تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه هش براون

هش براون صبحانه ی ساده و خوشمزه ای است که با استفاده از سیب زمینی و تخم مرغ به آسانی تهیه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هش براون
یکی از وعده های مهم غذایی، صبحانه است. برای اینکه یک روز پر انرژی را شروع کنید ، بهتر است یک صبحانه ی مقوی بخورید.در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یک صبحانه ی جدید را به شما اموزش دهیم.

هش براون یک نوع خوراک ساده است که در آن سیب زمینی را رنده می کنند و یا به صورت نوارهای باریک برش میزنند و بعد در روغن سرخ می کنند.

این صبحانه خوشمزه و مقوی را می توان به چند روش درست کرد. در ادامه به بیان آن می پردازیم:

روش اول : مواد لازم


سیب زمینی 4 عدد

تخم مرغ زده شده 1 عدد

آرد یک سوم  پیمانه

نمک و فلفل به مقدار لازم

کره نرم شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

در روش اول برای تهیه این صبحانه، سیب زمینی ها را خوب بشویید، پوست بکنید و با مقداری آب بپزید. سپس آن را با رنده درشت رنده کنید و سیب زمینی های رنده شده را با تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل و کره ترکیب کنید.

بعد از اینکه همه ی مواد خوب مخلوط شدند، داخل تابه کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود و مایه ی آماده شده هش براون را داخل تابه ی داغ بریزید و آن را به طور یکنواخت در تمام سطح آن پخش کنید.

پس از آن که یک طرف هش براون سرخ شد، آن را به شکل دلخواه برش بزنید و برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود.

روش دوم: هش براون مخصوص وگان


 این روش از هش براون مخصوص افرادی است که رژیم غذایی وگان دارند. در این رژیم باید محصولات حیوانی مانند مرغ و تخم مرغ را از برنامه غذایی حذف کنید. برای تهیه این صبحانه هم باید  برای تخم مرغ جایگزینی داشته باشید که ما در اینجا به جای تخم مرغ از تخم کتان و مقداری آب استفاده کرده ایم.
این روش از هش براون مخصوص افرادی است که رژیم غذایی وگان دارند .در این رژیم باید محصولات حیوانی مانند مرغ و تخم مرغ را از برنامه غذایی حذف کنید. برای تهیه این صبحانه هم باید برای تخم مرغ جایگزینی داشته باشید که ما در اینجا به جای تخم مرغ از تخم کتان و مقداری آب استفاده کرده ایم.

مواد لازم:

سیب زمینی ۴ عدد
هویج ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
پنیر وگان ۱۰۰ گرم
جایگزین تخم مرغ (ترکیب یک دوم  قاشق غذاخوری تخم کتان در یک و نیم قاشق غذاخوری آب)
آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری
جعفری تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل

طرز تهیه:


در این روش سیب زمینی ها را با رنده ی درشت رنده کنید. سپس سیب زمینی رنده شده را داخل دستمال نخی تمیز بریزید و آن را فشار دهید تا آب سیب زمینی کاملا خارج شود.

هویج، پیاز و سیر را رنده شده را به همراه جعفری تازه‌ ی خرد شده، پنیر وگان، جایگزین تخم مرغ، آرد نخودچی، نمک و فلفل به سیب زمینی ها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید .

کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. به اندازه‌ی یه مشت کوچک از مواد بردارید، آن را روی کاغذ روغنی قرار دهید و با دست کمی آن را پهن کنید و به شکل دلخواه فرم دهید.

سینی فر را داخل فر از قبل گرم شده در درجه ی ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید. بعد از دقیقه هش براون آماده خوردن می باشد.

 روش دیگری هم برای تهیه این صبحانه ی خوشمزه وجود دارد.در ادامه روش سوم تهیه هش براون را می گوییم.

روش سوم: هش براون پنیری با سیب زمینی خام


مواد لازم:

سیب زمینی ۳ عدد

آرد ۴ قاشق غذاخوری

پنیر ۴ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد کوچک

سیر رنده شده ۱ قاشق چایخوری

سبزیجان تازه (گشنیز، جعفری، نعنا، ریحان) ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل ۱ قاشق چایخوری

 برای درست کردن هش براون می تونید از قالب مافین هم استفاده کنید. کافی است آن را کمی چرب کنید و مایه ی هش براون را داخل آن بریزید. سپس آن را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا طلایی رنگ شوند


طرز تهیه:
در این روش ابتدا سیب زمینی ها را با رنده ی درشت رنده کنید. آن ها را داخل آب سرد بریزید تا نشاسته ی سیب زمینی از آن خارج شود. سپس سیب زمینی را آبکش کنید. آن ها را داخل دستمال نخی بریزید و فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود.

سپس آرد، پنیر رنده شده، تخم مرغ، پیاز نگینی خرد شده، سیر، سبزیجات خرد شده، نمک و فلفل،‌ را به سیب زمینی ها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

سپس تابه ای نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و داخل آن کمی روغن زیتون بریزید و با استفاده از قاشق مایه ی هش براون را داخل تابه بریزید و هر یک را فرم دهید. بعد از 4دقیقه، آن ها را برگردانید و طرف دیگر هش براون را سرخ کنید.

بعد از اینکه هش براون ها سرخ شدند، آن ها را روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. سپس به همراه سس سرو کنید.

نکته: برای درست کردن هش براون می تونید از قالب مافین هم  استفاده کنید. کافی است آن را کمی چرب کنید و مایه ی هش براون را داخل آن بریزید. سپس آن را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا طلایی رنگ شوند. این روش برای کسانی که قصد دارند این صبحانه ی خوشمزه را بدون روغن درست کنند، بسیار مناسب است. 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .