تبیان، دستیار زندگی

دست بندهای رنگی پنگی بساز

در این مطلب ساختن دو جور دست بند را یاد می‌گیرید؛ یکی با نخ‌های کاموایی اضافه و دیگری با تکه پارچه‌های دورریختنی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دست بندهای رنگی پنگی

نویسنده : مهسا فارسی | روزنامه نگار
ساخت دست بندهای دست‎ساز، ایده محبوبی است که احتمالا خیلی‌های‌تان با آن آشنا هستید. این مقوله آن‌قدر تنوع دارد و جذاب است که به‌نظر می‌رسد پرداختن به آن در «خودت بساز» گزینه خوبی باشد. در ستونِ امروز می‌خواهم شما را با درست کردن یکی از ساده‌ترین دست‌بندها آشنا کنم که جزو هنرهای بازیافتی هم قرار می‌گیرد. در ادامه ساختن دو جور دست بند را یاد می‌گیرید؛ یکی با نخ‌های کاموایی اضافه و دیگری با تکه پارچه‌های دورریختنی.

همه آن‌چه نیاز دارید: نوارهای پارچه‌ای رنگی و طرح‌دار، نخ کاموا، چسب حرارتی، قیچی، شیلنگ آکواریوم

مطمئنا خیلی‌های‌تان به‌دلیل پیدا نکردن حلقه‌های چوبی یا فلزی مناسب، به سمت ساخت این دست بندها نرفته‌اید اما می‌خواهم بگویم با روشی بسیار ساده و کارآمد می‌توانید تعداد زیادی دست بند درست کنید. با استفاده از شیلنگ آکواریوم که به‌صورت متری تهیه می‌شود و چندان قیمتی هم ندارد. شیلنگ آکواریوم را به‌طول دلخواه (متناسب با مچ دست خودتان، مثلا 22 سانتی‌متر) ببرید. یک تکه سیخ چوبی به‌طول 1.5 سانت را به چسب حرارتی آغشته کنید و داخل یک سر شیلنگ قرار دهید طوری‌که نیمی از چوب داخل شیلنگ برود. بعد از سفت شدن چسب، سر دیگر چوب را به چسب حرارتی آغشته، شیلنگ را خم و چوب را داخل سر دیگر شیلنگ کنید. حالا حلقه شما شکل گرفته است. (اگر از سیخ چوبی استفاده نکنید باز هم به‌سادگی می‌توانید آن را گرد کنید و دو سرش را به هم چسب بزنید و صبر کنید تا خشک شود). همان‌طور که در تصاویر مشخص است می‌توانید تکه پارچه‌های رنگی را به‌صورت نوارهای باریک برش بزنید و دورِ حلقه بپیچانید و ابتدا و انتها و طول مسیر را چسب بزنید. یا نخ کاموایی را دور حلقه به‌شکلی منظم و تمیز بتابانید و ابتدا و انتهایش را چسب بزنید تا خوب خودش را بگیرد.
برای زیباترشدن می‌توانید یک منگوله از آن آویزان کنید. اگر کمی ذوق و سلیقه به‌خرج دهید و در انتخاب تکه پارچه‌ها و رنگ‌های کاموا باسلیقه عمل کنید، دست بندهای باارزشی خواهید ساخت که قابلیت عرضه داشته ‌باشد و به ایده‌ای خوب برای‌ شروع یک کسب‌وکار کوچک تبدیل شود. می‌خواهی بهش فکر کنی؟
چطور بود؟
منبع: روزنامه خراسان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .