تبیان، دستیار زندگی

یادداشت اینستاگرامی سلمان کدیور درباره حضور منطقه ای ایران

فجازی پر شده از مصاحبه یکی از مسئولین حماس که میگه حاج قاسم شهید، چند میلیون دلار به آنها کمک کرده و خلق الله هم رفته اند زیر پست ها و فحش می دهند که پول های ما را چرا می دهید به حزب الله و حماس و یمن و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عماد مقنیه - سردار سلیمانی سید حسن نضصالله

سلمان کدیور/اینستاگرام: جمهوری اسلامی نتوانسته این را برای مردمش جا بیندازد که این کمک ها بیش از آنکه برای رضای خدا باشد، برای تامین منافع و امنیت ملی مردمش است.

حجم کمک های جمهوری اسلامی به حماس و حزب الله، یک هزارم قطر هم نیست. برخی فکر می کنن اگه ج. اسلامی به اینها کمک نکنه، اینها یه شب نشده از گرسنگی می میرند.

نه آقاجان!
فریب حرف های رسانه ها را نخورید. ما ده ها برابر آنچه به آنها می‌دهیم، منفعت می بریم و یک ریال را رایگان نداده ایم.

حالا فکر نکنین من برای علاقه به جمهوری اسلامی این حرف را می زنم. اگر هر حکومت دیگری جای نظام فعلی، در این خاورمیانه که بر دهانه آتشفشان بنا شده، حاکم بود، من از این مدل کمک های مالی حمایت می کردم.

نکته بعد اینکه فکر نکنید اگه به اینها کمک نکنیم پولش می رود صرف پل و بیمارستان و گوشت و پلو می شود. خیر! این کمک ها، از ردیف بودجه دفاعی ما صرف می شود. ربطی به سایر حوزه ها و وزارت خانه ها و... ندارد.

برای ریال به ریال و فشنگ به قشنگش، در بودجه نظامی دفاعی، پیش بینی شده و اتفاقا بودجه دفاعی ما، یکی از کمترین ردیف بودجه ها در منطقه خاورمیانه است و در مقابل قدرت های جهانی، حرفی برای گفتن ندارد. اما جزو کارآمدترین ها است، چرا؟ به علت همین کمک های ناچیز و بسط مرزهای امنیتی فرای مرزهای رسمی و خاکی.

همان ابتدای بحران سوریه، برخی می گفتند بشار دیکتاتور است، نباید کمکش کنیم. طوری حرف می زدند، انگار سعودی و آمریکایی ها که داعش را تسلیح کرده بودند، آمده بودند سوریه تا یک نظام مردم سالار مدرن، به جای بشار، به پا کنند. این حرف های شیک و قشنگ، برای فریب ملت ها است و جایگاهی در واقعیت صحنه ندارد.

فکر نکنید اگر پول کمک به نیروهای مقاومت را خرج داخل می‌کردیم الان فقر ریشه کن شده بود. برای اطلاع عرض کنم که بودجه عمرانی کشور در سال ۱۳۹۹، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده (حدود ۳۰ میلیارد دلار) و حجم کمک مالی ما به دوستان منطقه ای یک دهم این هم نیست. بخصوص در سال‌های اخیر که یقینا به یک بیستم هم نمی‌رسد.
حجم کمکی که ما به حزب الله و حماس و انصار الله و... طی چند دهه کرده ایم، روی هم، یک دهم هزینه تسلح امثال القاعده و داعش و... توسط سعودی و امارات و... طی چند سال گذشته نبوده؛ اصلا قابل قیاس نیستند.
ما اگر پولی دادیم اول برای حفاظت از خودمان در مقابل اینها (داعش، القاعده و ...) دادیم، متنی که نیست هیچ! دستشان را هم به شخصه می بوسم.

قیمتی که آنها می توانند ما را بفروشند، چند صد برابر قیمتی است که ما بخواهیم چنین کنیم.

فقط هزینه آمریکا در خاورمیانه برای مهار ایران، چیزی حدود 7 تریلیون دلار بوده؛ به اذعان خودشان! بجز هزینه سعودی و امارات و... که تا الان ناکام بوده اند.

حدود هزینه جمهوری اسلامی طی چند دهه در مقابل اینها، چیزی حدود 16 الی 30 میلیارد دلار بوده. (آمار غیر رسمی است البته). اعداد را ببینید، خنده تان می گیرد!

این نقشه واقعیت امنیتی ما رو تو خاورمیانه نشون میده نه حرف های بی مبنا و غیر علمی؛ اینها پایگاه های نظامی آمریکا هستند که غالبا طی دو سه دهه اخیر پا گرفته اند. برای تجزیه و فشار بر ایران اینها بجز پایگاه های صهیونیستی در شمال و اخیرا در جنوب است.
نقشه پایگاه هی آمریکا در اطراف ایران

این ها رو گفتم، جدای اصلا اعتقادات ما به مسئله قدس و ... که امثال حاج قاسم نگاهشان مادی نبود. منتها عرضم این است که اینقدر فکر نکنید بر مجاهدین اسلام ما منتی داریم که چندرغاز کمکشان می کنیم.

خیر! منت هم بر همه ما داشته و دارند؛ آرزوی من این است که در نبرد با صهیونیست ها جانم را بدهم. آنها که در سوریه و عراق و یمن شهید می شوند را نمی‌شود با این محاسبات مادی، تحلیل کرد. نگاه آنها و افق دید آنها با این حرف های نادرست که دارد افکار عمومی ما ایرانیان را شکل می دهد نیست. آنها برای یک عقیده، یک آرمان حول جمهوری اسلامی جمع شده‌اند.

اما از همه مهمتر اینکه طی این سال ها، امثال سعودی، امارات، حتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، وعده‌های کمک به مراتب چند ده برابری به برخی از این گروه ها دادند به علاوه وعده های قدرت سیاسی و پشتیبانی های دیپلماتیک و... فقط به شرط اینکه از جمهوری اسلامی خودشان را جدا کنند و هیچکدام این را نپذیرفتند. وگرنه قیمتی که آنها می توانند ما را بفروشند، چند صد برابر قیمتی است که ما بخواهیم چنین کنیم.

حالا می فرمایید کشور ما خودش فقیر دارد، مستضعف دارد و... بله دارد، هیچ شکی نیست. ما هم همیشه روبروی این وضع ایستاده ایم، منتها این امور هیچ دخلی به این کمک ها ندارد.

ما در داخل با یک مشت مدیر رانت خور تنبل روبرو هستیم. صد برابر پولی که به حزب الله می دهیم، اگر آنها به ما بدهند، این جماعت لوطی خورش می کنند. مشکل داخل مدیریت است نه بودجه. مشکل آقازاده های فلانی و شاه داماد بهمانی است. مشکل عدم عدالت در توزیع ثروت مملکت است، نه کمبود ثروت!

یه عده می فرمایند که اصلا چرا جمهوری اسلامی منطقه را به آتش بکشد و جنگ راه بیندازد که مجبور شود پول به فلان گروه و بهمان حزب بدهد؟ آقا ببخشید که ایران سال 2003 به عراق و بعدش به افغانستان لشکر کشید و اشغالشون کرد، ببخشید که ایران به سوریه و لبنان و یمن یورش برد تا تجزیه‌شان کند.

ببخشید که داعش و القاعده رو تسلیح کرد تا امارات و سعودی و اروپا رو تهدید کنن؛ شما این همه شرارت منطقه ای رو ببخشید. ما بعد 11 سپتامبر خاورمیانه رو به آتیش کشیدیم!

عاشق اون وطن پرست هایی هستم که از تشکیل گروه های سلفی برای ضربه به کشورشون توسط اعراب و غربی ها انتقاد نمی کنن، اما منتظرن یکی بگه ایران یه چمدون پول داده حزب الله برای جنگیدن در برابر دشمن مشترکشون، تا خودشون رو خفه کنن، بابا روحیه آریایی ات کجا رفته؟ 😀

نقشه مناطق جداشده از ایران
کشور ما طی چند قرن گذشته همواره پاره پاره شده است و آخرینش فقط 7 سال پیش از انقلاب بود، در زمان هایی که اتفاقا رابطه بدی هم با غرب نداشتیم بعضا حتی.

نقشه خاورمیانه جدید
این نقشه خاورمیانه جدید است که بعد از 11 سپتامبر پروژه کلان غرب برای منطقه بوده و هنوز هم هست و هدف قائله سوریه و عراق و... رسیدن به این شکل جدید جغرافیایی است.  ایران را ببینید جمهوری اسلامی روبروی این طرح در منطقه ایستاده

اگر ماجرای 11 سپتامبر و لشکر کشی غرب به خاورمیانه نبود، جمهوری اسلامی تقریبا فعالیت منطقه ای خاصی به این شکل موجود نداشت قطعا. همه این قصه‌ها، بعد از طرح خاورمیانه جدید شروع شد و ما در مقام دفاع از خودمان هستیم نه حمله به جایی!

من چه می گویم؟ می‌گویم شما می‌توانید ضد جمهوری اسلامی باشید اصلا، عیب ندارد. اما نمی توانید و حق ندارید ضد ایران باشید. ما باید برای ایران، و توقف روند تجزیه اش، از نان شبمان هم بگذریم.

اگر ضد ایران هستید، به توصیه آن خانم مجری، خب جمع کنید برید همون جا که رفاه هست 😀