تبیان، دستیار زندگی

چگونه می توانیم اشترودل خانگی درست کنیم؟

اشترول غذای فانتزی خوشمزه ای است که اصالتا به کشور اتریش بر می گردد. این غذا یک پیشنهاد عالی برای کودکان می باشد که می توانند به عنوان یک وعده غذایی کامل آن را میل کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشترودل
 اشترودل یک نوع غذا و دسری است که در طعم های شور و شیرین ،از یک لایه نازک خمیر پخته که با مواد و مخلفات مختلفی پر شده، تهیه می شود و به صورت رول پخته می شود.


 در ادامه طرز تهیه انواع اشترودل را بیان می کنیم:


 خمیر اشترودل

 برای تهیه اشترودل ابتدا باید خمیر آن را تهیه کنید. موادلازم برای تهیه خمیر:

آرد

تخم مرغ یک عدد

  یک قاشق غذا خوری شکر

 روغن مایع

یک قاشق سوپ خوری خمیر مایه

یک پیمانه شیر ولرم

  نمک

طرز تهیه خمیر:

 برای تهیه خمیر ابتدا نصف لیوان آب گرم را با یک قاشق شکر و خمیر مایع مخلوط کنید و در آن را بگذارید و صبر کنید تا چند دقیقه بگذرد تا خمیر مایه بالا بیاید.

آرد را الک کنید و مقداری روغن و نمک تخم مرغ و خمیر مایه ور آمده و شیر ولرم را به آن اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و مدام هم بزنید تا یک خمیر صاف بدست آید. روی ظرف را نایلون بکشید و با یک پارچه بپوشانید و بگذارید تا خمیر 2 ساعت بماند. وقتی حجم آن دو برابر شود و کاملا پف کند خمیر آماده است.

 بعد از آماده شدهن خمیر باید مواد داخل خمیر را آماده کنید.

اشترودل گوشت و قارچ


مواد لازم برای اشترودل گوشت و قارچ

گوشت چرخ کرده نیم کیلو

قارچ 200 گرم

پنیر پیتزا 200 گرم

هویج 4 عدد

فلفل دلمه یک عدد

 پیاز بزرگ یک عدد

 زردچوبه

زعفران دم کرده

 زرده تخم مرغ یک عدد

روغن

نمک به میزان لازم

 طرز تهیه:

این اشترودل ، اشترودل شور است. برای تهیه آن ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. سپس نمک و زردچوبه و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و با پیاز به مدت 10 دقیقه تفت دهید.سپس هویج ها را با آب 20 دقیقه بپزید و نگینی خرد کنید.

فلفل دلمه ای و قارچ را نگینی خرد کنید .

در مرحله بعد نوبت باز کردن خمیر و پیچاندن مواد داخل آن می باشد. مواد را لایه لایه داخل خمیر قرار دهید، به این ترتیب که  ، گوشت، هویج، قارچ و فلفل دلمه ای را به ترتیب روی هم قرار دهید و در مرحله آخر با پنیر پیتزا روی آن را بپوشانید.

سپس دو طرف خمیر را با چاقو به صورت نوارهای یک و نیم سانتی برش بزنید و خمیر را از دو طرف ببندید و نوارها را به صورت متقاطع روی مواد قرار دهید.

زرده تخم مرغ، زعفران و یک قاشق غذاخوری روغن مایع را در ظرفی بریزید و با چنگال هم بزنید و روی خمیر بمالید تا هنگام پخت رنگ آن طلایی شود.

فر را در درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید، اشترودل را در سینی فر قرار دهید، هنگام پخت هر 15 دقیقه با کره روی خمیر را چرب کنید و بعد از حدود 45 دقیقه که رنگ آن طلایی شد، اشترودل آماده است.
اشترودل پپرونی

 اشترودل پپرونی


همانطور که گفتیم اشترودل یک غذای اصالتا اتریشی است که در تمام دنیا محبوب شده و به روش‌های متفاوت پخت و سرو می‌شود. در قسمت قبلی اشترودل گوشت و قارچ را گفتیم و اکنون اشترودل پپرونی را می گوییم.

مواد لازم برای تهیه اشترودل پپرونی در خانه

خمیر هزارلا یک بسته

سس گوجه فرنگی تند سه قاشق غذاخوری

پپرونی سولیکو به مقدار لازم

پنیر پیتزا ایتالیایی 100 گرم

تخم مرغ یک عدد
طرز تهیه اشترودل پپرونی خوشمزه در خانه

برای تهیه اشترودل پپرونی ابتدا باید خمیر هزارلا را در دمای محیط قرار داد تا به آرامی نرم شود و به دمای محیط برسد. سپس خمیر را از بسته بندی خارج کنید و آن را روی سطح کار باز کنید. حالا خمیر هزارلا را با چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

 

برای اینکه نان ها ترد شوند پیشنهاد میشود در زمان پخت یک کاسه آب داخل فر قرار دهید . پس از پخت اشترودل را از فر خارج کنید و برش بزنید سپس بهمراه سس گوجه فرنگی سرو کنید

در مرحله ی بعد ،سه قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی تند را روی خمیر بزیرید و با قلمو قسمت میانی خمیر را کاملا از سس بپوشانید اما دو طرف آن را تمیز نگه دارید. سپس به مقدار لازم از پپرونی‌های بسته‌بندی شده سولیکو به خمیر اضافه کنید.

حالا با چاقو دو طرف خمیر هزارلای پیراشکی خود را به صورت رشته‌ای در اندازه سه سانتی‌متر برش دهید. این کار را از بالا به پایین برای دو طرف خمیر پیراشکی انجام دهید.

سپس برای طعمی پنیری و لذیذ 100 گرم پنیر پیتزا رنده شده روی پپرونی‌ها بریزید و به آرامی رشته‌های خمیر هزارلا را روی مواد قرار دهید تا کاملا سطح آن پوشیده شود. بعد از انجام تمام این مراحل برای هر دو قسمت خمیر هزارلا باید دو عدد اشترودل پپرونی داشته باشید.

یک عدد تخم‌مرغ را هم بزنید و با قلمو روی خمیر اشترودل‌ها را به آن آغشته کنید تا پس از پخت رنگ طلایی و چشم‌نوازی داشته باشند. سپس اشترودل‌های خود را به مدت 45 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید تا خوب پخته شوند. اشترودل پپرونی شما آماده است .
اشترودل هات داگ

اشترودل هات داگ


 این نوع اشترودل هم بسیار پرطرفدار و خوشمزه و تهیه آن آسان است . برای تهیه آن بعد از اینکه خمیر آماده شد، هات داگ ها را کمی در روغن تفت دهید تا طلایی شوند ، تکه هایی از خمیر بردارید و کمی بیشتر از طول هات داگ و به شکل مستطیل پهن کنید سپس هات داگ را در مرکز خمیر بگذارید ، اطراف خمیر را با فاصله های یکسان برش هایی بزنید. برش ها را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید تا شکلی مانند گیس بافت شود سپس با زرده تخم مرغ روی سطح خمیرها را برس بزنید تا پس از پخت طلایی شود  اگر دوست داشتید میتوانید از کنجد و سبزیجات معطر برای روی خمیر استفاده کنید.

 سپس ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را داخل سینی بچینید ، 15 دقیقه به خمیر استراحت دهید سپس داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت نیم ساعت قرار دهید تا سطح نان ها برشته و طلایی شود .

برای اینکه نان ها ترد شوند پیشنهاد میشود در زمان پخت یک کاسه آب داخل فر قرار دهید . پس از پخت اشترودل را از فر خارج کنید و برش بزنید سپس بهمراه سس گوجه فرنگی سرو کنید

اگر مایل بودید میتوانید در زمان پیچیدن هات داگ در خمیر مقداری سس گوجه فرنگی روی هات داگ ها بریزید.


 اشترودل سیب(اشترودل شیرین)


این نوع از اشترودل ، شیرین می باشد.

مواد لازم:

سیب 500 گرم

 کره 50 گرم

آرد سوخاری یک دوم پیمانه

کشمش یک دوم پیمانه

مغز بادام یا گردوی خرد شده

شکر

پودر دارچین

طرز تهیه:
برای تهیه این اشترودل ابتدا پوست سیب ها را بگیرید و آن را به قطعات کوچک خرد کنید و کره را در ظرفی آب کنید، آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید و سپس شکر، پودر دارچین، کشمش، مغز بادام یا گردوی خرد شده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.

مواد آماده شده را مانند دیگر اشترودل ها داخل خمیر قرار دهید و آن را در دمای 180 درجه به مدت نیم ساعت قرار دهید تا اشترودل آماده شود.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .