تبیان، دستیار زندگی

بازی‌های سرگرم‌کننده برای زوجین

ایده‌هایی برای گذراندن اوقات شاد با همسر

بازی یک روش عالی برای گذراندن اوقات خوش با شریک زندگی است. بازی کردن و خندیدن با همسر می‌تواند به بهبود رابطه شما کند. در ادامه به برخی از بازی‌های جذاب دونفره می‌پردازیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازی،بازی برای زوجین
اگر زندگی شما و همسرتان تکراری و خسته کننده شده، باید احتیاط کنید زیرا روال کسل‌کننده در زندگی مشترک می‌تواند به رابطه شما آسیب زده و به‌ویژه احساسات شما نسبت به یکدیگر را از بین ببرد. باگذشت زمان، حتی ممکن است احساس کنید که با یک هم‌اتاقی زندگی می‌کنید نه شریک زندگی. نکته مهم برای ایجاد شور و هیجان در زندگی و خلاص شدن از یکنواختی این است که هرچند روز یک‌بار بازی‌های سرگرم‌کننده زیر را انجام داده و شاهد تغییر روابطتان باشید.

1-جنگ بادکنکی

برای انجام این بازی سرگرم‌کننده، زوجین نیاز به یک عدد لیوان یک‌بارمصرف و دو عدد بادکنک دارند. نحوه انجام بازی به این صورت است که زن و شوهر در دو طرف میز یا اُپن می‌ایستند و لیوان را وسط میز قرار می‌دهند؛ سپس هر یک از زوجین به طور هم‌زمان باید با کمک بادِ بادکنک، لیوان را به سمت دیگری بفرستد، تا جاییکه لیوان به زمین بیفتد. هرکس موفق به انداختن لیوان شود، برنده بازی خواهد بود.
بازی،زوجین

2-خوردن شیرینی با کمک صورت

در این بازی زوجین باید بدون استفاده از دست، یک کوکی یا بیسکویت را با میمیک صورت از پیشانی به دهان خود رسانده و بخورند. برای انجام بازی، ابتدا باید یکی از زوجین روی صندلی بنشیند و سر خود را به پشت خم کرده و یک کلوچه را وسط پیشانی خود قرار دهد. هنگامی‌که تایمر یک‌دقیقه‌ای شروع می‌شود، فرد باید با کمک عضلات صورت، کلوچه را به دهان خود منتقل کند. بعد از پایان یک دقیقه، نوبت به زوج دیگر می‌رسد. درنهایت هرکس بتواند این کار را با موفقیت انجام دهد، برنده است.
بازی،زوجین

3-چالش پشت کمر

دو قطعه کاغذ و دو خودکار یا ماژیک آماده کنید. یکی از زوجین در مقابل دیوار می‌ایستد، درحالی‌که دیگری به پشت آن شخص جمله‌ای می‌نویسد یا نقاشی می‌کشد. زوجی که به پشت کمرش نقاشی کشیده می‌شود باید هر حدسی که ازجمله یا نقاشی می‌زند را روی کاغذ چسبانده شده به دیوار بکشد. این بازی یک آزمون روان‌شناختی است که احساس ارتباط شما را بیدار می‌کند. درنهایت آنچه فرد حدس زده و کشیده، می‌تواند برایتان جالب و خنده‌دار باشد.
بازی،زوجین

4-مسابقه شناخت همدیگر

این سرگرمی هم جنبه بازی دارد و هم باعث می‌شود شما در مورد شریک زندگی‌تان چیزهای بیشتری بدانید. نحوه برگزاری مسابقه به این صورت است که شما و همسرتان باید یک نسخه از سؤالات زیر را داشته باشید؛ سپس بر اساس آنچه فکر می‌کنید جواب شریک زندگی شما خواهد بود به هر سؤال پاسخ می‌دهید. پس از پایان کار، به‌نوبت آنها را برای یکدیگر می‌خوانید. اگر هرکدام از شما به سؤالی اشتباه پاسخ داده باشد، در عوض این مسابقه فرصتی را برایتان فراهم کرده تا همسرتان را بیشتر بشناسید. درنهایت هر زوجی که تعداد پاسخ‌های درستش به سؤالات بیشتر بود، برنده بازی خواهد شد.
سؤالات عبارت‌اند از:
برنامه تلویزیونی موردعلاقه شریک زندگی شما چیست؟
شریک زندگی شما چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد؟
رنگ موردعلاقه همسرتان چیست؟
آیا همسر شما حاضر است به خاطر شغل شما به شهر دیگری نقل‌مکان کند؟
همسرتان چه حسی نسبت به بچه‌دار شدن دارد؟
صمیمی‌ترین دوست همسرتان کیست؟
خانواده برای شریک زندگی شما چقدر مهم است؟
همسر شما ترجیح می‌دهد تعطیلات را چگونه بگذراند؟
همسر شما کدام شهر را برای سفر رفتن ترجیح می‌دهد؟
اگر همسرتان پولی داشته باشد ترجیح می‌دهد وسیله موردعلاقه خودش را بخرد یا به دیگران کمک کند؟
مهم‌ترین افراد زندگی همسرتان چه کسانی هستند؟
همسر شما چقدر به فعالیت بدنی و ورزش کردن اهمیت می‌دهد؟
شریک زندگی شما خود را درون‌گرا می‌داند یا برون‌گرا؟
آیا شریک زندگی شما دوست دارد از طریق تلفن با شما ارتباط برقرار کند؟
بازی،زوجین

5- چالش خوانندگی

شروع به خواندن یک بیت شعر یا آهنگ از خواننده موردعلاقه‌تان کنید و از همسرتان بخواهید تا آهنگ دیگری را بر اساس آخرین کلمه‌ای که خوانده‌اید، ادامه دهد. مهم نیست که صدای خوبی برای آواز خواندن داشته باشید یا نه! این کار علاوه بر آنکه برای سلامتی شما مفید است و باعث تقویت عضلات گردن، کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود خواب و ... می‌شود، در تقویت روابط شما نیز مؤثر است.
بازی،زوجین

6-مسابقه آشپزی

اگرچه در این بازی هم زن و هم مرد باید آشپزی خوبی داشته باشند اما برای انجام این مسابقه می‌توانید غذایی را انتخاب کنید که هر دو نفر تا حدودی طرز تهیه آن غذا را بلد هستید و یا حتی می‌توانید غذایی که هیچ‌کدامتان بلد نیستید را انتخاب کرده و دستور تهیه آن را از اینترنت پیدا کنید. تایم بگیرید و ببینید چه کسی سریع‌تر غذا را آماده می‌کند. همچنین می‌توانید نظافت و طعم غذا را به‌عنوان یک امتیاز در این مسابقه در نظر بگیرید. این بازی سرگرم‌کننده و جذاب علاوه بر اینکه لحظات شادی را برای شما رقم می‌زند، می‌تواند در بهبود روابط شما تأثیر وافری داشته باشد.
بازی،زوجین