تبیان، دستیار زندگی

اختتامیه نخستین جشنواره مد پایدار

نخستین جشنواره مد پایدار با معرفی ده برگزیده نهایی به کار خود پایان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مد یار
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تأکید بر اینکه مد پایدار به اقتصاد و محیط زیست کمک می‌کند گفت: صنعت مد و لباس آلوده‌ترین صنعت برای محیط زیست است که به آن آسیب می‌زند از این رو این جشنواره کمک می‌کند تا با مدیریت استفاده از لباس‌های قدیمی و تبدیل آن به مد روز محیط زیست که امانت نسل آینده در دست ماست حفظ شود.

خانم سیده مرضیه شفاپور افزود: در این جشنواره کیف و کفش و روسری - مانتو و تابلو‌های قدیمی بر اساس ایده‌های جدید دوباره طراحی و خلق شده است.

وی افزود: این جشنواره که با همکاری کارگروه مد و لباس برگزار شد در نظر است به صورت یک بخش اختصاصی در جشنواره‌های مد آینده دیده شود.

وی درباره تأثیر کرونا بر صنعت مد کشور نیز گفت: کرونا معضلی بود که به همه صنایع آسیب زد طراحان ما با تهیه ماسک و شیلد بصورت عرضه کننده‌های سیار در شهر‌های مختلف حضور یافتند و برای سفارش کار نیز بصورت مجازی فعالیت داشتند و توانستند با توجه به شرایط، آورده خود را حفظ کنند و از طریق فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

وی گفت: نبود رویداد‌های مد و لباس و کارگروه‌های آموزشی بعلت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز از نقاط ضعف این صنعت در ایام کرونا بود.

وی افزود: برنامه‌های زیادی برای ترغیب جوانانمان به سمت مد‌های ایرانی اسلامی با ارائه تلفیق سنت و مدروز در نظر داریم.

گفتنی است؛ از هزار و دویست اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره مدیافت (مدپایدار) از طراحان ده اثر برگزیده تقدیر شد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .