تبیان، دستیار زندگی

در آیین بزرگداشت تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم مطرح شد:

خانواده شهدا: ما جوانان خودرا در راه اسلام و کشور دادیم

مهدی کریمی تفرشی گفت: هرچه داریم، امنیت، آسایش و آرامش مان را از شهدا داریم .بهترین جوانانی که اگر جنگ نبود جز نخبه های کشور بودند و شاهد وضعیت بهتری در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بودیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدافع حرم
همزمان با سالگردشهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آیین بزرگداشت تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم شهید مجیدقربانخانی و شهید مرتضی کریمی با حضور مهدی کریمی تفرشی، عصر روز سه شنبه 16 دی 99در محل مجتمع گلها برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی کریمی تفرشی اظهارداشت: هرچه داریم، امنیت، آسایش و آرامش مان را از شهدا داریم. بهترین جوانانی که اگر جنگ نبود جز نخبه های کشور بودند و شاهد وضعیت بهتری در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بودیم.

فرهنگ ایرانی اسلامی، جهادی و بسیجی باعث شد ما در ایام روزهای تعطیل هم درکنارپرسنل باشیم و کارکنیم.



وی ادامه داد: جوانانی که جانفشانی کردند با لبیک به فرمان رهبرانقلاب به جبهه های نبردحق علیه باطل چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در سوریه و عراق در در نبردبا گروهک تروریستی داعش شتافتند و ایستادگی کردند. باید دست بزرگانی مثل خانواده شهدا را که چنین جوانانی را تربیت کردند بوسید.

کریمی تفرشی گفت: پدرمن نیز در جبهه جنگ با عراق حضور داشت و جانباز بود و بعداز جنگ نیز مدتی عوارض جنگ در بدنش بود تا اینکه به شهادت رسید.بنده خود نیز بسیجی هستم و بسیجی بودن جز افتخاراتم بوده و هست.بنده را به عنوان کارآفرین می شناسند اما قبل از این یک بسیجی جهادگرهستم.

مدیرعامل صنایع غذای گلها اظهارداشت: هرجا مشکلی بوجود آمده بسیج و تفکربسیجی به صحنه آمده و به دادمردم رسیده ودر جهت حل مشکل مردم تلاش کرده که این موضوع باید ادامه پیدا کند.امیدواریم تفکر بسیجی و بایادنام و خاطره شهدا همیشه تاابد در ذهن ما بماند.

این فعال اقتصادی گفت: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیز همانند پزشکان در حوزه کاری خود در سنگر تولید جامه سفید برتن فعالند. فرهنگ ایرانی اسلامی، جهادی و بسیجی باعث شد ما در ایام روزهای تعطیل هم درکنارپرسنل باشیم و کارکنیم.

کریمی ادامه داد: شرایط تولید و فعالیت اقتصادی در کشور بدلیل شرایط ناجوانمردانه تحریمها سخت شده اما باتمام توان باید برای این مردم و کشور خدمت کنیم تا دشمن شادنشویم.

مادرشهید مرتضی کریمی نیز درادامه این نشست گفت:مرتضی از دوران کودکی درمسجد و هیئت فعال بود و در همین محیط بزرگ شد ماهم از او راضی بوده و هستیم ، خدا هم راضی بود که شهادت نصیبش کرد.بعداز ازدواج یک مدت درمنزل ما ساکن بود و بعد جذب سپاه پاسداران شد به توصیه پدرش در نزدیکی محل کارش منزل اجاره کردو ساکن شد.

وی افزود: مرتضی عضو بسیج شهرک ولی عصر بود ،شهیدمجیدقربانخانی نیز درنزدیکی آنجا سفره خانه داشت که مرتضی یک روز به سفره خانه او می رود و آنجا باهم دوست می شوند و به هیئت و بسیج می رفتند و تا شهادت باهم بودند.مرتضی علاقه زیادی به روضه حضرت رقیه (س)داشت و گریه می کرد.

این مادرشهید بیان داشت :مرتضی می گفت می خواهم مثل مادرم حضرت زهرا (س)گمنام باشم ،مثل حضرت ابوالفضل دست نداشته باشم و مانند اباعبدالله (ع)سردربدن نداشته باشم که نهایت نیز همانگونه خواسته بود به شهادت رسید.مرتضی دو دختر داشت که آنها را گنجشک های باباصدا می کرد.

مادرشهید کریمی ادامه داد:شهدا رفتند تا کشورمان مثل سوریه نشود راحت و سالم‌زندگی کنیم ما جوانان خودرا درراه اسلام و کشور دادیم و هیچ توقع و انتظاری از کسی نداریم.

پدرشهید کریمی نیز اظهارداشت: مرتضی اعزام نیرو به جبهه هشت سال دفاع مقدس را به یادداشت و همان زمان دوران کودکی اش می گفت نوبت من کی می شود! یکی از ویژگیهای مرتضی جاذبه اش بود مردمی بودن او بود باهمه انس می گرفت و دوست می شد بخصوص با نوجوانان چرا که آنهارا آینده سازان کشور می دانست و معتقدبود باید روی تربیت نوجوانان کارکرد.

آقای کریمی گفت: مرتضی در ایام فتنه ۸۸ نیز با تیپ امنیتی که زیرنظر شهید حسین همدانی بود همکاری می کرد تا اینکه بعدها به سوریه اعزام شد و درآنجا به شهادت رسید.

درشهید مجید قربانخانی نیز در این نشست گفت: حاج قاسم سلیمانی چندین سال در جنگ سوریه و عراق حضور داشت شبانه روز بیدار بود و ما مردم در خواب راحت بودیم شهید سلیمانی پدر همه خانواده شهدا بود و ما همه مدیون ایشان هستیم.

وی ادامه داد: مجیدقربانخانی مسجدی و هیئتی نبود با همه همه شهدا فرق داشت سفره خانه داشت و همین طور در بازار آهن کار می کرد در آمد خوبی هم داشت و ابتدا گفت می خواهد به آلمان برود اما بعد در ایام اربعین به کربلا رفت و وقتی از او وقتی پرسیدم از امام حسین (ع)چه خواستی پاسخ داد گفتم مرا آدم کن! بعد به پایگاه بسیج رفت عضو بسیج شد دوره های آموزشی دید و سپس به سوریه اعزام شد و چند روز بعد به شهادت رسید.

مادرشهید قربانخانی نیز گفت: مجید تک پسر خانواده بود و هر پدر و مادری نیز آرزوی دامادی فرزند خود را دارد ما هم از دختر مورد علاقه اش خواستگاری رفته بودیم و دوست داشتیم هرچه زودتر ازدواج کند اما مجید از عشق زندگی اش همینطور از موقعیت کاری و درآمدی خود گذشت، او حضرت زهرا (س) را خواب دیده بود و من نیز همیشه آرزوی عاقبت بخیری برایش داشتم.

وی ادامه داد: وقتی خبرشهادت فرزندم را دریافت کردم یک لحظه درک کردم که روز عاشورا چه گذشت و حضرت زینب (س)چه کشید. همیشه شبانه‌روز منتظر تماس مجید بودم همین طور برای خواهرانش داغ برادر سخت بود اما شهادت زیباست و امیدوارم خدا عاقبت همه ما را شهادت قراردهد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .