تبیان، دستیار زندگی

راهنمای انتخاب بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک

عناصر مختلفی در انتخاب رنگ کابینت موثر هستند و توجه به هریک از آنها از ضروری ترین نکات انتخاب کابینت آشپزخانه است. ممکن است در فضای اینترنت جستجو کرده باشید و رنگی هایی را بپسندید که در نگاه اول بسیار زیبا باشند، اما به محض اجرای آن در آشپزخانه خود همه‌ چیز تغییر می‌کند! آیا شرکت مورد نظر از رنگ دیگری به اشتباه استفاده کرده؟ آیا کابینت ها بد نصب شده اند؟ این‌ها می‌تواند سوالاتی باشد که به ذهن خطور می‌کنند، اما ممکن است جواب مورد نظر شما در هیچ‌یک از این موارد نباشد. انتخاب این رنگ برای فضای شما در واقع یک انتخاب نامعقول بوده است. بنابراین هرگز تصور نکنید که با دیدن عکس‌های فانتزی می‌توانید انتخاب مناسبی انجام دهید، شما باید بدانید که فضای آشپزخانه شما چه‌قدر است، دراین فضا چه میزان نوری موجود بوده و کدام دسته از رنگ‌های تیره یا روشن برای شما انتخاب بهتری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راهنمای انتخاب بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک


عوامل تاثیرگذار بر انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک


برای انتخاب بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه کوچک باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

· نور آشپزخانه
·  اندازه آشپزخانه
· بسته یا باز بودن آشپزخانه
· رنگ غالب وسایل و تجهیزات آشپزخانه
· رنگ غالب فضای کلی خانه
· طرح کابینت


تمام این عناصر می توانند در انتخاب یک رنگ مناسب برای آشپزخانه ای با ابعاد کوچک، موثر و اساسی باشند، اما در ادامه‌ قرار است به صورت اختصاصی کمی به مبحث اندازه‌ی آشپزخانه و فضای در دسترس و انتخاب رنگ کابینت بپردازیم.

چه رنگ‌هایی کابینت آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهد؟
به هیچ‌وجه معجزه‌ی انتخاب مناسب رنگ را نادیده نگیرید! اگر فضای کوچکی دارید، که قرار است الویت شما بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دادن آن باشد، باید به طرح ها و رنگ های خاصی فکر کنید. درنظر داشته باشید که احساسی که شما در هر محیطی تجربه می ‌کنید، وابستگی عمیقی به دکوراسیون محیط دارد بنابراین بهتر است به این نکات به صورت ریزبینانه‌تری توجه کنید. قبل از انتخاب رنگ حتماً به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب سبک های کلاسیک و شلوغ باعث کوچک جلوه دادن فضای شما خواهد شد بنابر این اگر با محدودیت فضا روبرو هستید اولین پیشنهاد ما به شما استفاده از سبک های مدرن و ساده تر است.
راهنمای انتخاب بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک

- طوسی روشن
یکی از بهترین گزینه‌ها برای فضاهای کوچک رنگ های سرد مانند طوسی روشن است، این رنگ به بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه شما بسیار کمک می‌کند و درکنار این مسئله به علت خنثی بودن قابلیت ست کردن آن با سایر وسایل هم به آسانی برای شما فراهم خواهد بود.

- کرم
رنگ دیگری که در لیست رنگ‌های مدرن هم قرار می‌گیرد، کرم است. این رنگ به بزرگ دیدن شدن فضا و جبران کمبود نور بسیار کمک خواهد کرد. از این رنگ بیشتر برای کابینت رومی و سلطنتی همراه با پتینه کاری استفاده می شود که بسیار جذاب خواهد بود.

-  طلایی و مشکی
طلایی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای دلباز و روشن‌تر نشان دادن، فضا است. استفاده از این رنگ که طی سال‌های اخیر بسیار رایج شده و جزو انتخاب‌های جسورانه محسوب می‌شود، در کنار به‌کارگیری رنگ مشکی و سفید ترکیب بسیار زیبایی بوجود می آورد. معمولاً برای ایجاد چنین رنگ هایی از کابینت سفید با صفحه کابینت سنگی مشکی با رگه های طلایی استفاده می کنند که بسیار پرطرفدار و لوکس هستند.

- سفید
ترکیب رنگ سفید با مشکی یا خاکستری یا کابینت رنگ سفید طلایی هم می‌تواند انتخاب مدرن و مناسبی برای آشپزخانه‌ی کوچک شما باشد. رنگ سفید با هر رنگی قابل ست شدن است و فضای آشپزخانه را همیشه تمیز جلوه می دهد. رنگ های سفید به دو شکل پوششی و روکشی قابل اجرا هستند. رنگ پوششی همانطور که از نامش بر می آید روی سطوح مختلف را کاملاً پوشش می دهد و دیگر اثری از بافت و رنگ چوب یا MDF دیده نمی شود اما در کابینت های روکشی، رنگ سفید طوری روی روکش های چوبی اجرا می شود که نقش و بافت راه راه چوب در پس زمینه ی کار مشخص است. بهترین نوع روکش و رنگی که برای تولید کابینت روکش طبیعی چوب توسط شرکت های تولید کابینت اجرا می شود، روکش بلوط خارجی و رنگ های ضد آب پلی یورتان است.

توصیه‌های ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک

علاوه بر رنگ‌هایی که در بالا نام برده شد، بهتر است درلیست خود رنگ‌ های سرد را قرار دهید و کمتر به سراغ رنگ‌های گرم بروید. با این کار باعث دلبازتر شدن فضا و افزایش آرامش حاکم بر آن می‌شوید.

درنظر داشته باشید که نور یک عنصر کمک‌کننده به شما دراین فضا است، بنابراین درکنار افزایش نور فضا، سعی در انتخاب رنگ‌هایی داشته باشید که این نور را منعکس می‌کنند. استفاده از شیشه و آینه در ویترین کابینت و همچنین دیوارهای بین کابین زمینی و دیواری باعث انعکاس بیشتر نور و دلباز تر شدن محیط خواهد شد.

یکی از تاکتیک‌های موثر در بزرگ‌تر نشان دادن فضا، ایجاد ترکیب رنگ تیره و روشن است، بنابراین قراردادن آن‌ها در کنارهم می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.
راهنمای انتخاب بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک

معرفی خصوصیات یک شرکت طراحی کابینت خوب


سعی کنید در شرایط برابر شرکت های کابینت سازی را محک بزنید. شرایط برابر یعنی اینکه شرکتی که کابینت سبک مدرن مثل های گلاس تولید می کند را با شرکتی که در حوزه تولید کابینت های ام دی اف فعالیت دارد مقایسه کنید نه شرکتی که کابینت چوبی کلاسیک با منبت های تمام چوب و طراحی خاص تولید می کند! چون این دو نوع کابینت زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند و از نظر زمانی و نوع متریال و کیفیت ساخت قابل مقایسه باهم نیستند.

درک مناسب از فضا و ارائه‌ی بهترین راهنمایی در انتخاب گزینه‌ها برای شرایط موجود را مدنظر داشته باشید.


- ارتباط گیری مناسب با مشتری و تلاش برای فهم خواسته و ذهنیت او به اجرای بهترین شرایط بسیار کمک می‌کند.
-درنظر داشته باشید که شرکتی مطلوب است، که توضیحات جامعی را درجهت طراحی به شما ارائه دهد و صبر و حوصله‌ی کافی در این زمینه داشته باشد.
- بهتراست، قبل از انتخاب شرکت نمونه کار آن‌ها را به صورت حضوری ببینید.
- درک کافی از عناصر تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی، در انتخاب بهترین گزینه برای فضای شما الزامی است.
- عقد قرارداد با ذکر تاریخ اتمام کار و ارائه‌ی فاکتور از ملزومات همکاری شماست.
- درنظر داشته باشید که خوب صحبت کردن به معنای تحویل یک کار خوب نیست، پس حتما موارد مورد نیاز را قبل عقد قرارداد چک کنید.
- هرگز به دنبال تحویل بسیار سریع و قول‌هایی از این قبیل نباشید، زیرا به کیفیت و ظرافت کار شما آسیب وارد می‌شود. بنابر این باید به شرکت‌هایی که زمان‌های عجیب و غریب را برای این امر پیشنهاد می‌دهند، شک کنید.