی از خوشمزه ترین دسر ها، شیرینی و کیک ها می باشد که به روش های مختلف و با طعم های گوناگون تهیه می شود.اصولا برای جشن های عروسی و تولد از کیک های خامه با تزیین های زیبا استفاده می کنید؛ اما یک کیک زیبا و خوشمزه علاوه بر اینکه تزیین آن مهم است و باید زیبا و دلچسب باشد، مواد داخل کیک و لایه بندی آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

لایه های اسفنجی کیک ها متغیر است و هر لایه کیک اسفجی با خامه و یا سایر مواد با هم منسجم می شوند و این روش که فیلینگ کیک نام دارد با مواد اولیه ی گوناگون از جمله خامه، باترکریم و یا سس های میوه ای و مارمالاد نیز انجام می شود. همچنین می توانید میان هر لایه از کیک را با میوه های خرد شده و یا مغزها هم بپوشانید و تنوع بیشتری به کیک بدهید.

منظور از فیلینگ کیک، پر کردن لایه های کیک و خامه کشی داخل آن است که حتما نیاز نیست این کار را قناد حرفه ای برایتان انجام دهید و خودتان هم با داشتن کمی حرفه  و حوصله می توانید از عهده ی آن برآیید.در واقع با فیلینگ کیک می توانید یک کیک ساده اسفنجی را به کیکی خوشمزه و زیبا تبدیل کنید.

 برای انجام این کار ابتدا باید کیکی را که از قبل پخته اید، با اره ی مخصوص کیک به شکل افقی به لایه هایی با ضخامت یکسان تقسیم کنید. برای این کار می توانید از چاقو اره ای بزرگ و تیز هم استفاده کنید.

 در برش کیک اسفنجی مطمئن شوید که کیک اسفنجی پیش از برش کاملا سرد شده است.حتی بهتر است برای چند ساعت کیک را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود؛ در غیر این صورت کیک خرد خواهد شد.


برای انجام این کار باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. سعی کنید لایه هایی که می برید کاملا صاف و ارتفاع آن ها با هم مساوی باشد. به عنوان مثال اگر دو کیک اسفنجی با ارتفاع ۱۰ سانتی متر پخته اید، می توانید آن ها را به ۴ برش کیک با ارتفاع ۵ سانتی متر برش بزنید و تقسیم کنید.

نکته: در برش کیک اسفنجی مطمئن شوید که کیک اسفنجی پیش از برش کاملا سرد شده است.حتی بهتر است برای چند ساعت کیک را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود؛ در غیر این صورت کیک خرد خواهد شد. اگر کیک شما پف کرده، سر گنبدی و یا همان تاج کیک را خیلی نازک ببرید تا کاملا صاف صاف شود.

همانطور که گفتیم باید لایه های کیک ، به طور یکسان و مساوی تقسیم شود. برای اینکاربهتر است  از خط کش یا خلال دندان استفاده کنید. برای این کار، ارتفاع کل کیک اسفنجی را اندازه بگیرید، سپس ارتفاع هر لایه را تعیین کنید و با خلال دندان دور کیک را علامت گذاری کنید. سپس به کمک اره ی مخصوص کیک و یا چاقوی دندانه دار آن را آرام و با دقت برش بزنید.

ابزار خامه‌کشی کیک


برای خامه کشی و فیلینگ کیک به وسایل زیر نیاز داریم:

صفحه گردان

صفحه زیر کیک که باید متناسب با اندازه کیک شما باشد

لیسک

قیف قنادی پر شده از آیسینگ، گاناش یا خامه

ماسوره در اندازه‌های مختلف

خامه برای پر کردن سطح کیک

حداقل دو لایه کیک
کیک

مراحل فیلینگ کیک

روی صفحه ی گردان زیر کیکی با ابعاد مناسب قرار دهید. سپس یک لایه ی نازک خامه روی زیر کیکی بمالید تا کیک روی آن تکان نخورد و ثابت بماند.

یک لایه از کیک اسفنجی را روی زیر کیکی روی صفحه ی گردان قرار دهید.

داخل قیف قنادی را از خامه پر کنید. سپس دور و لبه ی کیک را خامه بکشید. با استفاده ازلیسک  خامه را روی سطح کیک پخش کنید. می توانید از تکه های میوه مانند توت فرنگی یا موز حلقه شده  هم برای لایه های کیک استفاده کنید. برای این کار، آن ها را مرتب روی خامه بچینید.

حالا زمان آن است که لایه ی بالایی را روی این مواد قرار دهید تا کاملا آن ها را بپوشاند.

هنگام قرار دادن لایه بالایی روی لایه پایینی، دقت کنید که دو لایه دقیقا روی هم قرار بگیرند و کج نشوند. این کار به حفظ استحکام کیک کمک می‌کند.

این کار را با هر تعداد لایه که در نظر دارید انجام دهید. سپس روی کیک را به دلخواه تزیین کنید.

 
یکی ازپرطرفدارترین فیلینگ های کیک، گاناش است که طعمی فوق العاده به آن می دهد. این فیلینگ کیک از ترکیب شکلات و خامه صبحانه و بقیه طعم دهنده ها درست می شود.


بعد از فیلینگ کیک حتما آن را داخل یخچال قرار دهید تا خامه ها نرم نشوند.

نکته: توجه کنید که به اندازه کافی از خامه استفاده کنید و کیک را بیش از حد با خامه نپوشانید.

 انواع فیلینگ کیک

 نیاز نیست که برای فیلینگ کیک ، حتما از خامه استفاده شود. می توانید از چیزهای دیگری برای این کار استفاده کنید که قطعا هر کدام از آنها طعم خوب و خاص خود را دارد.

مثلا می توانید از انواع سس ها ، مانند سس کارامل استفاده کنید ویا می توانید انواع طعم مارمالاد را برای پر کردن لایه های کیک انتخاب کنید که فیلینگ کیک مارمالاد نیز طرفدارهای خاص خودش را دارد.

 همچنین می توانید خامه ی فرم گرفته را با پودر کاکائو، پودر قهوه، کرمفیل و یا بقیه طعم دهنده ها و حتی اسانس ها ترکیب کنید و بین لایه های کیک استفاده کنید.

یکی ازپرطرفدارترین فیلینگ های کیک، گاناش است که طعمی فوق العاده به آن می دهد. این فیلینگ کیک از ترکیب شکلات و خامه صبحانه و بقیه طعم دهنده ها درست می شود.
یکی دیگر از فیلینگ های کیک ،باتر کریم است. باتر کریم یکی از ساده ترین انواع خامه است که از ترکیب کره و شکر (یا پودر قند) به دست می آید. ترکیب حاصل کرم مانند بوده و روکش پفی و سبکی برای تزیین روی کیک و یا بین لایه های آن به کار می رود.

کرم های پنیری، شکلاتی، میوه ای و کرمفیل نیز گزینه ی مناسبی برای پر کردن لایه های کیک هستند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .