تبیان، دستیار زندگی

آموزش طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

اگر به دنبال تهیه کیکی ساده و خانگی هستید؛ چیز کیک شکلاتی بهترین گزینه برای شما است. چیز کیک شکلاتی به عنوان یک دسر خوشمزه می تواند عصرانه مناسبی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چیز کیک شکلاتی
دسر چیز کیک شکلاتی انواع متفاوتی دارد که در میان آن‌ها چیز کیک شکلاتی پرطرفدارتر است. این دسر معمولا از دو الی سه لایه تشکیل شده است که پایه اصلی اغلب آن‌ها بیسکویت بوده و لایه میانی نیز از پنیز خامه‌ای تهیه می‌شود.

چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی خانگی


مواد لازم:
- بیسکویت پتی بور          200 گرم
- پودر کاکائو                    2 قاشق غذاخوری
- پنیر ماسکارپونه              200 گرم
- خامه                            400 گرم
- کره آب شده                  100 گرم
- شکر                             50 گرم
- وانیل                           1 قاشق چایخوری
- شکلات                        250گرم
- پودر ژلاتین                   1 قاشق غذاخوری
- آب سرد                       5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
ابتدا بیسکویت ها را خرد کرده و داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا پودر شود. در مرحله بعد پودر کاکائو را افزوده و کره آب شده را بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

یک عدد قالب کمربندی را چرب کرده و مواد بدست آمده را داخل آن بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا صاف و منسجم شود. قالب را برای 20 دقیقه در فریزر بگذارید تا خمیر خودش را ببندد.

در این میان 1 قاشق پودر ژلاتین را روی 5 قاشق آب ریخته و روی حرارت غیر مستقیم مدام هم بزنید تا دانه های ژلاتین حل شود. شکلات ها را با روش بن ماری آب کرده و با  نصف خامه، وانیل و پنیر ماسکارپونه مخلوط کنید. ژلاتین حل شده را به مخلوط خامه و شکلات افزوده و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود.

قالب را از فریزر بیرون آورده و مخلوط شکلات و خامه را روی آن بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید و برای 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

در این میان 200 گرم خامه باقی مانده را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید. خامه را با حرارت ملایم مرتب هم بزنید و زمانی که گرم شد از روی حرارت بردارید و  150 گرم شکلات باقی مانده را بریزید و مجدد هم بزنید تا شکلات ها آب شود.

گاناش آماده شده را روی لایه قبلی چیز کیک بریزید و برای دو ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا آماده شود. بعد از دو ساعت چیزکیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. میتوانید کمی پودر کاکائو برای تزیین روی چیزکیک بپاشید و سرو نمایید.

 

چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی ساده و خوشمزه

مواد لازم:

چیزکیک  نوعی دسر  لطیف و خوشمزه ای است که از دو لایه اصلی تشکیل شده، لایه اول (کراست) پایه‌ای بیسکوییتی یا اسفنجی است این لایه بسیار نازک است و علاوه بر ایجاد طعم لذیذ، کمک میکند چیزکیک قابل انتقال و برش دادن، شود. روی این پایه لایه‌ای پنیری قرار میگرد که با توجه به نوع چیزکیک به روش‌های مختلف آماده می‌شود. 


- بیسکویت شکلاتی            ۲۵۰ گرم
- پنیر خامه ای                    200 گرم
- شیر                                دو سوم پیمانه
- شکلات تخته ای               100 گرم
- پودر ژلاتین                      1 قاشق غذا خوری
- خامه‏                              200 گرم
- کره                                 100 گرم
- پودر قند                          ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه:
بیسکوییت های شکلاتی، پودر قند و کره را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود، بجای استفاده از میکسر میتوانید بیسکوییت ها را خوب بکوبید سپس با کره نرم شده و پودر قند مخلوط کنید.

کف قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس مخلوط بیسکوییتی را ته قالب خوب پهن کنید ، خوب فشار دهید و پرس کنید تا مواد یکدست و منسجم شوند سپس به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

تکه های شکلات و شیر را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار آب قرار دهید تا شکلات آب شود. (روش بن ماری) ژلاتین را نیز داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق آب روی آن بریزید و اصلا هم نزنید و روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

پنیر خامه ای را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود، سپس مخلوط شکلات و شیر را اضافه کنید ، کمی هم بزنید سپس ژلاتین حل شده را اضافه و مخلوط کنید.

خامه را جداگانه داخل کاسه ای بزنید تا خودش را بگیرد سپس در انتها خامه را به مایه چیز کیک اضافه نمایید. قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید سپس مایه چیز کیک را روی بیسکوییت هایی که سفت شده است بریزید و با قاشق صاف کنید، سپس قالب را به مدت ۳-۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.بعد از اینکه چیز کیک شکلاتی بسته شد از قالب خارج کنید، قبل از جدا کردن با چاقو دور چیز کیک را از قالب جدا کنید. روی چیز کیک را با سس شکلات و پودر گردو تزیین و سرو نمایی، برای سس شکلات باید شکلات تلخ و همان مقدار کره و کمی پودر قند را مخلوط و روی حرارت بخار آب حل کنید.

چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی


مواد لازم:
- بیسکوییت شکلاتی پتی بور                ۲ بسته
- پودر کاکائو                                       1 قاشق غذاخوری
- پنیر ماسکار پونه                               یک بسته
- کره                                                 ۱۰۰ گرم
- شکلات صبحانه فندقی                      ۱ قاشق غذاخوری
- خامه شیرین شده یا خامه صبحانه      ۲۰۰ گرم
- وانیل                                            یک چهارم قاشق چایخوری
- پودر قند                                        ۳ قاشق غذاخوری
- پودر ژلاتین                                    ۱ قاشق غذاخوری
- آب برای پودر ژلاتین                       نصف پیمانه

چیز کیک شکلاتی
مواد لازم برای گاناش روی چیزکیک:
- خامه صبحانه                                ۲۰۰ گرم
- شکلات تخته ای                            ۱۵۰ گرم
- شکلات تخته ای سفید                    برای تزیین

طرز تهیه:
برای آماده کردن کراست چیزکیک، بیسکوییت ها را به تکه های کوچکتر تقسیم می کنیم و داخل دستگاهِ آسیاب میریزیم و کاملا پودر می کنیم.

بعد از پودر کردن بیسکوئیت ها، دقت کنید هیچ تکه درشتی داخل مواد جا نمانده باشد و بیسکوئیت ها کاملا پودر شوند برای اطمینان میتوانید دوباره بیسکوئیت ها را الک کنید.

ظرف آبی را روی حرارت قراردهید تا آب به جوش بیاد، کره را به تکه های کوچیک تقسیم کنید و داخل ظرفی بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید، بدون اینکه ظرف کره با آب در حال جوش تماس داشته باشه، بخار آب باعث آب شدن کره میشود(روش بن ماری) گاهی با قاشق کره را مخلوط کنید تا زودتر آب شود.

کره کاملا آب شده را به بیسکوئیت های پودر شده اضافه کنید و مواد را اول با قاشق به خورد هم دهید و بعد با دست کاملا مخلوط کنید تا کره کاملا به خورد بیسکوئیت ها برود و پودر بیسکوئیت حالت شن مانند به خودش بگیرد.

مخلوط را کف قالب کمربندی بریزید و با دست صاف کنید تا کف قالب به طور یکنواخت با مواد پر شود و بعد به کمک پشت قاشق پودر بیسکوئیت ها را فشرده کنید تا مواد کاملا منسجم شوند و به صورت یکدست پخش و صاف باشند.

کراست بیسکوئیتی ما آمادست؛ قالب را کنار گذاشته و برای آماده کردن لایه پنیری، داخل ظرفی پنیر ماسکار پونه، خامه صبحانه، پودر قند الک شده، وانیل، پودرکاکائو و شکلات صبحانه ریخته و مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

ژلاتین را روی آب سرد بریزید و با قاشق مخلوط کنید اجازه دهید کمی بماند تا ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند. ظرف آبی را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاد و ژلاتین را  روی حرارت بخار آب حل کنید، وقتی ذرات ژلاتین کاملا حل شد و مایه ژلاتینی کاملا شفاف شد، از روی حرارت بردارید.

ژلاتین حل شده را به مخلوط خامه و پنیر اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند و ژلاتین با مواد مخلوط شود. مایه پنیری ما آمادست؛ این مخلوط را روی کراست بیسکوئیتی میریزیم و با پشت قاشق پهن و صاف و یکدست می کنیم. قالب را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار میدهیم تا لایه ژلاتینی خودش را بگیرد.

طرز تهیه گاناش شکلاتی:
برای آماده کردن گاناشِ روی چیزکیک، اول باید شکلات تخته ای را به قطعات کوچیک خرد کنیم  و تکه های شکلات را به روش بن ماری آب کنید. وقتی شکلات کاملا آب شد، خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و روی حرارت بخار آب (بن ماری) مدام مخلوط کنید تا کاملا یکدست و صاف شود.

گاناش آماده را از روی حرارت بردارید و قالب چیزکیک را از یخچال خارج کنید و گاناش را روی لایه پنیری بریزید و قالب را حرکت دهید تا گاناش کاملا پخش شود و روی سطح لایه پنیری را کاملا بپوشاند.

قالب را مجددا داخل یخچال بگذارید و حداقل پنج الی شش ساعت زمان بدهید تا گاناش کاملا خودش را بگیرد و لایه ها منسجم تر شوند.

سپس قالب را از یخچال خارج کنید. چاقویی را داخل آب جوش فرو کنید تا گرم شود و بعد با دستمال خشک کنید و کناره های چیز کیک را به کمک چاقو آزاد کنید و کمربند قالب را باز کنید تا کناره های قالب از چیزکیک کاملا جدا شود.برای برش دادن چیز کیک، از یک چاقوی بزرگ و تیز استفاده کنید چاقو را داخل آب جوش قرار داده و بعد خشک کنید و چیزکیک را برش بزنید، بعد از هر برش تیغه چاقو را با دستمال پاک کنید. برای تزیین روی چیزکیک از انواع میوه ها و خامه یا شکلات میتوانید کمک بگیرید.

چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکویت ساقه طلایی


مواد لازم:
- بیسکویت ساقه طلایی       ۱۵۰ گرم
- پودر کاکائو                       ۳ قاشق غذاخوری
- پنیر خامه‌ای                    ۳۵۰ گرم
- خامه صبحانه                   ۱۰۰ گرم
- کره ذوب شده                 ۷۰ گرم
- پودر ژلاتین                    ۲ قاشق غذاخوری
- شکلات تخته‌ای              ۱۰۰ گرم
- شکر                              ۱۰۰ گرم
- آب سرد                         به میزان لازم

طرز تهیه:
پودر کاکائو را پیش از استفاده حتما الک کنید. کره را ذوب کنید. بیسکویت را کاملا آسیاب کرده و با کره ذوب شده مخلوط کنید.

کف یک قالب کمربندی به قطر ۲۰ سانتیمتر را با کاغذ روغنی بپوشانید، اکنون بیسکویت و کره را در قالب بریزید و با ته قاشق کاملا فشار دهید تا مواد یکپارچه شود.

شکلات را به روش بن ماری حل کنید. برای اینکار ابتدا در کتری یا ظرف دیگری مقداری آب به جوش آورید و سپس ظرف حاوی شکلات را روی بخار آب قرار دهید تا شکلات ذوب شود.

قالب را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا پایه چیزکیک کاملا سفت گردد. دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را در ۸۰ میلی لیتر آب سردی که داشتید به روش بن ماری حل کنید.

پنیر خامه‌ای، خامه صبحانه و شکر را کاملا بهم بزنید تا یکدست شود. برای این منظور می‌توانید از هم زن برقی نیز استفاده کنید. شکلات ذوب شده را نیز به مواد اضافه نمایید.

پودر کاکائو و ژلاتین را نیز به مایه اضافه کنید و اندکی بهم بزنید. حالا مایه را روی بیسکویت‌ها ریخته و سطح آن را صاف نمایید. اکنون چیز کیک شکلاتی را به مدت دو الی سه ساعت در یخچال قرار دهید. در حالت ایده آل بهتر است چیز کیک به مدت ۲۴ ساعت در یخچال باشد تا کاملا سفت شود.

چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکویت اوریو


مواد لازم:
- بیسکویت اوریو             ۲۴ عدد
- کره ذوب شده               ۷۰ گرم
- تخم مرغ                      ۴ عدد
- پنیر خامه‌ای                 ۹۰۰ گرم
- پودر کاکائو                  ۳ قاشق غذاخوری
- شکلات تخته‌ای          ۲۵۰ گرم
- شکر                            ۱ پیمانه

طرز تهیه:
بیسکویت را آسیاب کنید، سپس با کره ذوب شده و یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. کف یک قالب کمربندی را چرب کنید و مخلوط بیسکویت را در آن قرار داده و با پشت قاشق کاملا فشار دهید.

در این مرحله قالب را به مدت هفت دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید، قرار دهید. پنیر خامه‌ای، شکر و پودر کاکائو را با غذاساز کاملا مخلوط کنید و سپس شکلات ذوب شده را نیز با مایه مخلوط نمایید.

چهار عدد تخم مرغ را در ظرف دیگری بشکنید و بهم بزنید، سپس به یکباره به مایه اضافه کنید. حالا دور قالب را با کاغذ آلومینیوم کاملا بپوشانید و قالب را در یک سینی بزرگتر قرار داده و درون سینی مقداری آب بریزید.

مطمئن شوید که کاغذ آلومینیوم تمام قالب را به طور یکپارچه پوشش داده است، در غیراینصورت آب وارد قالب خواهد شد و بیسکویت‌های لایه اول را خیس می‌کند. چیزکیک را برای مدت یک الی یک ساعت و ۱۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار دهد. چیز کیک شکلاتی آماده است و اکنون باید لایه بالایی آن را تهیه کنید.

مواد لازم برای رویه چیز کیک:
- خامه فرم گرفته                         نصف لیوان
- شکر آسیاب شده یا خاکه قند      1 قاشق غذاخوری
- شکلات تخته‌ای خرد شده          ۱۵۰ گرم

طرز تهیه رویه چیز کیک:
خامه، شکر و شکلات را با یکدیگر مخلوط کنید. کمی حرارت دهید تا شکلات ذوب شود و مایه را بهم بزنید. حرارت باید ملایم و غیرمستقیم باشد، زیرا نباید خامه بجوشد. اگر خامه بجوشد، فاسد خواهد شد.

وقتی مایه خنک شد، آن را روی سطح کیک بریزید. توجه داشته باشید که مایه باید کمی از لبه‌های قالب فاصله داشته باشد.چیزکیک شکلاتی را به مدت ۸ الی ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس کناره‌های کیک را با چاقو جدا کرده و کمربند آن را به آرامی باز کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .