تبیان، دستیار زندگی

هر آنچه برای طراحی ناخن ساده و شیک لازم است!

ناخن ها بخشی از بدن هستند که تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت ما دارند. سبک زندگی، تغذیه، باکتری ها و آب و هوا و برخی بیماری ها روی سلامت ناخن و زیبایی آن تاثیر زیادی دارند. اگر قصد طراحی ناخن ساده و شیک را دارید، با ما همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هر آنچه برای طراحی ناخن ساده و شیک لازم است!

ناخن های زیبا شما را شاداب تر نشان میدهند.


ناخن های زیبا و مرتب باعث زیباتر دیده شدن دست ها می شوند. ناخن ها همچنین از بخش نرم انگشتان محافظت میکنند. به طور کلی وضعیت ناخن ها گویای سلامت بدن است. رنگ پریدگی یا وجود لک های خاصی روی ناخن ممکن است نشان دهنده ی بیماری های خاص و یا کمبود عناصری در بدن باشد.  

بیماری های رایج ناخن:

لک های سفید: یکی از رایج ترین مشکلات ناخن، لک های سفید روی آن است. این لک ها چندان نگران کننده نیستند و غالبا در بخش قاعده ی ناخن ها به چشم می خورد.

خونریزی خطی: این مشکل معمولا در اثر مصرف یک سری داروها و یا برخی بیماری ها به وجود می آید. البته گاهی در اثر ضربه نیز ممکن است این مشکل پیش بیاید. 

عفونت قارچی: یکی از شایع ترین مشکلات ناخن، عفونت قارچی است. معمولا عفونت قارچی در انگشتان پا رایج تر است. معمولا عفونت های قارچی در اثر قرار گرفتن ناخن در محیط گرم و مرطوب مثل کفش ایجاد می شود. 

عفونت میکروبی: این مشکل به دنبال ضربه، صدمه دیدگی ناخن یا تماس طولانی مدت با مواد شیمیایی ایجاد می شود ‌و معمولا به شکل تورم و قرمزی در پوست اطراف ناخن دیده می شود.

عقربک:  معمولا در اثر ضربه به ناخن و فعالیت باکتری استرپتوکوک و استافیلوکوک  ایجاد می شود و با درمان دارویی به زودی رفع می شود.

زگیل: زگیل ها نوعی تومور غیر سرطانی هستند  و ممکن است دردناک باشند‌. زگیل با استفاده از روش هایی مثل منجمد کردن یا سوزاندن قابل برطرف شدن است.

راه های مراقبت از ناخن:

هر آنچه برای طراحی ناخن ساده و شیک لازم است!
یکی از راه های زیبا و جذاب نشان دادن ناخن طراحی ناخن ساده و شیک است. قبل از اینکه اقدام به طراحی ناخن ساده و شیک در منزل نمایید بهتر است اصول مراقبت از ناخن ها را یاد بگیرید.

تمیز نگه داشتن ناخن ها:  اولین اقدام برای داشتن ناخن های زیبا و سالم تمیز نگه داشتن آنهاست. به طور مرتب دستانتان را بشویید و با یک حوله ی نرم خشک کنید. برای مرطوب نگه داشتن ناخن ها می توانید آنها را با کمی روغن زیتون ماساژ دهید. بهتر است بلافاصله پس از شستشو از کرم مرطوب کننده ی دست استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم هنگام شستشوی ظروف حتما از دستکش استفاده کنید. 

نجویدن ناخن ها: هرگز ناخن ها را نجوید. جویدن ناخن ها به کوتیکول آن آسیب میزند. کوتاه کردن: با استفاده از یک ناخن گیر مناسب به طور منظم ناخن ها را کوتاه کنید.

 نخراشیدن لاک ها: اگر از لاک ناخن استفاده می کنید هرگز آن را نخراشید. خراشیدن لاک از روی ناخن موجب زبر شدن ناخن می شود و به آن آسیب میزند.

عدم استفاده از ژل: اگر سلامتی ناخن ها برایتان مهم است توصیه میکنیم زیاد از ژل ناخن استفاده نکنید.

سوهان زدن اصولی:  برای سوهان زدن ناخن، سوهان را با حرکات ملایم در یک جهت روی ناخن بکشید.  از یک گوشه شروع کنید و به سمت مرکز ناخن و گوشه ی دیگر بروید.

انتخاب لاک های استاندارد: هنگام خرید لاک ناخن بسیار دقت کنید. از لاک های فاقد سولفات و پارابن استفاده کنید. می توانید  پولیش ناخن را جایگزین لاک کنید.

زیباسازی ناخن ها:

اگر قصد طراحی ناخن ساده و شیک دارید، باید یک سری لوازم را تهیه کنید.

لاک ناخن:

لاک ناخن برای همه ی خانم ها وسوسه انگیز است.


اولین وسیله ای که برای طراحی ناخن ساده و شیک نیاز دارید، لاک ناخن است. تاریخچه ی استفاده از لاک ناخن به سالها قبل برمی گردد. شواهد حاکی از آن است که در قرن هفتم میلادی از لاک ناخن های متالیک و براق در سلسله ی یو استفاده میشد.  لاک های ناخن در گذشته از مواد طبیعی مثل موم، صمغ و ... ساخته میشد. گاهی از موادی مثل حنا نیز برای رنگ کردن ناخن استفاده میشد.

 مواد رنگی موجود در هر لاک ناخن متفاوت است و همین تفاوت موجب تفاوت در رنگ آنها می شود. سایر اجزای لاک ناخن شامل پلیمر چسبنده و پایه ی سوسپانسیون در تمام لاک ها ثابت است. پایه ی سوسپانسیون شامل حلال های گوناگونی است و از رسوب کردن و خشک شدن آن جلوگیری میکند. بهتر است پس از خرید لاک ناخن، آن را در چایی خشک و خنک و دور از حرارت و نور مستقیم مثل یخچال نگهداری کنید.

 بدون شک قفسه های رنگی رنگی لاک ناخن در فروشگاه ها همه ی خانم ها را وسوسه میکند. لاک ها چند نوع اند.

بیس کت : از این لاک ها به عنوان زیرساز برای دیزاین ناخن استفاده می شود. استفاده از این لاک موجب می شود آسیب به ناخن در اثر استفاده ی مداوم لاک کاهش یابد.

تاپ کت: از این لاک در پایان و روی لاک اصلی استفاده می شود. وظیفه ی این نوع لاک حفاظت از ناخن و جلوگیری از خش برداشتن لاک است.

لاک کلاسیک: لاک های رایجی هستند که همه ی خانم ها حداقل یکی از این لاک ها را دارند. لاک کلاسیک انواع گوناگونی دارد. لاک متالیک، لاک مات، لاک صدفی انواع رایج لاک های کلاسیک هستند. لاک های ژلی و لاک های اکلیلی، لاک های هولوگرام، نئونی، آینه ای و  مغناطیسی انواع جدیدی از لاک های ناخن هستند.

هنگام خرید لاک ناخن باید توجه کنید رنگ آن با پوست، لباس و آرایشتان هارمونی داشته باشد. اگر پوست تیره ای دارید توصیه می شود از رنگ های روشن استفاده نکنید. اما افراد با پوست روشن می توانند از هر رنگی استفاده کنند‌. یک لاک استاندارد باید بویی خوش و شیرین داشته باشد. از خرید لاک ناخن با بوی زننده اجتناب کنید.

ناخن مصنوعی:

ناخن های مصنوعی جایگزین های خوبی برای کاشت ناخن هستند.
هر آنچه برای طراحی ناخن ساده و شیک لازم است!

یکی از لوازمی که ممکن است برای طراحی ناخن ساده و شیک نیاز داشته باشید ناخن مصنوعی است. ناخن های مصنوعی معمولا ناخن شما را طبیعی تر جلوه میدهند و نسبتا محکم و مقاوم اند و نمی شکنند. یکی از مزایای ناخن مصنوعی این است که می توانید روی آن از انواع لاک ناخن استفاده کنید. ناخن مصنوعی نیز مانند لاک ناخن انواع گوناگونی دارد.
ناخن اکریلیک:  محکم تر از سایر ناخن هاست و در تولید آن از اکریلیک استفاده شده است. این ناخن ها قیمت مناسبی هم دارند.

ناخن ژله ای: این نوع ناخن مصنوعی از اکریلیک ژله ای ساخته شده است. پس از قرار دادن آن روی ناخن، از اشعه ی فرابنفش برای سخت کردن آن استفاده می شود.

ناخن ابریشمی: این نوع ناخن در ساختار خود ابریشم، کتان و فایبرگلاس دارد. ناخن ابریشمی بسیار نازک است و ظاهری طبیعی به ناخن ها میدهند.

ناخن سولار: این ناخن ها شبیه مانیکور فرنچ هستند و مانند ناخن های اکریلیک بسیار محکم و مقاوم هستند.

برای طراحی ناخن ساده و شیک علاوه بر لاک ناخن و ناخن مصنوعی به لوازم دیگری مثل قلم اصلاح لاک، محلول ترمیم ناخن، نوارها و فویل طراحی ناخن، ابزار نقطه گذاری، قلم موی طراحی ناخن، برچسب ناخن و پدهای پاک کننده نیاز دارید.

برای خرید محصولات دیزاین ناخن میتوانید لینک زیر را در مرورگر خود کپی کنید .

shikfam.com/Search-products/category-Nail-Designer-Supplies

فروشگاهی برای خرید لوازم طراحی ناخن:


اگر قصد خرید انواع  محصولات لازم برای خرید لاک ناخن و طراحی ناخن  ساده و شیک دارید، ما به شما فروشگاه شیک فام را پیشنهاد میکنیم. نه تنها لوازم طراحی ناخن بلکه انواع لوازم آرایشی مورد نیاز خود را میتوانید از شیک فام تهیه کنید.