تبیان، دستیار زندگی

آموزش ساخت فایل پی دی اف PDF در موبایل

گاهی ممکن است شما سیستم در دسترس نداشته باشید و قصد دارید با گوشی موبایل فایل پی دی اف بسازید، برنامه‌های مختلفی برای ساخت فایل پی دی اف در موبایل وجود دارد که می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فایل پی دی اف
فایل‌های پی دی اف به دلیل اینکه تقریباً در هر سیستمی قابل مشاهده و ویرایش هستند، محبوبیت بسیار بالایی دارند. با ما باشید تا آسان ترین راه ها برای ساخت فایل پی دی اف در موبایل را به شما آموزش دهیم.

روش دانلود برنامه پی دی اف ساز اندروید

شما می توانید از برنامه Office For Android برای تبدیل عکس به پی دی اف استفاده کنید. برنامه را دانلود و نصب کنید و آن را باز کنید.

حالا روی گزینه New Document تپ کنید تا یک سند جدید باز شود و یا روی Folders  تپ کنید و فایلی که فرمت TXT،Doc و یا Docx دارند را انتخاب کنید.

بعد روی آیکن فلاپی کلیک کنید تا سند شما ذخیره شود، در این برنامه شما می توانید نام فایل و فرمت را تغییر دهید، از لیست شما می توانیدPDF را انتخاب کنید و روی دکمه Save کلیک کنید.

سپس پی دی افی که ساخته اید را با استفاده از ۱۰ تا از بهترین برنامه های رایگان پی دی اف خوان اندروید، آیفون، ویندوزفون و غیره باز کنید.

فایل پی دی اف

آموزش ساخت فایل پی دی اف برای اندروید

برای شروع برنامه Image to PDF Converter را از گوگل پلی استور دانلود کنید و آن را روی تبلت یا گوشی اندروید خود نصب کنید. بعد از نصب آیکن برنامه به صفحه گوشی شما اضافه می شود.بعد از اینکه برنامه را باز کردید با یک صفحه سفید خالی مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد. برای اینکه عکس ها را به پی دی اف تبدیل کنید باید آنها را وارد برنامه کنید برای همین شما باید روی علامت + تپ کنید.

بعد روی پوشه ای که عکس های شما در آن قرار گرفته است تپ کنید و یک یا چند فایل تصویری خود را انتخاب کنید.

با این کار تمام عکس های شما در حالت انتخاب قرار می گیرند، کافی است روی عکس هایی که نمی خواهید تپ کنید تا از حالت انتخاب خارج شود.

حالا فایل ها براساس نامشان اضافه می شوند. برای مرتب سازی مجدد روی آیکن مرتب سازی که در نوار ابزار است تپ کنید.

در اینجا شما می توانید فایل ها را براساس حروف ابتدایی از A تا Z و یا از Z تا A مرتب کنید. علاوه بر این شما می توانید این فایل ها را براساس زمان فایل مرتب کنید.

روش دیگری که شما برای مرتب سازی فایل های خود می توانید استفاده کنید فشار دادن و نگه داشتن آیکن سه خطی است، می توانید به صورت دستی فایل ها را بالا و پایین کنید و آنها را در لیست جابجا کنید.

بعد از اینکه ترتیب فایل های تصویری خود را تنظیم کردید روی آیکن پی دی اف  در نوار ابزار تپ کنید.

اگر شما قصد دارید اندازه عکس ها را تغییر دهید روی Set The Max Width And The Max Height تپ کنید و حداکثر طول و ارتفاع را مشخص کنید در غیر این صورت روی Don’t Resize Image تپ کنید و روی دکمه Save  PDF تپ کنید تا فایل پی دی اف ایجاد شود.

بعد از اینکه فایل پی دی اف ساخته شد می توانید برای باز کردن آن Open PDF و برای اشتراک گذاری آن Send To را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که قبل از اینکه فایل پی دی اف را به اشتراک بگذارید بهتر است آن را باز کنید تا ببینید خروجی کار به چه شکلی در آمده است پس روی Open PDF تپ کنید.

اگر چند برنامه پی دی اف خوان را در گوشی خود نصب داشته باشید، از شما پرسیده می شود که کدام برنامه را می خواهید برای یک بار و یا برای همیشه استفاده کنید، در این مرحله یکی از برنامه ها را انتخاب کنید.

برای مثال برنامه Adobe Acrobat را انتخاب کنید، بعد از اینکه مطمئن شدید فایل پی دی اف مناسبی را ایجاد کرده اید روی دکمه Back تپ کنید تا به برنامه ساخت فایل پی دی اف برای اندروید Image to PDF Converter بر گردید.

حالا می توانید برای اشتراک گذاری فایل پی دی اف خود روی دکمه Send To تپ کنید و فایل خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فایل پی دی افی که ساخته شده با اسم پیش فرضی که برنامه تعیین کرده است ذخیره شده است که شامل تاریخ ایجاد و یک عدد است، قبل از به اشتراک گذاری فایل شاید قصد داشته باشید نام فایل تان را تغییر دهید.

برای تغییر نام پی دی اف روی آیکن PDF Files در نوار ابزار تپ کنید، لیست تمام فایل های پی دی افی که توسط برنامه Image to PDF Converter ایجاد شده است به شما نمایش داده می شود.

- فایل پی دی افی که می خواهید نام آن را تغییر دهید را انتخاب کنید.
- روی آیکن Rename  در نوار ابزار تپ کنید.
- در فیلد New Filename نام فایل مورد نظر خود را وارد کنید و روی OK تپ کنید.
- حالا روی آیکن Share در نوار ابزار تپ کنید.
- در پنجره Share With برنامه ای که می خواهید به کمک آن فایل پی دی اف خود را با دیگران به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.

فایل پی دی اف

آموزش ساخت پی دی اف فارسی روی گوشی موبایل

چگونه از طریق قابلیت AirPrint نسبت به اشتراک گذاری و پرینت فایل PDF در آیفون یا آیپد های اپل وارد عمل شویم؟

برنامه CamScanner یکی از بهترین برنامه هایی است که شما می توانید به صورت رایگان روی گوشی خود نصب کنید و به کمک آن سندهای خود را اسکن کنید و آن را به عکس یا پی دی اف تبدیل کنید.

با استفاده از این برنامه شما خیلی ساده می توانید از اسنادتان عکس بگیرید، آنها را برش دهید و حتی برای خوانایی بهتر به آنها افکت دهید.

طریقه ساخت فایل پی دی اف با گوشی در CamScanner به این صورت است که شما بعد از اینکه کار اسکن خود را به پایان رساندید روی دکمه اشتراک گذاری تپ کنید.گزینه Share As PDF را انتخاب کنید. اگر علاوه بر عکس فایل وردی دارید که می خواهید آن را به پی دی اف تبدیل کنید می توانید از روش تبدیل فایل Word به پی دی اف، فارسی و انگلیسی آنلاین و آفلاین استفاده کنید.

فایل پی دی اف

برنامه پی دی اف ساز اندروید

برنامه Documents To PDF یک برنامه همه کاره است که با استفاده از آن می توانید مواردی همچون ایمیل ها، پیام ها، لیست مخاطبان و حتی صفحات وب را به طور مستقیم به پی دی اف تبدیل کنید.

این برنامه رایگان و همراه با تبلیغات است، سرویس های مختلف این برنامه به صورت کاشی های مستطیلی کنار هم چیده شده است. این برنامه دارای یک مرورگر است که شما می توانید آن را باز کنید و یک صفحه وب را باز کنید و آن را به پی دی اف تبدیل کنید. این برنامه زمان زیادی از شما نمی گیرد و هیچ واتر مارکی در پی دی اف ها ایجاد نمی کند.

 

فایل پی دی اف

نحوه تبدیل متن به پی دی اف برای اندروید

شاید در برنامه بالا شما تمام موقعیت های تبدیل پی دی اف را در اختیار داشته باشید اما جای خالی گزینه Print احساس می شود.

در دستگاه های Lollipop و بالاتر شما می توانید برنامه هایی که دارای ماژول پرینت هستند را نصب کنید و فایل های خود را به عنوان پی دی اف ذخیره کنید.

دستگاه های قدیمی تر می توانند Google Cloud Print  را نصب کنید و تمام چیزهایی که می خواهید را به عنوان پی دی اف در گوگل درایو ذخیره کنید.

فایل پی دی اف

آموزش ساخت پی دی اف در گوشی های اندروید و ios 

استفاده از صفحات پی دی اف به جای ورد به دلیل حفظ فونت ها راه بهتری است؛ شاید شما نیز جزء آن دسته از کاربرانی باشید که برای ذخیره صفحه ای خاص در مرورگر خود از گزینه ی Bookmark استفاده می کنید.

البته این روش همیشه کارآمد نیست مخصوصا زمانی که بخواهید صفحه ی مورد نظر خود را بدون دسترسی به اینترنت مشاهده کنید. شاید

نیاز پیدا کنید تا صفحه ای را برای کاربر دیگری ارسال کنید. در این جا ذخیره صفحه یک وب سایت به صورت پی دی اف بسیار مفید خواهد بود. در ادامه به شما آموزش می دهیم چه طور در اندروید و IOS یک صفحه وب را به صورت پی دی اف ذخیره کنید.

اگر یکی از کاربران اندرویدی هستید برای ذخیره صفحه وب سایت خود به صورت پی دی اف تنها کافی است از مرورگر کرومی که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه شما نصب شده استفاده کنید. برای ذخیره یک صفحه به صورت پی دی اف در این مرورگر دو راه وجود دارد.

- روش اول انتخاب گزینه Share یا اشتراک و سپس انتخاب گزینه Convert To PDF است.

- روش دوم انتخاب گزینه پرینت در منوی اصلی مرورگر و سپس انتخاب گزینه Save as PDF است.

پس از انجام این مراحل می توانید فایل مورد نظر خود را در حافظه دستگاه مشاهده کنید.

همچنین آسان ترین راه برای مشاهده صفحات به صورت آفلاین در IOS استفاده از قابلیت Reading List در مرورگر Safari است.

برای این کار کافی است از منوی Share آیکون مربوطه که شبیه به عینک است را لمس کنید. پس از این کار می توانید در مجموعه فایل های لیست خواندنی دستگاه صفحه مورد نظر خود را مشاهده کنید.

همچنین اگر بخواهید صفحه وب سایت مورد نظر خود را به صورت پی دی اف در IOS 9 به بالا ذخیره کنید تنها کافی است از منوی Share در Safari گزینه Save PDF to iBooks را انتخاب کنید تا وب سایتی که در آن هستید به شکل پی دی اف ذخیره شود.

برای مطالعه این صفحات نیز می توانید در برنامه ی iBooks و از طبقه بندی پی دی اف ها به آن ها دسترسی پیدا کنید.

فایل پی دی اف

ساخت فایل پی دی اف از طریق گوشی های آیفون

انجام این عمل به سادگی امکانپذیر خواهد بود؛ کافیست که مادمی که صفحه وبسایت مورد نظر پیش رویتان قرار دارد، از منوی پایین مرورگر سافاری آیکون اشتراک گذاری را لمس کنید، این آیکون شبیه به یک مستطیل دارای فلش در داخل خود است.

سپس یک پنجره اشتراک گذاری نمایان می‌شود، در بخش بالایی این پنجره آیکون‌های رنگی ضمیمه شده است که با استفاده از آن‌ها قادر به اشتراک گذاری صفحه وب مورد نظر  خود با سایرین هستید.

در بخش زیرین این پنجره آیکون‌هایی با رنگ خاکستری ضمیمه شده‌اند،. انگشت خود را بر روی این بخش از منوی نمایان شده قرار دهید و به سمت چپ بکشید تا به آیکون Print برسید، سپس این آیکون را لمس کنید.

با لمس آیکون Print صفحه مربوط به پرینت گرفتن از محتوای وبسایت نمایان می‌شود. در این شرایط محتوای وبسایت در قالب فایل پی دی اف نمایش داده می‌شوند، بنابراین پروسه ساخت فایل پی دی اف از محتوای وبسایت مد نظر به طور اتوماتیک انجام و تکمیل شده است، دو انگشت خود را به طور همزمان بر روی صفحه پی دی اف نمونه قرار دهید و مانند حالت زوم کردن از هم دور کنید.

این عمل و پروسه زوم کردن را تا زمانی ادامه دهید که محتوای وب سایت در قالب صفحات پی دی اف به طور فول اسکرین نمایان شوند.

در این مرحله شما فایل پی دی اف مربوط به محتوای آن وبسایت را در پیش رویتان دارید و یک آیکون اشتراک گذاری هم در منوی زیرین صفحه نمایش داده می‌شود، این آیکون اشتراک گذاری را لمس کنید تا دستور اشتراک گذاری فایل پی دی اف ساخته شده صادر شود.

با لمس آیکون اشتراک گذاری باز هم پنجره‌ای نمایان می‌شود، از آنجایی که این بار فایل پی دی اف به عنوان هدف اشتراک گذاری تعیین شده است، می‌توانیم از آیکون‌های رنگی موجود در بخش فوقانی پنجره مورد نظر به منظور اشتراک گذاری یا ارسال فایل پی دی اف مد نظرمان استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید از برنامه‌هایی مانند ایمیل، iMessage و غیره استفاده کنید.

تبدیل عکس به فایل پی دی اف با فتوشاپ

این روش خیلی ساده و آسان  است، کافی است منوی File  را باز کنید و Open  را انتخاب کنید.

سپس تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه Open  را کلیک کنید تا عکس در محیط فتوشاپ باز شود.

مجدداً منوی  File را انتخاب کنید و گزینه Save As  را کلیک کنید.

در پنجره باز شده نام فایل را تایپ کنید.

در قسمتFormat فرمتPDF  را انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.در این مرحله تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنی، به طور مثال در قسمت Compression تنظیمات فشرده سازی را اعمال کرده و یا در قسمت Security برای فایل پی دی اف خود پسورد تعریف کنید و در نهایت روی دکمه Save PDF  کلیک کنید تا فایل پی دی اف در محلی که انتخاب کرده اید، ایجاد شده است.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .