تبیان، دستیار زندگی

چگونگی تهیه پیاز سوخاری شکم پر

پیاز سوخاری شکم پر، یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهاست که در منوی بیشتر رستوران ها دیده می شود و طرفداران زیادی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیاز سوخاری شکم پر
این پیش غذای خاص و خوشمزه را می توانید به روش های مختلفی تهیه کنید.برخی آن را با خمیر بنیه درست می کنند و بعضی ترجیح می دهند که با پودر سوخاری آن را تهیه کنند.همچنین بعضی پیاز سوخاری را ببه شکل پنیری و بعضی با ژامبون درست می کنند. این پیش غذای خوشمزه هم به صورت حلقه ای و هم به شکل گل طرفداران خودش را دارد.

 برای تهیه پیاز سوخاری شکم پر می توانید از انواع مختلفی از مواد استفاده کنید. یعنی میشود داخل پیاز را با مواد مختلفی پر کرد.

پیاز یکی از مواد اصلی و مهم در اکثر غذاها به شمار می رود و خواص فراوانی برای سلامتی دارد و از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم ؛اهمیت فراوانی دارد.

پیاز دارای  سلنیوم است که عملکرد سیستم ایمنی را تحریک می کند. همچنین مواد معدنی از واکنش ایمنی بیش از حد جلوگیری می کند که می تواند اثرات مضر داشته باشد. پیاز همچنین در روسیه داروی گیاهی محسوب و از آن ها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود.

می توانید برای درمان سرماخوردگی، چای پیاز درست کنید. این چای، ایمنی فرد را بالا می برد و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند. درست کردن چای به این صورت است که پیاز را می برید و آن را در آب می جوشانید و می نوشید.
امروز می خواهیم با این گیاه پر خاصیت غذای خوشمزه ی پیاز سوخاری شکم پر را درست کنیم:

مواد لازم برای پیاز سوخاری شکم پر


گوشت چرخ کرده 455 گرم

نمک 1 قاشق چایخوری

فلفل 1/2 قاشق چای خوری

پودر پیاز 1 قاشق چایخوری

پنیر چدار 115 گرم

پیاز سفید بزرگ 1 عدد

آرد 125 گرم

تخم مرغ 5 عدد

آرد سوخاری 150 گرم

طرز تهیه:

 می توانید برای درمان سرماخوردگی، چای پیاز درست کنید. این چای، ایمنی فرد را بالا می برد و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند. درست کردن چای به این صورت است که پیاز را می برید و آن را در آب می جوشانید و می نوشید. 


برای تهیه پیاز سوخاری شکم پر ، ابتدا داخل کاسه، گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و پودر پیاز را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.

پیاز را بشویید و پوست پیاز را از آن جدا کنید. سپس آن را به شکل افقی روی تخته قرار دهید. به طوری که سر و ته پیاز در چپ و راست باشند. سپس آن را به حلقه هایی به ضخامت ۱ سانتی متر برش دهید. حلقه های پیاز را از هم جدا کنید.

سپس یک قاشق از مخلوط گوشت را بردارید و آن را داخل یکی از حلقه های پیاز بریزید. سپس آن را فشار دهید تا فرم قالب پیاز را بگیرد.

پنیر چدار ورقه ای را به شکل مربع برش دهید. یک برش از آن را روی گوشت قرار دهید و روی آن را با مقدار دیگری از گوشت بپوشانید. گوشت را داخل پیاز فشار دهید تا کاملا فرم بگیرد.

بقیه  حلقه های پیاز را هم به همین روش از مخلوط گوشت پر کنید و آرد، تخم مرغ هم زده و پودر سوخاری و یا آرد سوخاری را در ۳ کاسه ی جداگانه بریزید.سپس حلقه های پیاز پر شده را ابتدا به آرد آغشته کنید و آن را تکان دهید تا اضافه ی آرد از روی آن بریزد و بعد پیازهای آغشته به آرد را داخل مخلوط تخم مرغ هم زده شده هم بغلتانید.

نکته: پیازها را ضخیم برش دهید تا کاملا دور تا دور گوشت را احاطه کند. یک پیاز متوسط را به ۳ قسمت مساوی از عرض تقسیم کنید.
 در این زمان پیازها را داخل کاسه ی آرد سوخاری بیندازید  و به آن آغشته کنید و دوبار آن را تکرار کنید.

سپس داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود و پیازهای شکم پر را دانه دانه داخل روغن داغ بیندازید و هر کدام را به مدت ۵ الی ۶ دقیقه سرخ کنید تا زمانی که طلایی رنگ شوند.

پس از سرخ شدن پیازهای سوخاری شکم پر، آن ها را از داخل روغن داغ بیرون بیاورید و روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود و بعد از خنک شدن به همراه سس دلخواه تان سرو کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .