تبیان، دستیار زندگی

راهکارهای طبیعی رفع یک مشکل شایع زمستانه

5 درمان خانگی مؤثر برای پاشنه ترک خورده

یکی از مشکلات شایع در فصل زمستان خشکی پوست است. این باعث می‌شود تا مشکلاتی مثل ترک پاشنه پا در افراد تشدید شود. در این مطلب چند راهکار خانگی برای زیبایی و سلامت پاهایتان آورده شده، با ما همراه باشید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترک پاشنه پا
پاشنه‌ی پایتان ترک خورده؟ برای آن دسته از شما که وقتی به پاهایشان نگاه می‌کنند احساس می‌کنند از آن‌ها غفلت شده است، در اینجا درمان‌های خانگی آسان برای پاشنه‌های ترک خورده آورده شده است که مطمئناً به شما کمک خواهند کرد.

یک برنامه‌ی فوری 5 دقیقه‌ای که می‌توانید روزانه آن را انجام دهید این است که از نصف لیمو و 3 قاشق چای‌خوری شکر کمک بگیرید. به این ترتیب که نصف لیمو را به شکر آغشته کرده و روزانه روی پاشنه‌ها بمالید تا زمانی که تمام دانه‌ها در پوست ذوب شوند، بگذارید خشک شود سپس با آب بشویید و آرام خشک کنید


با رعایت این نکات از پاهای خود مراقبت کنید

گاهی اوقات با افرادی روبرو می‌شویم که خیره‌کننده‌ترین آرایش‌ها را دارند، موی سرشان کاملاً تمیز و مرتب، کیف و لباسشان با هم هماهنگ؛ اما وقتی به پاهایشان نگاه کنید، به نظر می‌رسد که از آن‌ها غفلت شده است. مراقبت از پوست و مو کافی نیست، شما باید حواستان به همه‌ی قسمت‌های بدنتان باشد. پاهای ما بار زندگی روزمره ما را از لحظه بیدار شدن تا زمان خواب به دوش می‌کشند؛ با توجه به همین نکته در این مطلب درمان‌های خانگی آسان و بی‌دردسر برای پاشنه‌های ترک خورده را آورده‌ایم. همان‌طور که باید چهره و موهای خود را به خوبی تغذیه کنیم، باید پاها را نیز تغذیه کنیم و مرطوب نگه داریم. پدیکور دو بار در ماه ضروری است خصوصاً اگر بیشتر صندل‌های پشت باز می‌پوشید. تجمع پوست مرده و خشکی منجر به ترک خوردن پاشنه پا می‌شود و ضروری است که وقتی احساس کردید پوستتان کمی سفت شده است، روی آن کار کنید.

5 درمان خانگی مؤثر برای ترک پاشنه پا

1. راهکاری برای نرم شدن پاشنه‌ها
چه کسی نمی‌خواهد پاشنه‌های نرم و لطیفی داشته باشد. جالب اینجاست که شما فقط به تعداد انگشت شماری از مواد اولیه آشپزخانه‌تان نیاز دارید تا پاشنه‌هایی کاملاً صاف و نرم داشته باشید. می‌توانید این معجون شگفت‌انگیز را درست کنید و پاهایتان را در آن خیس کنید و نتایج فوق‌العاده‌ی آن را خودتان ببینید. برای دستیابی به نتایج مؤثر، این مراحل را روزانه تکرار کنید.
یک تشت کوچک آب گرم و صابون
روغن سیاه دانه 100 میلی‌متر
یک مشت تیله
 500 میلی‌متر شیر پرچرب
یک مشت گلبرگ گل رز
یک مشت برگ درخت چریش
5 قطره روغن شمعدانی
5 قطره روغن چوب صندل
2 قاشق چای‌خوری روغن جوانه گندم
همه موارد را با هم مخلوط کنید و پاها را حدود 20 دقیقه در آن خیس کنید و سپس به آرامی خشک کنید. برای زدودن پوست مرده روی پاشنه پا از سنگ‌پا استفاده کنید.
2. اسکراب نمک دریایی و بلغور جو دوسر
اسکراب زیر را تهیه کنید و هنگام استحمام از آن استفاده کنید.
1 فنجان بلغور جو دوسر
100 میلی‌متر روغن بادام
100 گرم نمک دریا
100 گرم عسل
100 گرم پودر برنج
10 قطره روغن سرو کوهی
10 قطره روغن نعناع
همه مواد را به خوبی مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه‌ای با در محکم نگهداری کنید. از این اسکراب روزانه با لیف روی پاها استفاده کنید. این کار نه تنها به از بین بردن آلودگی و کثیفی‌ها کمک می‌کند بلکه باعث نرم و صاف شدن پوست و از بین رفتن ترک و سلول‌های مرده پوست می‌شود.

3. شب‌ها پایتان را چرب کنید
این فرمول طبیعی و بسیار ساده به درمان ترک پا در خیلی از افراد جواب داده است. شما هم امتحانش کنید.
شب این روغن‌ها را با هم مخلوط کنید:
2 قاشق چای‌خوری روغن کرچک
2 قاشق چای‌خوری روغن زیتون
2 قاشق چای‌خوری روغن بادام
و آن را روی پاشنه‌ی پاهایتان ماساژ دهید (این کار باید شب انجام شود). سپس ترک پاهایتان را خوب به وازلین آغشته کنید، دقت کنید که به خوبی جذب پایتان شود. شمعی را در قابلمه‌ی کوچک روی شعله ملایم یا به روش بن‌ماری ذوب کنید. از یک قلم‌موی تخت استفاده کنید و آن را با دقت به پوست پایتان بمالید و بگذارید خنک و خشک شود. در آخر یک جوراب نخی (پنبه‌ای) بپوشید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را به صورت لایه‌ای از پوستتان جدا کنید.

4. درمان فوری: لیمو + شکر
یک برنامه‌ی فوری 5 دقیقه‌ای که می‌توانید روزانه آن را انجام دهید این است که از نصف لیمو و 3 قاشق چای‌خوری شکر کمک بگیرید. به این ترتیب که نصف لیمو را به شکر آغشته کرده و روزانه روی پاشنه‌ها بمالید تا زمانی که تمام دانه‌ها در پوست ذوب شوند، بگذارید خشک شود سپس با آب بشویید و آرام خشک کنید.
5. پدیکور خانگی
بیشتر مردم نمی‌دانند که یک پدیکور خانگی برای پاشنه‌های ترک خورده نیز معجزه می‌کند. خودتان آن را با موارد زیر آماده کنید.
دو حوله بزرگ
برس ناخن
سنگ پا
لیف
سوهان ناخن
بافر (پولیش) ناخن
اسفنج
روغن اسانس یلنگ یلنگ 5 قطره
آب گرم و صابون
500 میلی‌متر شیر گرم پرچربی
20 میلی‌متر روغن زیتون
کرم مغذی
ناخن‌ها را سوهان زده و پاهایتان را در یک تشت آب گرم و شیر که به آن روغن اساسی و روغن زیتون اضافه شده، خیس کنید. ناخن‌ها را برس بکشید و آن‌ها را به خوبی تمیز کنید. با استفاده از یک سنگ پا کف پاشنه را لایه‌برداری کنید تا زمانی که نرم و صاف شود. با یک اسفنج آب وان را به پاهایتان تا بالای زانو و قسمت بالا و کف پا بمالید.
سپس آن را خشک کنید و با کرم مغذی ماساژ دهید و خشک کنید و ناخن‌ها را صاف و براق (پولیش) کنید. حالا پاهایتان زیباتر به نظر می‌رسند. همان طور که دیدید کافی است روزانه پنج دقیقه وقت برای مراقبت از پاهایتان صرف کنید تا همیشه زیبا و سالم به نظر برسند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.