تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه وافل فلافل گیاهی

وافل فلافل گیاهی یک میان وعده ی کم کالری، سالم و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و به راحتی می توانید آن را در منزل آماده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وافل فلافل گیاهی

 وافل نان ترد و شیرینی است که شبیه بیسکوئیت است و با آرد و شکر و روغن و تخم مرغ درست می شود. فلافل هم یک غذای اصیل خاورمیانه‌ای است که ریشه آن به کشورهای عربی می رسد. این غذا بیشتر به صورت ساندویچ سرو می‌شود و غذایی است که در همه جای ایران و بخصوص شهرهای جنوبی کشورمان طرفداران زیادی دارد.

همیشه فلافل را به صورت گرد و گلوله ای دیده اید؛ در این مطلب می خواهیم وافل فلافل گیاهی را آموزش دهیم که مواد اولیه آن همان مواد تشکیل دهنده فلافل معمولی پر طرفدار است. از آن جایی که فلافل عمدتا از مواد گیاهی تشکیل شده است به عنوان یک وعده غذایی کم کالری و سالم هم به شمار می‌رود.

  وافل نان ترد و شیرینی است که شبیه بیسکوئیت است و با آرد و شکر و روغن و تخم مرغ درست می شود. فلافل هم یک غذای اصیل خاورمیانه‌ای است که ریشه آن به کشورهای عربی می رسد


مواد لازم برای تهیه وافل فلافل گیاهی


نخود پخته شده یا کنسرو نخود400 گرم

روغن مایع یک سوم فنجان

گشنیز تازه خرد شده دو قاشق غذاخوری

آرد ساده دو قاشق غذاخوری

جعفری تازه خرد شده دو قاشق غذاخوری

بیکینگ پودریک قاشق چای‌خوری

زیره آسیاب شده یک قاشق چای‌خوری

نمک یک قاشق چای‌خوری

تخم گشنیز آسیاب شده نصف قاشق چای‌خوری

فلفل قرمزیک چهارم قاشق چای‌خوری

سفیده تخم‌مرغ دو عددسیر دو حبه

طرز تهیه:


وافل فلافل گیاهی غذایی خوشمزه و کم کالری برای افرادی است که قصد کاهش وزرن دارند.برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 90 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. این کار را باید برای گرم نگه داشتن وافل فلافل‌های پخته شده انجام دهید.

سپس دو حبه سیر را پوست بکنید و هر کدام را از وسط نصف کنید و داخل دستگاه غذاساز بریزید. نخود را از شب قبل خیس دهید و آن را بپزیدو نخود از پیش پخته شده یا کنسرو نخود را هم داخل غذاساز بریزید. سپس یک سوم فنجان روغن مایع، دو قاشق غذاخوری برگ گشنیز تازه خرد شده، دو قاشق غذاخوری آرد ساده، دو قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده، یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر، یک قاشق چای‌خوری زیره آسیاب شده، یک قاشق چای‌خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری تخم گشنیز آسیاب شده و یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز اضافه کنید.

 حالا سفیده دو عدد تخم مرغ را جدا کنید و داخل دستگاه بریزید. حالا دستگاه غذاساز  را به کار بیاندازید و چند پالس بزنید تا همه مواد مخلوط شوند. هنگامی که مخلوط یکدستی به دست آمد دستگاه را خاموش کنید.

 در مرحله ی بعدی با استفاده از یک قلمو هر دو سطح دستگاه وافل ساز را کمی چرب کنید. مخلوط فلافل را در مرکز دستگاه بریزید به طوری که حدود سه چهارم از سطح دستگاه با مواد فلافل پوشانده شود. دستگاه را به آرامی ببندید و حدود شش تا 10 دقیقه بپزید تا فلافل‌ها قهوه ای- طلایی و کاملا پخته شوند. وافل فلافل را با احتیاط از دستگاه خارج کنید. در حالی که فلافل های باقیمانده را درست می کنید، فلافل های پخته شده را داخل فر قرار دهید تا گرم بماند.

پس از این که همه فلافل‌هارا پختید، می‌توانید آن‌ها را به صورت ساندویچ میل کنید. برای این کار نان پیتا را باز کنید و نصف آن را با فلافل پر کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .