تبیان، دستیار زندگی

تکنولوژی در خانه‌ی شما

تکنولوژی زندگی در دنیای امروز را کاملاً تغییر داده است و راه‌های جدید و ساده‌ای برای انجام کارهایی که درگذشته با زحمت زیاد انجام می‌شد پیش روی بشر گذاشته است. در روزگار گذشته اداره کردن خانه زحمت بسیار زیادی داشت و وقتی برای استراحت باقی نمی‌گذاشت اما امروز تکنولوژی ابزارهایی را در اختیار ما گذاشته است که با انتخاب آن‌ها می‌توانیم کنترل اوضاع را در دست بگیریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکنولوژی در خانه‌ی شما

تجهیز یک خانه‌ی جدید نیاز به بررسی و شناخت نیازها دارد. برای همین است که خرید جهیزیه‌ی عروس هرچند فرآیند خوشایند و شادی‌آفرینی است، فرآیندی پرزحمت هم به‌حساب می‌آید. در ضمن اگر نگاهی به قیمت لوازم‌خانگی در بازار بیندازید متوجه خواهید شد اگر برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نداشته باشید، هزینه‌ها سر به فلک می‌زند و ممکن است با اعدادی نجومی مواجه شوید. البته راه‌های مختلفی برای مدیریت هزینه‌ها وجود دارد. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید در پیش بگیرید تهیه وام است. فروشگاهی را پیدا کنید که حاضر باشد با بهره‌ی کم و تضمینی مانند چک کارمندی لوازم خانگی را به شما بفروشد، در این صورت دستتان بازتر خواهد بود و می‌توانید با آرامش بیشتری کار را پیش ببرید.

ابتدا از لوازم برقی بزرگ و ضروری شروع کنید، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون در صدر لیست هستند و بهتر است این کالاها را از برندهای معتبر و شناخته‌شده‌ای که خدمات پس از فروش مناسبی در اختیار کاربر می‌گذارند انتخاب کنید. لوازم غیر برقی خانه را می‌توانید با استفاده از وام خرید کالا تهیه کنید، به عنوان مثال می‌توانید فرش قسطی برای خانه خود بخرید . پس از انتخاب این کالاها باید سراغ اولویت‌های بعدی بروید. لوازمی که به‌اندازه‌ی یخچال یا ماشین لباسشویی هزینه روی دست شما نمی‌گذراند اما وجودشان در خانه ضروری است.

اتو بخار

داشتن یک ظاهر تمیز و مرتب برای حضور در جامعه ضروری است. حتی اگر بهترین کفش و لباس را پوشیده باشید اما لباسهایتان تمیز و اتوکشیده نباشد چندان خوشایند نخواهد بود. یک اتوی خوب و باکیفیت به همراه میز مناسب آن به شما کمک می‌کند خیلی سریع لباس‌هایی را که از ماشین لباسشویی بیرون آمده‌اند اتوکشی کنید و خیالتان از داشتن یک کمد لباس مرتب راحت خواهد شد. هنگام خرید اتو به مسائلی مانند جنس کف اتو، طول سیم، توان، ظرفیت مخزن آب و ... دقت کنید. انواع اتو پرسی هم در بازار موجود است. این وسیله یک وسیله ضروری نیست اما اگر کار با آن را به‌خوبی بلد باشید شما را از رفتن به خشکشویی بی‌نیاز خواهد کرد. پیش از انتخاب یک اتوی پرسی این سؤالات را از خودتان بپرسید:‌ اصلاً به آن نیاز دارید یا کارتان با یک اتو بخار جمع‌وجور راه می‌افتد؟ فضای کافی برای نگهداری این وسیله و کار با آن دارید؟ بودجه‌ی کافی برای آن دارید؟

جاروبرقی، جارو شارژی و بخار شوی


وجود جاروبرقی در هر خانه‌ای ضروری است و حتی اگر برایش جا ندارید، بهتر است پیدا کنید. یک جاروبرقی خوب با قدرت مکش بالا یک خدمتکار خوب در خانه به‌حساب می‌آید و می‌تواند در عرض چند دقیقه محیط را تروتمیز کند. توان جاروبرقی، سری‌های مختلف آن، طول سیم، ارتفاع مناسب لوله و مخزن دار بودن یا نبودن جارو برقی و قابلیت‌های اضافه‌ای مانند جمع‌کردن مایعات نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

در کنار جاروبرقی ابزارهای دیگری هم وجود دارند که می‌توانند در نظافت خانه به شما کمک کنند هرچند خرید آن‌ها در اولویت نیست. یکی از این وسایل بخارشوی است. تمیز کردن انواع سطوح مانند سنگ، سرامیک، شیشه و ... با بخار بسیار ساده است. اگر یک بخارشوی با مخزن به‌اندازه و قابلیت تولید بخار خوب تهیه کنید تمیز کردن دیوارها (به جنس رنگ دیوار توجه کنید)، در و پنجره‌ها، کف خانه و ... بسیار ساده خواهد شد. از بخارشوی برای تمیز کردن مبل‌ها و بخار دادن به پرده‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

وسیله‌ی بعدی که اینجا در نظر می‌گیریم یک جارو شارژی کوچک و جمع‌وجور است. برای هر کار کوچکی نمی‌توانید جاروبرقی را روشن کنید. تمیز کردن روی صندلی‌ها و زیر میز ناهارخوری بعد از هر وعده یا یک خرابکاری کوچک در آشپزخانه به کمک جارو شارژی ساده خواهد بود. از جارو شارژی می‌توانید برای تمیز کردن صندلی‌های اتومبیل هم استفاده کنید.

لوازم پخت‌وپز برقی

تعداد لوازم پخت‌وپز برقی بسیار زیاد است و بگذارید صادق باشیم، بیشتر آن‌ها تا سال‌ها بعد از عروسی در کابینت خاک می‌خورند. پس چیزهایی را انتخاب کنید که بیشترین کارایی را دارند و آشپزخانه را هم شلوغ نکنید. خرید یک زودپز و یک پلوپز در آغاز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. به کمک این دو وسیله می‌توانید آشپزی بی‌دغدغه‌ای داشته باشید. بعدها می‌توانید برای خرید وسایلی مانند بخار پز یا سرخ کن تصمیم بگیرید.

 لوازمی مانند آبمیوه‌گیری، مخلوط‌کن، خورد کن، گوشت‌کوب برقی، ساندویچ ساز، غذا ساز و ... هم در انواع مختلف موجود است که هرکسی باید بر اساس نیازش و وقتی‌که در آشپزخانه می‌گذراند، برای داشتن آن‌ها تصمیم بگیرد اما هیچ وقت همه را باهم نخرید. بهتر است در آشپزخانه فضای کافی داشته باشید تا اینکه تمام کابینت‌ها و فضای روی آن‌ها را با لوازمی پرکنید که قرار است سالی یکبار استفاده کنید.