تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه مارشمالوی خانگی با ژلاتین

مارشمالو؛ شیرینی فانتزی و بسیار خوشمزه ای است که طرفداران زیادی دارد، این شیرینی به پف پفی نیز معروف است و  نوعی آبنبات نرم و اسفنجی محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مارشمالو
مارشمالو شیرینی شبیه مسقطی یا راحت‌الحقوم است، این شیرینی به رنگ سفید یا شکلاتی را می توان در خانه به سادگی با گلوکز، به صورت ساده یا توپی و مارپیچی، با ژلاتین تهیه کرد.

مارشمالو

طرز تهیه شیرینی مارشمالوی خانگی با ژلاتین


مواد لازم:
- پودر ژلاتین بدون طعم                  5 قاشق چایخوری
- پودر نارگیل                                 به میزان لازم
- نشاسته ذرت یا آرد برنج               به میزان لازم
- رنگ خوراکی                              ۱ قطره
- آب سرد                                    ۵ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای شهد:
- آب                         ۵ قاشق غذاخوری
- شکر                       ۱پیمانه  

طرز تهیه:

 اگر به دنبال یک میان وعده و یا دسر خوشمزه و شیک هستید می توانید به راحتی در خانه آبنبات چوبی مارشمالو را با کمترین هزینه تهیه کنید.


ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و به روش بنماری روی بخار کتری آب کنید تا یکدست و شفاف شود.

در یک ظرف دیگر شکر و آب را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید، زمانی که مخلوط آب و شکر به جوش آمد اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بدون آن که مواد را هم بزنید بجوشد.

در این مرحله ژلاتین آب شده را در میکسر بریزید و یا با همزن برقی با سرعت بالا هم بزنید، سپس شهد آماده شده را به تدریج به آن اضافه کنید و با سرعت بالا به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که حجم مواد دو یا سه برابر شود و مایه ژلاتینی به صورت کشدار در آید.

در صورت تمایل در این مرحله ۱ قطره رنگ خوراکی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید، ۲۰ دقیقه زمان برای هم زدن مایه ژلاتینی کافی است.

نکته مهم: مراقب باشید که مایه ژلاتینی را به اندازه‌ای هم بزنید تا کشدار شود. اگر بیش از حد هم بزنید مارشمالو خشک و لاستیکی می‌شود و اگر هم کم هم بزنید مایه ژلاتینی دو لایه می‌شود.

کف ظرف یا قالب مورد نظر را با سلفون بپوشانید و کمی چرب کنید، سپس مایه ژلاتینی مارشمالو را روی سلفون بریزید و صاف کنید، به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.سپس با یک چاقوی تیز که کمی چرب کرده‌اید آن را ابعاد دلخواه برش بزنید و در پودر نارگیل، آرد برنج یا آرد ذرت بغلتانید، مارشمالوی آماده شده را به همراه چای یا قهوه در روزهای سرد زمستان میل کنید. نوش جان

مارشمالو

طرز تهیه مارشمالوی خانگی ساده


مواد لازم:
- پودر ژلاتین                 ۳ قاشق غذاخوری
- سفیده تخم مرغ          ۲ عدد
- شکر دانه ریز                ۲ پیمانه
- پودر قند                     یک سوم پیمانه
- نشاسته ذرت               ۳ قاشق غذا خوری
- شربت غلیظ                نصف پیمانه
- عصاره وانیل               ۱ قاشق غذا خوری
- آب سرد                     1 پیمانه
- نمک                        به مقدار بسیار کم

طرز تهیه:
پودر ژلاتین را در نصف فنجان آب حل کنید و بین ۵الی۷ دقیقه صبر کنید تا ژلاتین ها اسفنجی شود، سپس در یک قابلمه شربت غلیط را به همراه نمک و نصف فنجان آب باقی مانده بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

نکته مهم: می توانید به جای شربت غلیظ از عسل طبیعی استفاده کنید که خواص زیادتری هم دارد.

در این مرحله با یک دماسنج دمای آب را اندازه بگیرید، هنگامی که دمای آب قابلمه به ۱۲۰ درجه سانتی گراد رسید می توانید ژلاتین حل شده را به آب قابلمه اضافه کنید.

بعد از ۳۰ ثانیه زیر شعله را خاموش کرده و دقت کنید که پودر ژلاتین با شربت نجوشد، سپس اجازه دهید تا مواد کمی خنک شود.

در ادامه سفیده تخم مرغ را در یک ظرف بزرگ ریخته و با استفاده از دور تند هم زن، سفیده های تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کاملا سفت و غلیظ شوند.

مخلوط پودر ژلاتین و شربت غلیظ را پس از خنک شدن به سفیده تخم مرغ اضافه کنید،(به این ترتیب که هم زن را روی دور متوسط روشن کرده و در حالی که سفیده تخم مرغ را هم می زنید مخلوط را به تدریج به آن اضافه کنید.) به مدت ۳۰ دقیقه سفیده تخم مرغ و مخلوط شربت و پودر ژلاتین را هم بزنید.

حالا عصاره وانیل را به این مخلوط اضافه کرده و به همزن ادامه دهید،از یک قالب مناسب برای مارشمالو استفاده کنید. کف قالب را با کاغذ روغنی به طور کامل بپوشانید، مقدار کمی روغن روی کاغذ روغنی بمالید، در صورت تمایل می توانید به جای روغن بر روی کاغذ روغنی کف قالب مقداری پودر قند بپاشید.

مخلوط مارشمالو که شبیه یک خمیر سفت شده را در قالب مورد نظر ریخته و روی مواد را کمی صاف کنید. حالا نشاسته ذرت و پودر قند را مخلوط کرده و روی مارشمالوها الک کنید.در این مرحله مارشمالو را در یخچال قرار داده و به مدت سه ساعت اجازه دهید تا سفت و منسجم شود، بعد از ۲ ساعت مارشمالو را از قالب خارج کرده و به کمک یک چاقوی تیز برش بزنید، حتما تیغه چاقو را چرب کنید تا به مارشمالو نچسبد. مارشمالو خانگی را می توان با پودر نارگیل و یا انواع مغزها تزیین کرد.

 

مارشمالو

طرز تهیه مارشمالوی خانگی با پودر ژله


مواد لازم:
- ژله با طعم دلخواه           ۱ بسته
- شکر                             ۱ قاشق غذاخوری
- پودر نارگیل                    به مقدار دلخواه
- آب‌جوش                       نصف پیمانه

طرز تهیه:
برای درست کردن این نوع مارشمالو؛ ابتدا پودر ژله، شکر و آبجوش را در یک ظرف مقاوم به حرارت مثل پیرکس بریزید و آنقدر هم بزنید تا ژله پف کند و از حالت آبکی خارج شود.

همین که ژله پف کرد (بهتر است ژله را با همزن هم بزنید.) یک دیس ترجیحا سرامیک یا پیرکس انتخاب کنید و کف آن را با پودر نارگیل بپوشانید.

ژله آماده شده را در ظرف بریزید و آن را صاف کنید، دوباره پودر نارگیل بپاشید و ظرف ژله را در یخچال بگذارید تا سفت شود و خودش را کاملا بگیرید. سپس با یک چاقوی تیز آن را به اشکال دلخواه برش بزنید.

اگر می‌خواهید مارشمالو چند رنگ داشته باشید باید از چند رنگ ژله استفاده کنید، برای این کار هر بار یک لایه ژله درست کردید در ظرف پهن کنید و در یخچال بگذارید تا لایه اول خودش را بگیرد و در این فاصله لایه دوم را درست کنید، ۲۰ دقیقه زمان برای سفت شدن هر لایه ژله در یخچال کافی است.

نکته مهم: مابین لایه‌های ژله پودر نارگیل نریزید و فقط زیر لایه اول و روی لایه آخر پودر نارگیل بریزید.

مارشمالو

طرز تهیه شیرینی مارشمالو به روش بازاری


مواد لازم:
- ژلاتین        20 گرم
- شکر           500گرم
- وانیل         نصف قاشق چایخوری
- نشاسته     30 گرم
- نمک         1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:
برای تهیه مارشمالو خوشمزه ابتدا ژلاتین را به همراه یک لیوان سر خالی آب سرد ترکیب می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم.

در ادامه شکر را به همراه وانیل و نمک را به همراه ۱ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم به نقطه جوش برسد تا شکر به طور کامل ذوب شود.

سپس مخلوط ژلاتین و آب سرد را داخل یک کاسه فلزی می ریزیم و روی بخار آب قرار می دهیم، پس از اینکه ژلاتین به طور کامل حل شد، مواد داخل قابلمه را به طور متداوم هم می زنیم و ژلاتین را کم کم به قابلمه اضافه می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. (برای این منظور بهتر است از همزن دستی یا برقی استفاده کنید.)

در این مرحله با دور تند همزن مواد را ترکیب کرده تا رنگ آن روشن و حجم آن نیز بیشتر شود و حدودا ۴ برابر مقدار مواد اولیه گردد.

پس از گذشت حدودا ۲۰ دقیقه که مارشمالو به خوبی حجیم شد، داخل یک ظرف مناسب را با سلفون پوشش می دهیم، سپس با کمی روغن روی سلفون را چرب می کنیم و مواد را داخل ظرف می ریزیم تا خنک شوند.در این مرحله روی مواد را نیز با سلفون می پوشانیم و به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مارشمالو آماده شود، پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج می کنیم و مارشمالو را به صورت دلخواه برش می زنیم.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .