تبیان، دستیار زندگی

4 خودرو خوش فروش‌ که نمی‌شود از آن‌ها گذشت!

پیش از اینکه برای خرید ماشین اقدام کنید، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین این نکات آینده ماشین است. درواقع شما باید بدانید که بازار فروش این ماشین چگونه است تا زمانی که تصمیم به فروش آن گرفتید، بتوانید آن را با قیمتی مناسب در زمانی کوتاه به فروش برسانید. به‌خصوص در زمان حاضر که بالا و پایین شدن نرخ ارز و دیگر مشکلات کشور تاثیر زیادی بر بازار خودرو گذاشته و قیمت خودروها را دچار نوسان کرده است، خودرو صرفا یک کالای مصرفی نبوده و به سرمایه یک خانواده بدل شده است. به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله 3 خودرو خوش فروش و محبوب در بازار را به شما معرفی کنیم، حتما با ما همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
4 خودرو خوش فروش‌ که نمی‌شود از آن‌ها گذشت!

اپتیما

کیا اپتیما یا همان کیا K5 کره‌ای‌ها، یکی از سدان‌های محبوب کمپانی کیا است که از سال 2000 میلادی تاکنون در قالب پنج نسل مختلف به بازار جهانی عرضه شده است. نسل اول کیا اپتیما در بازار کشورمان حضور ندارد، اما در سال 2009 نمونه فیس‌لیفت نسل دوم این خودرو (MG)، در حالی به بازار کشورمان راه یافت که رقبای قدرتمندی همچون نیسان ماکسیما و تویوتا کمری در مقابل آن قرار داشتند. در نمایشگاه خودرو نیویورک 2010، کمپانی کیا از نسل سوم اپتیما (TF) رونمایی کرد که بر روی پلتفرم هیوندای i40 بنا شده بود. این خودرو در سال 2012 به بازار کشور ما نیز راه یافت و با تکیه‌بر طراحی جوان‌پسند، امکانات متعدد و کیفیت ساخت بالای خود به‌راحتی توانست سهم بزرگی از بازار داخلی را از آن خود کند. در سال‌های بعد نسل‌های سوم و چهارم آن نیز وارد بازار کشور شدند اما از سال 2019 با تشدید تحریم‌ها ورود این خودرو به کشورمان متوقف شد. خرید ماشین کارکرده کیا اپتیما از همان ابتدا طرفداران زیادی داشت و اکنون که دیگر نسخه‌های صفرکیلومتر آن در بازار موجود نیستند، این طرفداران بیشتر هم شده‌اند.

با توجه به اینکه کیا اپتیما با دو موتور 4 و 6 سیلندر روانه بازار شده است، دست خریداران برای انتخاب مدل‌های مختلف آن بازتر است. مدل‌های 2009 و 2010 این خودرو با موتور 6 سیلندر 2.7 لیتری عرضه می‌شوند که قادر به تولید 193 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن متر گشتاور است. مدل‌های جدیدتر کیا اپتیما که پرفروش‌تر هم هستند، دارای موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر هستند که قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 239 نیوتن متر را تولید می‌کنند. گیربکس اتوماتیک 6 سرعته در همه نسخه‌های کیا اپتیما مشترک بوده و تنها در نسل‌های جدیدتر تکنولوژی ساخت آن پیشرفت بیشتری داشته است.

بازه قیمتی مدل‌های اپتیما بسیار گسترده است و همین موضوع باعث شده که شانس فروش این خودرو در بازار دست‌دوم بیشتر از دیگر رقبا شود. همچنین مزیت‌هایی ایمنی بسیار عالی، سواری نرم و راحت، آپشن‌های متعدد و طراحی اسپرت و جوان‌پسند ارزش خرید آن را بیشتر هم می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که کیا اپتیما ازنظر توان فنی موردپسند جوان‌ترها نیست. به‌علاوه این خودرو مصرف سوخت بالایی دارد و طراحی شیب‌دار سقف آن باعث می‌شود سرنشینان بلندقد ردیف عقب کمی با مشکل مواجه شوند.

کمری


تویوتا کمری یکی از اصیل‌ترین سدان‌های خانوادگی تویوتا و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تویوتا محسوب می‌شود که از لحاظ محبوبیت و قدمت، دست کمی از تویوتا کرولا ندارد. نسل هفتم تویوتا کمری در سال 2015 راهی بازار کشورمان شد و در حدود یک سال بعد، نمونه فیس‌لیفت آن نیز پای به خیابان‌های کشورمان گذاشت. نمونه فیس‌لیفت نسل هفتم تویوتا کمری، به واسطه طراحی جذاب، سواری نرم و استهلاک کم، توانست همچون نسل‌های گذشته خود فروش مناسبی را در بازار داخلی تجربه کند. در حال حاضر کمری نسل هفتم با دو نوع پیشرانه هیبریدی و بنزینی و در دو تیپ XLE و GLE قابل خریداری است که نمونه هیبرید آن از پیشرانه پرتوان‌تر و مصرف سوخت کم‌تری برخوردار است.

کمری سدان خوش‌ساخت و نسبتا قدیمی ژاپنی است که باوجود گذشت 5 سال از توقف واردات، نسخه‌های کارکرده آن هنوز هم طرفداران زیادی دارد. خرید ماشین کمری در میان خریداران ایرانی بیشتر به دلیل سواری نرم و راحت و کیفیت ساخت عالی طرفدار دارد. اما این‌ها تنها مزیت‌های این خودرو نیستند. تویوتا کمری دارای کابین بزرگ و جاداری است که فضای سر و پای مناسبی برای سرنشینان ردیف جلو و عقب فراهم می‌کند. این خودرو مشخصات فنی جذابی برای جوان‌ترها ندارد اما دارای قطعات بسیار باکیفیتی بوده و به همین دلیل دوام فنی بالایی دارد.

موتور کمری از انواع موتورهای 4 سیلندر تنفس طبیعی است که قدرتی معادل با 181 اسب بخار و گشتاوری برابر 235 نیوتن متر را تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک در زمان 9.3 ثانیه خودرو را به سرعت 100 رسانده و حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند. این مشخصات فنی در کنار مصرف سوخت 7.8 لیتری در هر 100 کیلومتر کمری را به خودرویی خانوادگی و نه‌چندان هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. بنابراین اگر از رانندگانی هستید که سرعت و شتاب دو عامل مهم در رانندگی شما است، بهتر است خرید ماشین تویوتا کمری را فراموش کنید.

سانتافه


کمپانی هیوندای کره جنوبی در سال 2000 میلادی برای این‌که بتواند سهمی از بازار شاسی‌بلندهای آمریکا را به‌‌دست آورد، هیوندای سانتافه را طراحی و تولید کرد. نسل اول این خودرو که با کد اتاق SM شناخته می‌شود تا سال 2006 روی خط تولید کمپانی هیوندای قرار داشت تا این‌که در همان سال با دومین نسل از خاندان سانتافه جایگزین شد. نسل دوم هیوندای سانتافه (CM) که در بازار کشورمان اولین نماینده از این خودرو محسوب می‌شود، بین سال‌های 2006 تا 2012 بارها مورد بازنگری قرار گرفت و علاوه‌‌بر بازار ایران در بسیاری از کشورها همچون آلمان، استرالیا و ایالات‌متحده نیز حضور یافت. در نمایشگاه خودرو نیویورک سال 2012، کمپانی هیوندای، نسل سوم سانتافه (DM) را در معرض دید عموم قرار داد و یک سال بعد هم این شاسی‌بلند جذاب به بازارهای جهانی عرضه شد. سانتافه که با نام هیوندای Maxcruz نیز شناخته می‌شود، در سال 2017 تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت و سرانجام در سال 2018 برای همیشه از خط تولید هیوندای کنار گذاشته شد تا نسل چهارم این خودرو بتواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند. برخلاف نسل دوم و سوم هیوندای سانتافه که حضور پررنگی در بازار کشورمان دارند، نسل چهارم سانتافه به دلیل محدودیت‌های موجود هیچ‌گاه فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا نکرد.

بعید است که طرفدار خودروهای شاسی‌بلند بوده و سانتافه را به‌عنوان یکی از گزینه‌های خرید ماشین بررسی نکرده باشید. مثل دیگر خودروهای مطرح‌شده در این لیست، هیوندای سانتافه نیز یک خودروی خانوادگی و ایمن است. باوجوداینکه ظاهر این خودرو جوانان زیادی را به‌سوی آن جذب می‌کند، اما زمانی که بحث مشخصات فنی به میان می‌آید تعدادی از این جوانان از خرید ماشین منصرف می‌شوند. موتور 2.4 لیتری این خودرو قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 227 نیوتن متری تولید می‌کند و با انتقال قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل آن را در زمان 11.6 ثانیه به سرعت صد می‌رساند. این‌ها ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود جوانان دوستدار هیجان تمایل کمتری به خرید این خودرو از خود نشان دهند.

مهم‌ترین مزیت‌های سانتافه به‌عنوان خودرویی که سال‌ها است در میان ایرانیان محبوب و پرفروش بوده است شامل طراحی زیبا و جذاب، کابین بزرگ، امکانات رفاهی گسترده و ایمنی بسیار عالی است. ضمن اینکه با خرید این خودرو نگران تهیه قطعات آن نخواهید بود. چراکه هیوندای سانتافه خدمات پس از فروش قوی دارد. در مقابل این مزیت‌ها باید بدانید که سانتافه سواری نرمی ندارد و گیربکس آن در زمان تعویض دنده به‌صورت معکوس کمی تاخیر دارد. همچنین دید عقب راننده کمی محدود است و برای حفظ ایمنی در حرکت به‌سوی عقب بهتر است از دوربین‌ها استفاده کنید.
4 خودرو خوش فروش‌ که نمی‌شود از آن‌ها گذشت!

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.

همراه مکانیک موسس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در کشور است که با ارائه طرح خرید خودرو سفارشی به مشتریان خود سعی کرده تحولی در شیوه سنتی خرید و فروش خودرو در کشور ایجاد کند. خودروهای این نمایشگاه به‌صورت کارشناسی‌شده و به‌همراه ضمانت‌نامه به شما تحویل داده می‌شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت همراه مکانیک به آدرس hamrah-mechanic.com شوید و از نمایشگاه این شرکت دیدن کنید.
4 خودرو خوش فروش‌ که نمی‌شود از آن‌ها گذشت!