تبیان، دستیار زندگی

چگونگی تهیه کوکوی ذرت

کسانی که می خواهند در برنامه غذایی خود تنوعی ایجاد کنند، پیشنهاد می کنیم کوکوی ذرت را امتحان کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوکوی ذرت

کوکوی ذرت ، غذایی است ساده که می توان آن را به روش های مختلفی تهیه کرد.این کوکو را هم می توان با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست کرد.

در ادامه طرز تهیه کوکوی ذرت بدون گوشت چرخ کرده را می گوییم:


مواد لازم برای کوکوی ذرت:


کره 2 قاشق غذا خوری

پیاز نگینی شده 1 پیمانه

سیر له شده 1 حبه

دانه ذرت شیرین 4 پیمانه

شیر دو سوم پیمانه

پنیر چدار یک و نیم پیمانه

فلفل دلمه ای 1 قاشق غذا خوری

مغز نان باگت سه چهارم پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

پیازچه تازه 3 قاشق غذاخوری (اختیاری)

نمک و فلفل پاپریکا به مقدار لازم

 کوکوی ذرت ، غذایی است ساده که می توان آن را به روش های مختلفی تهیه کرد.این کوکو را هم می توان با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت درست کرد.


طرز تهیه:


برای تهیه این کوکوی ساده و خوشمزه ، ابتدا در یک تابه مناسب کره را با دمای متوسط ذوب کنید و سپس پیاز را به آن اضافه کنید. حدودچند دقیقه پیاز را تفت دهید. در حدی که پیازها کمی طلایی شوند. سپس سیر را هم داخل تابه بریزید و زمانی عطر سیر بلند و کمی سبک شد تابه را از روی حرارت بردارید. لازم نیست سیر تغییر رنگ داده و قهوه ای شود.

 سپس سیر و پیازی را که  تفت داده اید را داخل یک کاسه بریزید و بعد همه مواد از جمله  ذرت، شیر، فلفل دلمه ای، پنیر چدار، مغز نان باگت و … را به محتویات ظرف اضافه کنید.

نکته: می توانید در تهیه کوکوی ذرت، بجای پنیر چدار از پنیر پیتزا استفاده کنید.
با استفاده از لیسک مواد را کامل با هم مخلوط کنید.اگر دوست داشتید پیازچه هم به آن مواد اضافه کنید و اگر دوست ندارید یا فصل آن نیست می توانید استفاده نکنید.

مرحله بعدی، مرحله ی اضافه کردن تخم مرغ است.برای این کار در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و پس از اطمینان از سالم بودن آنها به مایع کوکو اضافه کنید. در این مرحله مواد را خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها کاملا مخلوط و یکدست شوندهمچنین قبل از اضافه کردن  تخم مرغ ها داخل یک تابه مقدار کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آرام آرام داغ شود.

مرحله ی آخر ، مرحله ی سرخ کردن کوکو است. البته هم می توانید کوکو را داخل فر در دمای 375 درجه بپزید و هم آن را سرخ کنید.

 برای سرخ کردن ؛ تمام مواد را داخل روغن داغ بریزید و حرارت را ابتدا کمی زیاد کنید. بعد از آنکه کوکو خودش را گرفت حرارت را پایین بکشید و درب ظرف را بگذارید.

 اجازه دهید مواد کاملا مغز پخت شده و یک طرف آن برشته شود. در صورت تمایل می توانید کوکو را برگردانید تا سمت دیگر نیز طلایی شود. کوکوی ذرت شما به همین سادگی آماده خوردن می باشد.
کوکوی ذرت

کوکوی ذرت با گوشت چرخ کرده

در این روش می خواهیم طرز تهیه کوکوی ذرت با گوشت چرخ کرده را بگوییم:
مواد لازم:
کنسرو ذرت یک عدد

گوشت چرخ کرده 100 گرم

آرد سیب زمینی یک قاشق غذاخوری

سیر دو حبه

تخم مرغ دو عدد

فلفل

نمک

روغن

  برای طعم بهتر و زیبایی هر چه بیشتر کوکوی خود از هویج و فلفل دلمه ای رنگی هم در مواد لازم آن استفاده کنید


طرز تهیه:

 در این روش ایتدا تخم مرغ ها را درون کاسه ای بشکنید و آنها را کمی هم بزنید تا بافت شان از هم جدا شود. در مرحله بعد آرد سیب زمینی را کم کم به تخم مرغ اضافه کنید به طوری که آرد گلوله نشود.

سپس سیر را رنده کنید و به همراه نمک و فلفل سیاه به مایه کوکو اضافه کنید. در مرحله بعدی دانه های ذرت را به همراه گوشت چرخ کرده به مایه کوکو اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید  تا یکدست شوند.

در مرحله ی آخر در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. سپس مانند کوکوی سیب زمینی مایه کوکو را کم کم با قاشق داخل تابه بریزید و پس از اینکه یک طرف کوکوها سرخ شد بر می گردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

نکته: برای طعم بهتر و زیبایی هر چه بیشتر کوکوی خود از هویج و فلفل دلمه ای رنگی هم در مواد لازم آن استفاده کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .